Adare

Adare

We hebben een aantal aanbieders voor Adare voor je op een rij gezet:

Reviews over Adare

• 9Johan22-01-2011

onverwachts

we zaten ergens in deze regio. We weten niet meer waar. Maar we hadden een week lang >25 graden. We gingen naar the Burren, The cliffs of moher, The rock of cashel, we reden the ring of kerry. Het was schitterend. Gelukkig sloten we vriendschap met de eigenaar van onze cottage. Hij nam ons nog mee voor "een echt avondje ierland" en dat was in een woord geweldig! De ene na de andere bijzondere ier kwam voorbij (zoals de priester, die een zoon kreeg in Africa, die er voor ging zorgen omdat de moeder wegliep en in zijn zestiger jaren ineens na decennia in ierland aan de bar zat als jonge vader.... met ons). Het was een onverwachts genoegen en het begin van een terugkeerend verlangen

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in januari 2000

• 9Frans28-05-2009

Mooiste dorp van Ierland

Afare wordt ook wel het mooiste 'Engelse' dorp genoemd,omdat het zo perfekt,is afgewerkt dat het niet meer strookt met de Ierse criteria voor schoonheid. Het was oorspronkelijk een leengoed van de graven van Koldare. In 1820-1840 werd het forp in zijn huidig uiterlijk gerestaureerd door de graven van Diraven. Het 'Trinitarian Priory', iets te grondig gerestaureerd, is nu een katholieke kerk en een klooster.Van op de brrug over de Maigue heeft men een mooi uitzicht over 'Desmond Castle'. Het dorp is echter wijd en zijd bekend om de lieflijke huisjes in typisch Ierse stijl met srodaken.

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving