Hveragerdhi

Reviews over Hveragerdhi

Plaatsje zelf niet veel bijzonders

Madeleine-C2,
    22-11-2015

Dit plaatsje ligt aan de route 1. Je komt er langs als je vanuit Reykjavik naar het Geysir park en de waterval Gullfoss gaat. Pal aan de weg zie je een grote parkeerplaats met het kleine winkelcentrum Bonus. In 2008 werd dit gebied en ook het winkelcentrum getroffene door een aardbeving. Men heeft nu een expositie over dit gebeuren in het winkelcentrum wat gratis is te bezoeken en best de moeite waard is om even af te slaan van de route. Er is in het winkelcentrum ook een toeristen informatie center.

Gereisd alleenreizend in juni 2015

Gezellige plaats met mooie omgeving!

Lidia,
    21-8-2012

Mooie plek, en als je door naar achteren rijdt heb je er super wandel plekken en mooie uitzichten!

Tevens een ideale locatie om van hieruit de golden circle te rijden.

EN niet te vergeten, ga langs het bakkertje voor heerlijke broodjes!

Gereisd met partner in februari 2012

Bijzondere plaats

George,
    25-6-2011

Dit plaatsje is een horticultureel centrum waar de aardwarmte optimaal gebruikt word. In 1929 is men begonnen met het telenn onder glas en er zijn okk redelijk wat hollandse tuinbouwers in het gebied. Er is ook een landbouwhogeschool en een op zwavel gebaseerd schoonheidscentrum. Er is een "Hof van Eden" een plantenkas met restaurant.

Gereisd met partner in juni 1986

bijzonder plaatsje; alles dampt

nielshartgers,
    6-7-2010

Hveragerdhi ligt bovenop een enorm geothermisch veld en dientengevolge komt overal rokende hitte aan het aardoppervlakte. Er is ook een pruttelend en borrelend veld in het midden van het plaatsje waar je alles van dichtbij kan zien.

Het dorp leeft van de hitte en er zijn meer broeikassen dan waar ook in IJsland. Heel erg de moeite waard: restaurant Kjott & Kunst: hier kookt men op aardwarmte en biedt men prachtige taarten en een heerlijk buffet.

Heel betaalbaar en lekker.

De directe omgeving van het plaatsje biedt allerlei geothermische verschijnselen: de meest opvallende is wel de warme rivier waar je in kan zwemmen (flinke maar mooie wandeling)

Gereisd met partner in juni 2010

Hebben in hotel Eldstar geslapen, een hotel naast een voor

Corrie Last,
    16-6-2008

Hebben in hotel Eldstar geslapen, een hotel naast een paardenfarm.

Top lokaties voor paardenfans.

Service was goed, kamers netjes en qua prijs prima.

Eigenlijk gaan ze er vanuit dat je te paard gaat, maar zonder die wens ben je ook meer dan welkom.

Hotel verlaten op de dag van de aardbeving(29-05-2008)er was veel materielen schade, maar gelukkig geen persoonlijke.

Een winkelcentrum vlakbij, waar je uitstekend kunt eten.

Gereisd anders in juni 2008
Hveragerdhi scoort een 7,5 uit 10, op basis van 6 reviews