header
Ierland

Het verrassende Ierland

Ierland is een land met ruige groene landschappen, spectaculaire kliffen maar ook met gezellige pubs en vintage shops. Dwaal door oude kastelen zoals Blarney Castle of struin over de English Market in Cork en proef Ierse lekkernijen. Dublin staat natuurlijk bekend om haar Guinness bier maar biedt ook een rijke historie. Perfect voor een citytrip!

Inspiratie voor Ierland

De 5 leukste Ierse steden

Bezoek marktjes, vintage shops en leuke pubs!

5 top hotels en vakantiehuizen

Voor een onvergetelijk verblijf in Ierland

3-daagse citytrip naar Cork

Een stedentrip die je zelf moet ervaren!

De 5 leukste Ierse steden

Het verassende Dublin

Dublin, de gezellige hoofdstad van Ierland met de vele pubs. Die zijn te vinden in de Temple Bar District. Naast de pubs is het Guinness Storehouse een belangrijke attractie van de stad. Hier kom je alles te weten over het donkere Guinnessbier. Verder is het oude havengebied, de Docklands, omgetoverd tot een hippe wijk vol met kunst en cultuur.

Killarney, midden in het landschap

Dit kleine stadje is het centrum van het zuidelijke graafschap Kerry. Het stadje ligt in een natuurrijke omgeving, tussen de 1000 meter hoge bergen en vele meren. De Ring of Kerry is een autorit langs schitterende ruige Ierse landschappen en romantische kastelen zoals Ross Castle. Ideaal voor een mooie avondwandeling met zonsondergang.

Cork, het échte Ierland

Na Dublin is Cork de grootste stad van het land. De stad heeft een lange en moderne winkelstraat, genaamd Patrick Street. De beroemde English Market is een lokale markt waar je vintage kan shoppen, maar ook traditionele gerechten kan proeven. Bezoek het imposante Elizabeth Fort en wandel over de stadsmuren, of bezoek de schitterende City Gaol gevangenis.

Universiteitsstad Galway

Deze stad ligt aan de westelijke kust en is vol met internationale studenten vanwege de universiteit. Naast de gezelligheid in de stad, kun je genieten van de natuur in Connemara, een groot natuurgebied in de buurt. Verder zijn er genoeg pubs te vinden in de stad, waar je ook veel studenten vindt. Een prima mix van natuur en cultuur!

Historisch Kilkenny

Deze kleine stad staat vol met historische kerken, kastelen en andere gebouwen. Alsof je terug naar de middeleeuwen gaat. Wanneer je even wat rust wil, is dit een prima plek! Bezoek op je gemak de Saint Canice kathedraal of het Kilkenny kasteel.

5 top hotels en vakantiehuizen

Vakantiehuis Quillhouse Cottages

Gelegen in het rustige Killarney is dit vakantiepark een heerlijke plek om bij te komen en te genieten van de Ierse natuur. De Nederlandse eigenaren geven bij aankomst veel informatie over wandel- en fietsroutes in de buurt. De huisjes zijn van alles voorzien en worden goed onderhouden. Kom hier helemaal tot rust in een groene omgeving.

Perfect gelegen: Hotel Arlington

Hou je van Ierse pubs, dan zit dit hotel op de perfecte plek in Dublin! De Temple Bar, de straat met vele pubs, ligt namelijk om de hoek van het hotel. Elke ochtend geniet je van een typisch Engels ontbijt met bonen en spek. Ook heeft het hotel een eigen bar met meerdere dagen livemuziek. Heb je zin in gezelligheid? Dan zit je hier goed!

Hotel Academy Plaza

Dit nette hotel is op loopafstand van het centrum van Dublin. We ligt het in een rustig zijstraatje en heb je geen last van luidruchtige pubs. Handig is dat de bus van en naar het vliegveld om de hoek van het hotel stopt. Verder zijn de kamers in het hotel ruim een modern ingericht. Een prima basis voor een citytrip naar Dublin!

Hotel The River Lee

Dit heerlijke hotel in Cork staat bekend om het prachtige uitzicht over de stad. Verder ligt het hotel dicht in het centrum. Het is een lux hotel met een zwembad, maar of je die nodig hebt in Ierland is de vraag. Het heeft een uitgebreid restaurant voor ontbijt, lunch en diner. Er is zelfs een klein dakterras.

