Sorteren

Reviews over Isafjördur

Leuk plaatsje

Madeleine-C2
    23-11-2015

Ísafjörður is een wat grotere plaats (ca 2800 inwoners) in IJsland en ligt in een prachtige omgeving. Het oudste en deel bevind op de kleine landtong. Hier is zelf iets wat op een winkelstraat (Aðalstræti) lijkt en staat er aan het eind het oudste nog bestaande IJslandse huis Tjöruhúsið (1734) waar het Byggðasafns Vestfjarða(museum) in zit. Bij het lopen door de zijstraatjes zie je een katholiek kerkje in een woonhuis (Mjallargata,). Net buiten het centrum is er een grote kerk met daarnaast het mooie gemeente huis en bij het oude ziekenhuis is een leuk parkje

Prachtig!

Joyce
    2-7-2014

Voor de tweede keer in Isafjordur geweest en het is werkelijk een prachtige omgeving. Mooie, rustige fjorden, prachtige bergen, indrukwekkende watervallen en kleinschalige maar interessante musea in de omgeving (Artic Fox Center Sudavik, Maritiem museum Osvor).

Een gezellig (voor IJslandse begrippen, groot) dorp/stadje met een aantal restaurantjes en winkeltjes.

De omgeving is meer dan prachtig! Nogmaals voor herhaling vatbaar.

Isafjördur scoort een 8,4 uit 10, op basis van 5 reviews