hotels in Waikoloa (Big Island)

hotels Waikoloa (Big Island)

We hebben een aantal aanbieders voor Waikoloa (Big Island) voor je op een rij gezet:

Reviews over Waikoloa (Big Island)

• 8patricia29-08-2012

Heerlijk klimaat!

Het regent zelden op dit stukje van het eiland. Daardoor is de natuur wel erg door met overwegend lava. Aan de oostkust (Hilo) regent het daarentegen heel vaak. Daar heb je zelfs een tropisch regenwoud en mooie watervallen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 7Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 8Stranden

augustus 2012

• 10Arjen14-06-2011

Luxe appartementen op 5 min lopen v/h strand

Wij komen al 8 jaar op Hawaii (de naam voor the Big Island) en verbleven de 1e 4 jaar in het stadje Kailuha-Kona, w.o. King Kamehameha Hotel, Outrigger Hotel, Appartement aan het water en een privé huis. De laatste 4 jaar verblijven wij echter in het Waikoloa gebied vanwege de strakblauwe hemel daar. In Kona heb je niet altijd een strakblauwe hemel door de stof in de lucht van de actieve vulkaan. Het is wel zonnig en warm, maar niet echt helder. In Waikoloa waait het (de Oostenwind wordt niet tegengehouden door de bergen) en is het dus zeer aangenaam. De 1e keer verbleven we in het Marriot hotel en toen zagen we de appartementen van Kolea. Deze appartementen ($150-$450 p/n) worden veelal verhuurd door mensen die op het vasteland wonen. Ze zijn werkelijk van alle gemakken voorzien en op loopafstand van 2 kleine winkelcentra, met goede restaurants en een prima supermarkt. Het ligt op 20min. noordelijk v/h vliegveld en Waikoloa is een prima uitval basis om het eiland te verkennen.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met partner in januari 2007

• 7Irene06-08-2010

Verzorgd resort-achtig plaatsje

Waikoloa ligt in droog gedeelte van the Big Island, omgeven door lavavelden. 30min. van vliegveld. Er zijn eigenlijk alleen maar hotels, resorts, condo's en 2 winkelcentra met veel winkeltjes en restaurantjes in alle prijsklassen. Ook vanuit de 'resortplaatsjes' in de omgeving komt men naar deze winkelcentra. Er is een grote supermarkt voor boodschappen, maar ook voor afhaalmaaltijden/ontbijt etc. Een snorkel-boot tocht is een aanrader. Een geweldige ervaring als je liggend op een catamaran geniet van een grote school dolfijnen die voor de boot uitzwemt. Het strand is hier peper en zoutkleur en wat korrelig. De witte zandstranden liggen wat noordelijker. Heerlijk is de bries, die iedere middag op komt zetten. Snorkelen dus het beste in de ochtenduren, 's middags kitesurfen etc Op the Big Island zijn de afstanden groot. Vulcano NP is 2,5-3uur rijden door vaak desolaat gebied (en weer terug, in het donker viel dat ons niet mee). Overweeg extra verblijf in Hilo.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving