Vila Franca do Campo (eiland Sao Miguel)

hotels in Vila Franca do Campo (eiland Sao Miguel)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Vila Franca do Campo (eiland Sao Miguel)

Reviews over Vila Franca do Campo (eiland Sao Miguel)

• 9Antoinette13-07-2015

Geweldig eiland groen en heel veel bloemen

Niet geschikt voor gezinnen met hele kleine kinderen

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2015

• 8Jolanda en Berend12-07-2015

Mooi stadje

Niet heel veel te beleven, maar dat is in bijna geen één plaats op Sao Miguel. Op dit eiland moet je het echt van de natuur hebben die prachtig is.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2015

• 9Jeroen29-06-2014

Leuk klein dorpje

Lokale levensstijl, nog niet erg toeristisch.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 8g_lodonk08-07-2012

Fantastich eiland

Zeer groen eiland, waar je rustig met de auto rond kunt reiden of excursies boeken voor een rondreis, wandeling, walvissen en dolfijnen kijken. Zeer gemoedelijke vriendelijke inwoners en eten en drinken zijn omgerekend nog in guldens. Ongelooflijk dat er nog maar zo weinig toeristen deze plek hebben ontdekt

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2012

• 0carla28-05-2012

peace...

o tempo cllimaterico é q estraga por vxs os planos....

• 8Sfeer in stad

mei 2012

• 8T. Stolk01-09-2010

heerlijk.

Leuke plaats. Jammer dat er nog weinig terrasjes zijn.

• 7Sfeer in stad

augustus 2010

• 7harm carrette18-09-2009

Gewoon lekker rustig

Vila Franca do Campo was vanaf 24 juli onze verblijfplaats op het eiland Sao Miguel. Voor 5 dagen de uitvalsbasis voor onze rondritten op Sao Miguel. Een rustig stadje, met een plein voor de inwoners en een paar restaurantjes met zich op de vissershaven. Een relaxte sfeer, niks gecompliceerd. Lekker eten met zicht op de uitvarende bootjes en daarna nog een flinke afzakker bij het café aan de Marina. Wij zijn zelf niet zo veeleisend. Maakten toch nog een life-concert mee en een optreden van een jazzorkestje bij het strand. Blij dat we hier verbleven en niet in ponta Delgada. Goed centraal gelegen voor diverse uitstappen met eigen auto naar de Furnas, de oostkant van het eiland, de centraalgelegen vulkaan met het Lagoa do Fogo, de Sete Citades. Het geweldige landschap, doorsneden met de ontelbare hortensias. En de vele keuterboeren die hun koeien op de hoogste toppen laten grazen. We hadden een prachtige tijd op Sao Miguel. Wel afwisselend weer met zon, maar ook een beetje regen.

• 6Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2009

• 7Spence en Saar30-08-2009

Redelijk

Zelf verbelven wij n het plaatsje Agua de Pau, maar aangezien daar weinig was qua eetgelenheden en grote supermarkt zijn we een aantal keer naar Vila Franca do Campo geweest. Het is gemakkelijk te bereiken en biedt een aantal mogelijkheden; - grote supermarkt vooran (als je vanuit richting Ponta Delgada de stad in rijdt, bij de rontonde links). - in de haven ligt Terra Azul waar ze hele leuke whalewatch-tochten organiseren. - we hebben 2 keer heerlijk gegeten bij Esterelda (o.i.d.).Ligt aan het haventje met balkonterras. Verse vis voor bijna allemaal 10 euro. - er is ook een klein waterpark met glijbanen waarnaaast een restaurantje ligt waar je ook lekker kunt eten. - volg bij het parkeerterrein het bord Miradouro en je komt bij het kerkje wat bovenop de berg ligt die in bijna alle boekjes van Sao Miguel staat. Nog vragen? Mail gerust!

Gereisd met partner in augustus 2009

• 6Henk Jan04-08-2008

Eenzaam op Sao Miguel

Sao Miguel is duidelijk het grootste en drukste eiland van de Azoren (zelfs snelweg!). Gelukkig zaten wij niet in Ponta Delgada tijdens de vakantie. Luik (België) is dan bijna mooier! De stad ziet echt niet uit! Hoeveel mooier is het verderop op het eiland. Toch kan Sao Miguel niet tippen aan Terceira en Faial. De prijzen op Sao Miguel zijn een stuk hoger dan de andere eilanden, uiteraard gebaseerd op het toerisme. Taxi's zijn wel zeer betaalbaar. Voor 15,50 euro huur je een taxi met Engels sprekende chauffeur, alias gids. Dit heb je zeker nodig (of een huurauto) als je in Bahia Palace zit (3km vanaf Vila Franca do Campo). Rondom het hotel is er weinig te beleven, op een mooi strand, direct voor het hotel na! Tocht met taxi is zeer de moeite waard! Geniet van Furnas en de heerlijk geurende zwavelbronnen (dat enigszins ruikt naar rotte eieren!).

Helaas te weinig tijd doorgebracht om in te kunnen gaan op de plaats Vila Franca do Campo. Daarom punten gebaseerd op omgeving hotel.

• 9Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2008

• 8Melvin18-07-2008

Great place fot nature lovers !

Nice liitle old town (40 minutes drive from Ponta Delgada airport) Rent a car and visit all the hot spots on the island. Whalewatching,fishing,thermal baths,banana farms. Villa Franca do Campo has a couple of nice little restaurants. We had some great meals at the ATLANTICO RESTAURANT behind the Marina on the Av. Vasco da Silveira no.10. They have some nice dishes --> Grilled Shark Steak or Squid Kebab. For the meatlovers there is a great T-Bone steak. Try the chocalate Mousse for desert. Friendly staff and owner. You can sit outside on the roof-terrace.

Heerlijke vakantie gehad in Villa Franca do Campo. Goed uitgangspunt voor allerlei dagtrips. Huur een auto en verken het eiland. Een week is ruim voldoende om alles te zien. Ga voor het avondeten eens naar restaurant ATLANTICO achter de jachthaven. Heerlijke visgerechten waaronder een gegrilde haaiensteak of een lokale T-bone steak. Heerlijk buiten zitten en de zon langzaam zien verwijnen in de atlantische oceaan.

TOP !!!

• 7Uitgaanslevenn