Myvatn

Myvatn

We hebben een aantal aanbieders voor Myvatn voor je op een rij gezet:

Reviews over Myvatn

• 7Gerard13-12-2017

Het bezoek zeker waard. Voor noorderlichtzoekers

• 10Zorg voor natuur
    • 2Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

Gereisd met vrienden in oktober 2017

• 10Will Kateman23-03-2017

IJsland is een schitterend eiland!!

We hebben met reisorganisatie een schitterende rondreis gehad!! Véél gezien, prachtige uitzichten, toevallig héél mooi weer!! Vrij van insecten!!! Een boottocht gemaakt en de blauwe vinvis en véél walvissen gezien!! Bij het muggenmeer Myvatn, zijn we niet geweest, dus daar ik helaas niets over vertellen!!

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 9Stevens06-04-2015

Rondje om het meer

Met de auto rond het meer. Je ziet werkelijk van alles. Van Jarbodin (zwemmen) tot Hverfjall, Dimmuborgir en de modderpoelen.

• 9Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in maart 2015

• 9Ruben Bourdeaux17-09-2013

Heerlijk kamperen

Kamperen onder een mini-vliegveldje, zotte vulkanische activiteiten, mooi meer, woest landschap! Wauw!

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

Alleen gereisd in mei 2013

• 10Fam.klaver06-06-2013

Fantastische plek!

Hier moet je blijven min. twee nachten. Er is veel te doen in de omgeving. Het meer Myvatn met z'n rijkdom aan vogels,kraters, vulkanen, hetebronnen, watervallen, veel wandelmogelijkheden. Kortom een fantastische plek!

juni 2013

• 9rick balkenende19-09-2012

nog nooit zoiets bijzonders meegemaakt

Myvatn is een prachtige plek in het noorden van IJsland. het is bijna gelijk aan de bekende blue lagoon echter iets kleiner maar ook minder bekend. het heerlijk weken in het door de aarde warm gemaakte water is een grote belevenis. het grote voordeel aan myvatn is de serene rust vanwege het feit dat het een stuk onbekender is dan de blue lagoon. het is zeker de moeite van het bezoeken waard.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 10Isabelle12-09-2012

Pràchtig natuurverschijnsel

Het Mývatngebied is een pràchtig natuurverschijnsel, het is alleen wel kleiner uitgevallen dan we gedacht/gehoopt hadden. De meeste bezienswaardigheden liggen rondom het meer, waar je in zowat een kwartier om heen rijdt. De rest ligt in zijwegen van de "rondweg". Omdat het hier om een wonderbaarlijk natuurverschijnsel gaat (rook komt gewoon uit de grond/kraters, grijsblauwe kokende modderpoelen enz.) trekt het natuurlijk ook veel toeristen aan. Er zijn prachtige wandelplekken in de nabije omgeving (waar je ook uitkomt bij recente lava van enkele jaren terug) en natuurlijk ook rondom het meer zelf, langs de pseudokraters. EEN TIP: Ga daar alvast NIET wandelen met zonnig weer, de muggen van het meer vliegen je ogen, mond, neus en oren in! Kies voor een gematigdere temp., ze steken gelukkig niet! Om alles rustig te bekijken zou ik er toch minstens 2 dagen voor uittrekken.

Gereisd met partner in juli 2012

• 9George26-06-2011

Magische sfeer

Myvatn (Letterlijk muggenmeer) is en prachtig nationaal park in IJsland, het landschap kent zijn gelijke niet, kraters, rotsformaties, vogels. Kortom dit moet je zien!

• 10Sfeer in stad
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 1986

• 8Rinus02-02-2011

Fantastisch gebied

Het Myvatn Nat. Park is een zeer bijzonder natuurgebied dat zijns gelijke in Europa niet kent, naast het overweldigende natuurschoon kan mijn hier genieten van een unieke vogelwereld en van de vele vulkanische activiteiten die men hier letterlijk van zeer nabij kan bewonderen, dit gebied is een must voor de wandelaar en natuurliefhebber.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in juli 1986

• 8Bianca18-07-2010

Mythische sfeer

Myvatn is het derde grootste meer van IJsland. Je vindt er vulkanische kraters, pseudokraters, lavavelden en zwavelvelden. Je kunt er wandelen en vogels kijken. In de buurt ligt Hverir en Krafla, geothermische velden. Wij hebben alleen Hverir gezien, omdat deze langs de weg lag. Onze bestemming was Dettifoss en dat was nog een stukje rijden. Myvatn is erg de moeite waard als je van natuur en rust houdt.

• 8Sfeer in stad
    • 6Cultuur