Achill

Achill

We hebben een aantal aanbieders voor Achill voor je op een rij gezet:

Reviews over Achill

• 8daniellegerrits05-05-2014

Prachtige natuur maar getroffen door de economie

De natuur is echt adembenemend. De stranden zijn prachtig met name Keem beach en Golden beach. Veel huizen staan echter leeg en het oogt alsof de economische crisis veel inwoners heeft weggejaagd en er geen geld is om de woningen een goede opknapbeurt te geven.

• 6Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in januari 2014

• 5mvanessen_107-09-2012

Leuk voor een paar dagen

Leuk eiland met mooie stranden, al was het niet echt strandweer (wanneer wel in Ierland?). Je bent echter wel vrij snel uitgekeken hier.

• 4Sfeer in stad
    • 6Omgeving
    • 2Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2012

• 8Ellen25-05-2012

Rust, natuurschoon en onthaasten

Achill is een mooi eiland, met een natuur die in onze beleving kaal en ruig is. Door de invloed van de oceaan groeien er weinig bomen. Wel zijn er bremstruiken, rododendrons (ze bloeiden) en fuchsiastruiken. Er zijn enkele dorpjes, met wat horeca en een kleine supermarkt. Je kunt er mooie autotochten maken. Fietsen gaat ook wel, maar de wegen zijn smal en je moet genoeg versnellingen hebben. De meeste huizen liggen verspreid, ook in de dorpjes liggen ze tamelijk ver uit elkaar. De mensen zijn vriendelijk en maken graag een praatje. In Dugort ligt de cottage die eigendom was van schrijver Heinrich Böll. Op Achill is een "geheime tuin", die wij niet bezochten, maar die naar horen zeggen erg mooi is. Wij kwamen uit bij het atelier van een boekdrukkunstenaar en zagen zijn werk, maakten een praatje. Wij bezochten na onze vakantieweek nog twee andere plaatsen aan de westkust. Het was leuk om ook Achill gezien en meegemaakt te hebben.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in april 2012

• 8Conny26-04-2012

wat een mooie natuur!

Op Achill Island, een schiereiland aan de ierse westkust vind je prachtige groene natuur met bergen, turf- en heidevelden en ook stranden bij bijvoorbeeld Doogert en Keel. Bij Keel vind je ook de Minaun Cliffs, ook wel Cathedral Rocks genaamd. Eeen rondrit over Achill Island is beslist een hoogtepunt tijdens een bezoek aan Ierland!

Gereisd met partner in september 1994

• 8lidia16-10-2010

cudowne miejsce

plaże na które ciągle wracam , miejsce magiczne z cudowną energią dającą poczucie odprężenia i naładowania akumulatorów:)

• 8Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 10Stranden

juni 2010

• 9Mugger28-05-2009

Sunshine and it's heavenly!

Make sure to travel when you get good weather, and appreciate all the natural beauty.

• 10Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn