We hebben een aantal aanbieders voor Tirana voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Tirana voor je op een rij gezet:

Reviews over Tirana

• 7Bart-Jan17-06-2019

Op en top Balkan

Nationaal historisch museum is een beetje nationalistisch maar er liggen wel bijzondere voorwerpen, National Gallery toont permanent communistiche kunst, House of Leaves en Bunkart dompelen je onder in totalitaire terreur. Opera en moskeeen onder constructie, 's avonds muziek en dans.

• 4Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

Alleen gereisd in juni 2019

• 8Klazien07-10-2017

Ik ga graag een keer terug naar Albanië

Ik vond Albanië een prachtig land met erg aardige mensen. Ook triest om te zien dat er veel armoede is en mensen en kinderen bedelen.

• 8Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 9Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2017

• 9Imeri12-08-2017

Leuke stad, leuke uitgaansleven, veel kultuur, hartelijke mensen, gewoon een fantastische stad!

• 10Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 7Jet19-02-2017

Vriendelijke mensen die graag komtakt maken

• 7Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2015

• 7hoinjsz15-01-2015

Facinerende Stad

Met je eigen auto rijden in Tirana is een beleving maar wel leuk. De stad zelf is inderdaad in ontwikkeling maar verwacht er nog niet te veel. Tirana is nog steeds typische oost Europese ex communistische stad, vergelijkbaar met Podgorica. Denk aan gebouwen met betonrot, slechte voetpaden en een choatisch gevoel. Wel hangt er een relaxte sfeer

• 8Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 7Ton12-10-2014

Hoofdstad in ontwikkeling

Leuk om in de hoofdstad van Albanie te zijn. Je ziet dat de stad in ontwikkeling is. Vriendelijke mensen en bij een lekker temperatuurtje leuk om rond te slenteren. Benieuwd hoe het er over een jaar of tien uit zal zien.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2014

• 10BelgianTraveller02-07-2014

Doen!

Als je niet zou weten waar naar toe te gaan raad ik heel erg aan om Albanië te kiezen. Prachtige natuur , prachtige steden, super vriendelijke mensen die altijd bereid zijn om te helpen. Mensen moeten er geen vooroordelen over hebben van dat het gevaarlijk is of maffia of die dingens want ik heb mij er veiliger gevoeld dan in het Westen. Zeker aan te raden in Tirana is de Petrela kasteel. Onderweg kom je langs prachtige landschappen. Je kan zien dat er veel migratie is want je vind er heel veel grote huizen terwijl de lokale bevolking maar in armoede leeft. Op straat kan je heel goedkoop fruit kopen (30 lek voor 1 kg kersen of 45 lek voor een watermeloen).Zwerfhonden en roma is er zeldzaam maar als je de roma tegenkomt dan is het op straat bij de lichten. Tot slot, het deed pijn om terug te moeten keren, heb er echt een geweldige ervaring van en Albanië komt nu op mijn nummer 1 bezochte landen.

• 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in juni 2014

• 7Rinus10-10-2013

Anders dan gedacht

Tirana is anders dan we hadden gedacht en verwacht, de stad oogt modern met vele nieuwe hoogbouwflats, het centrum van de stad is het grote Skanderbergplein waar veel regeringsgebouwen, het stadhuis, het Nat. Historisch Museum en de oude Ethem Bey moskee zijn gelegen. Behalve de voornoemde moskee heeft de stad niet veel echt historische gebouwen, maar ziet er opvallend groen uit met brede boomrijke lanen en veel parken. Het winkelaanbod is groot en overal vind men terrasjes of restaurants, het eten is naar onze ervaring over het algemeen uitstekend en de prijs laag, men overigens op de meeste plaatsen ook met euro's betalen. De omgeving van Tirana heeft twee gezichten daar de stad op de overgang ligt van de bergen naar het vlakke gebied naar de kust. Het gebied aan de zijde van de bergen is fraai maar naar de westkant richting Dürres is het landschap geheel verpest door een willekeurige bouw van woningen en bedrijfspanden die overal her en der in het landschap lijken neergekwakt.

• 7Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in september 2013

• 7boy02-10-2013

Geweldig

echt een aanrader om naar Tirana te gaan

Gereisd in juni 2003

• 9Biba2204-09-2013

Tirana eine Stadt im Aufbruch

Allgemein ist Tirana ein sehr interesanter Stadt, sowohl tagsüber als auch in der Nacht allerdings nur im Zentrum Tiranas. Luxus Bars und Kaffees die man nicht leicht in Europa zu finden sind, zu mindest nicht in diesen ausmasse. Es wir auch in Strassen viel gearbeitet aber leider so wie es in diesen Ostbllok Ländern ist sehr langsam wie man so deuscht sagt in Schnecken Tempo und ohne richtige Strassen und Baustellen Absicherung. Lustig ist es auf jeden Fall auf Tiranas Strassen zu fahren. Es ist sicher ein Erlebniss wert :)

• 10Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur