• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Tijuana

Reviews over Tijuana

• 8Chris Jetten24-08-2018

Een andere wereld op 300m afstand

Interessant dagtochtje vanuit San Diego. Na wat zoeken op internet besloten we niet de drukke San Ysidro grensovergang te nemen maar de nieuwe en rustigere "PedWest" crossing iets verderop waar Virginia Avenue doorloopt tegen de grens. Auto parkeren bij Border Station Parking voor $15. Een paar honderd meter lopen, een formuliertje invullen en je bent in Mexico. Alles is meteen anders: de geuren, de kleuren, de geluiden. Dat is de ervaring waar je voor komt. De wandeling naar Avenida Revolcion is goed aangegeven en een interessante eerste kennismaking. Het is vies en armoedig, niet een druk, maar voelt totaal niet onveilig. Er zijn kleine winkeltjes en straatverkopers die ook dollars accepteren. Op Av. Revolucion is het gelijk een stuk drukker. Het is een schreeuwerige straat met veel kroegen, winkels en restaurants. Een modern winkelcentrum ligt verderop: Plaza Rio Tijuana. Het is te lopen maar een Uber is wel zo goedkoop en makkelijk.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Sfeer in stad

juli 2018

• 7heer Veenstra07-07-2012

Typische grensstad beetje groezelig maar levendig

Uitgaansstad voor Amerikanen en Mexicanen, drukbezochte grensovergang, dagtrip vanuit de VS, geen bestemming vanuit Mexico.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Alleen gereisd in juli 2012

• 5Il Quadrifoglio09-09-2011

Risico niet echt waard

Niet met huurauto, gebruik het bord 'last exit USA' en parkeer daar. Loop over de grens en neem een taxi naar het 'centrum' van Tijuana. Blijf bij elkaar 'do not straying' niet avonturieren. Het is niet ongevaarlijk, de US customs zijn niet flauw.

Bezoek een outlet in US/ San Ysidro.

• 5Cultuur
    • 4Sfeer in stad

augustus 2011

• 7Maurits 05-01-2011

Om in Mexico geweest te zijn

Wie in het Zuidwesten van de VS is kan vanuit San Diego gemakkelijk even in Mexico op bezoek. Parkeer je huurauto bij de grensovergang. En wandel het stadje Tijuana binnen. "This is not the real Mexico", zo waarschuwde een Amerikaanse vriend mij. Dat kan best zijn, maar het werd een leuke middag in Tijuana. Veel shops met zilveren sieraden en interessante horloges. Nu is het al even geleden dat we hier waren en wellicht is het nu wel "the real Mexico". Want, zo lazen wij, ook tot in Tijuana is het drugsgeweld doorgedrongen. Uitkijken dus.

• 8Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 1998

• 6Monique R.07-01-2010

Had ik kunnen missen

Tijdens een rondreis door de VS vanuit San Diego een uitstapje over de grens ge: Tijuana. We gaan een loopbrug over en laten ons paspoort stempelen. We moeten (zelfs) een quarter dollar betalen en mogen dan door een ijzeren draaideur, waarna we voet op Mexicaanse bodem zetten. Tijuana maakt een arme indruk. We lopen het centrum in en zwerven rond op zoek naar souvenirs en voor sommigen (goedkope) drank en sigaretten. We zijn overduidelijk toerist en de taxichauffeurs, verkopers en restauranthouders zwermen op ons af om ons iets aan te smeren. Tijuana is chaotisch: kraampjes op straat, zwervers, prostituees en ontregeld verkeer. Helaas missen we onze afslag, waardoor we de sloppenwijken inlopen. Hier voelen we ons niet onterecht onveilig. Er zijn hier ook veel bedelaars en zakkenrollers. We lopen met onze hand op de knip. Veel te laat vinden we uiteindelijk de weg terug. Wel veel gezien van Tijuana. Ik raad het "even over de grens gaan naar Mexico niet per definitie aan.

• 8Cultuur
    • 6Omgeving