Clifden Glen Cottages

Dit gezellige vakantiepark ligt in het kleine dorpje Clifden, ver weg van het drukke stadsleven. Het park ligt midden in het natuurgebied Connemara, waar je prachtig kunt wandelen door het ruige landschap van Ierland. Verder heeft het park zelf een pub, waar ze regelmatig voor livemuziek zorgen.

3-daagse citytrip naar Cork

Dag 1: Cork

Met een ochtendvlucht kun je al vroeg beginnen aan je citytrip. Na aankomst op het vliegveld kun je door naar de English Market om te genieten van lokale producten en lekker eten. Na de lunch kun je het Cork City Gaol bezoeken, een unieke gevangenis en zeer bijzonder. Sluit je dag af met een diner in Cornstone, een heerlijk grillrestaurant.

Dag 2: Kasteel Blarney

Start je dag met een bezoek aan Charles Fort, een schitterend fort omgeven door groen en door de zee. Ga vervolgens terug naar de stad en bezoek het Blarney Kasteel. Dit prachtige vervallen kasteel biedt een romantische omgeving. Wanneer je de Blarney Stone kust zou je volgens de legende erg welbespraakt worden. Sluit je avond af in een Ierse pub!

Dag 3: Cobh

Deze dag kun je nog snel naar Cobh gaan, een grote zeehaven van Ierland. Dit was de laatste aanlegplek van de Titanic voor haar eerste en laatste reis. Je krijgt in de haven een uitgebreide rondleiding en uitleg in de Titanic Experience. Hier ervaar je hoe het was om in die tijd met zo’n grote boot te varen. Hierna is het tijd voor de terugvlucht.

Sorteren

Reviews over accommodaties in Ierland

top voor een stedentripje!

Rico & Eva
    25-3-2018

ik (10 jaar) en mijn papa gingen een stedentrip maken. hiervoor was dit een ideaal hotel. alleen (lekker) ontbijt had je hier, maar in de omgeving had je genoeg restaurantjes om te kunnen lunchen/avondeten. een hele hoge paal in het centrum van Dublin hielp ons de weg wijzen. ik zou het niet aanraden als je hier heen gaat voor zonvakantie e.d. heen gaat. ook de kroeg in het hotel was een beetje saai. bijna geen mensen en ook het personeel was er (bijna) nooit. wij waren met zijn tweeën dan is de ruimte wel klein maar goed te doen. badkamer was mooi. ik zou wel aanraden om een kaartspel en een paar dobbelstenen mee te nemen. anders heb je in de avond niks te doen. wij hadden een prima verblijf!

Centraal gelegen

Juliette
    23-2-2018

Schoon en netjes, prima ontbijtbuffet.

Wel zeer gedateerd, wie heeft er nog lichtbruine lakens? Maar schoon en netjes en het grote voordeel is dat het heel centraal gelegen is, zijstraat van O Connell street.

Goed maar wel verouderd

Andre
    25-5-2017

Veel vocht tussen de ramen waardoor het uitzicht niet mooi was. Het park was voor de rest prima.

Tip het Boardingcafé aan het eind van de Beachroad in Clifden hier kan je lekker eten , drinken en genieten van een mooie zonsondergang.

Goede camping

Stellingwerf
    4-7-2016

De eigenaar was zeer aardig en behulpzaam. Na een koude nacht werden ons zelfs extra slaapzakken aangeboden! Het kampeerterrein is 's nachts goed verlicht en het sanitair is schoon en voldoet. Er is een lounge waar je voor regen kunt schuilen, je telefoon kan opladen, eten kan klaarmaken en gebruik kan maken van de vriezer. Ook is er hier (beperkt) ruimte om te spelen voor kinderen. De camping voorziet aan alle basisbehoeften, maar bied niet veel extra's, wel is er schoon drinkwater.

Voor wie veel van de omgeving wil zien is dit een ideale camping, wie een camping zoekt om veel tijd door te brengen op de camping zelf, kan beter nog even verder kijken.

hele goede uitvalsbasis

italiegangers
    14-12-2014

de vakantiewoning is een rustige woonwijk gelegen, en is dus niet een echt vakantiepark. het huis is een eengezinswoning met drie slaapkamers, een ruime keuken, bijkeuken en woonkamer van alle gemakken voorzien. Het huis was schoon en netjes onderhouden. De beheerder was flexibel en goed bereikbaar. Winkels zijn echt heel erg dichtbij. het stadje kenmare is leuk en veel gezelliger dan killarney.