Dublin

Reviews over Dublin

Interessant en entertaining

Rashiq,
    23-11-2018

Interessant land om heen te gaan! Minder modern dan bv Londen, maar nog steeds leuk om te zien. Alle bezienswaardigheden zijn op loopafstand vandaan en met een Leap Card (soort OV chipkaart daar) kan je gebruikmaken van de bussen en treinen, zeker een aanrader om dat aan te schaffen op de airport! Verder is het natuurlijk ook leuk om een chiff te zien of in ieder geval wat natuur. De plek Howth ligt niet zo ver van Dublin en kan je makkelijk bereiken met de Dart (trein). Verder verbleven we in een airbnb, want dat was ongeveer dezelfde prijs als een hostel, maar wel een stuk rustiger. Ga naar Dublin als je gewoon een leuk weekendje weg wilt en geïnteresseerd bent in kastelen!

Gereisd met partner in november 2018

Fantastisch. Super. Gaaf!

Jan,
    26-8-2018

Wat een geweldige stad, met superleuke barretjes en heerlijk eten. Een aanrader. Wat een gezelligheid in de avond. Favoriet bier: Blonde ale, zeker proberen, bijna overal wel te krijgen in de bars. Restaurant tip: The grand Central, had daar de lamb chops, heerlijk! En een biertje in Temple Bar mag je ook niet overslaan. Geweldige live muziek was er in de The Auld Dubliner. Minpuntje vind ik dat het bier overal zo duur is. Ik ga zeker nog een keer hierheen.

Gereisd alleenreizend in augustus 2018

Dublin is enorm gezellig

Milou,
    11-5-2018

Dublin is enorm leuk als je van gezelligheid houdt. De stad zit vol pubs, waar iedere avond live muziek optredens zijn. Ook op straat valt veel te zien qua muziek! Er zijn een aantal leuke parken in de stad. De winkelstraten zijn goed. De stad is qua drukte ook zeker niet te vergelijken met bijvoorbeeld Amsterdam. Erg cosy! Vergeet niet een paraplu mee te nemen.

Gereisd met partner in mei 2018

Hop-on en Hop-of, fascinerend Ierland.

Beppy,
    29-4-2018

Prachtig land. Een heerlijk land om te "treinhoppen".

Koop een (iets duurder, maar nog steeds spotgoedkoop) treinkaartje bij een bemand station en geniet van het verkennen van de stadjes en dorpen langs de kust. En laat je verrassen door fascinerende mooie doorkijkjes , prachtige paden om langs de kust te lopen en hele diverse dorpjes.

Mijn B&B een plek met lieve en vriendelijke mensen die me elke dag weer verwend hebben met lekkere hapjes.

Het enige minpuntje is het verkeer dat elke dag ongelooflijk vast staat. Zeker iets om terdege rekening mee te houden als je op tijd terug op het vliegveld wilt zijn.

Gereisd alleenreizend in september 2017

Heerlijke stad!

Caro,
    13-5-2017

Wij vonden Dublin een geweldige stad. Veel kleiner dan Londen en veel gemoedelijker. In het centrum is veel te zien en te beleven en bijna alles is aan te lopen. De mensen zijn ongelofelijk aardig en behulpzaam en de sfeer is enorm vriendelijk. De Dart is een trein die langs de kustplaatsen ten noorden en ten zuiden van Dublin rijdt en de stadjes die hij aandoet zijn leuk. Veel musea in de stad zijn gratis. De pubs zijn gezellig en laagdrempelig en bijna overal is 's avonds live muziek. Rondom Temple Bar zijn veel restaurantjes en ook aan de andere kant van de Liffey is genoeg te doen. Shop 'till you drop is ook goed mogelijk, grote winkelketens maar ook tal van kleine, aparte winkeltjes. Vanuit Dublin kan men dagtrips maken, er zijn veel organisaties die ze aanbieden. Wij zijn naar Galway geweest, echt de moeite waard.

Gereisd met vrienden in april 2017
Dublin scoort een 8,3 uit 10, op basis van 299 reviews