Mumbai (Bombay)

hotels in Mumbai (Bombay)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

stedentrip hotels Mumbai (Bombay)

Reviews over Mumbai (Bombay)

• 8gezustersheemskerk05-08-2015

Fascinerende tegenstelling tussen arm en rijk

Mumbai heeft ons aangenaam verrast. Het is weliswaar een chaotische stad, maar niet verwonderlijk met zoveel inwoners. In deze stad zijn nog veel invloeden uit het koniale verleden terug te vinden. In een rondrit door deze stad hebben we een aardige indruk van deze stad gekregen. Je rijdt door idyllische lanen met grote herenhuizen en dan kom je ineens een paar krotten tegen waar mensen wonen. een ander opvallende verschijning vormen de fraai beschilderde vrachtwagens.

• 9Cultuur
    • 6Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in maart 2011

• 5Joost27-02-2015

Luidruchtige stad

Niet echt een leuke stad om te bezoeken, vooral een zakenstad. Er is heel veel armoede en mensen worden er uitgebuit.

• 7Cultuur
    • 3Omgeving
    • 5Sfeer in stad
    • 5Stranden
    • 2Zorg voor natuur

februari 2015

• 7Lex21-04-2014

Immens grote stad

Mumbai is een enorm grote stad waar de verschillen tussen arm en rijk schrijnend zijn. In het centrum vind je luxe winkels en kantoren. Maar miljoenen mensen leven er onder erbarmelijke omstandigheden in uitgestrekte sloppenwijken.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in november 2009

• 9Carla30-05-2013

Mumbai verraste ons!

We waren al in diverse grote steden in India geweest, maar Mumbai vinden wij toch anders dan andere steden. Het heeft nog steeds een soort van grandeur uit de koloniale tijd. Er is ruimte in de stad die we in andere steden in India nogal eens missen.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in december 2012

• 8tjeerd_11225-04-2013

Overweldigend!

Tips: Bandra is een beetje de opkomende yuppenwijk in Bombay en is in de buurt van het vliegveld. Het is wel typisch India, maar met wat leuke Westerse tentjes enzo.

Colaba is de toeristenwijk en dat merk je aan alle kraampjes met sieraden en kleding. En op loopafstand veel bezienswaardigheden.

In Mumbai moet je er rekening mee houden dat de prijzen voor een hotel zo'n 4 keer hoger liggen dan in de rest van India.

Gereisd met partner in januari 2010

• 10Linda22-02-2013

Geweldige stad

Mumbai vond ik een geweldige stad, heb me hier goed op mijn gemak gevoeld. In het centrum zijn er weinig bedelaars en je kan hier ook rustig 's-avonds over straat lopen. Het is eigenlijk een vrij moderne stad. Vlak naast / onder het vliegveld zijn de krottenwijken waar heel veel mensen op elkaar gepakt wonen en de film Slumdog Millionaire is opgenomen. Verderop in de bergen heb je het bekende Bollywood. In het centrum zijn er op loopafstand een aantal bezienswaardigheden zoals het victoriaanse station, Hotel Mumbai (waar eerst alleen blanken mochten logeren) en India Gate. Er zijn hier ook heel veel restaurantjes waar je onder andere een sizzler kan bestellen (gerecht op een verhitte hete schaal waar het stoom nog vanaf komt, vandaar sizzler); niet alleen voor de hoofdgerechten maar ook chocolade sizzlers met chocolade taart en saus.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2013

• 8annie-8024-10-2012

Fascinerend - Schitterende chaos

Mumbai is een fascinerende stad: Vies, armoede, chaos, culturele warboel. Ik was voor zaken in Mumbai en heb een aantal dagen ook als toerist kunnen doorbrengen. Een aantal dagen is ook meer dan genoeg om een indruk van deze stad te krijgen. De armoede en chaos zijn fascinerend en hebben mij na thuiskomst nog niet losgelaten. Het was ogen-openend om mee te maken hoe de mensen in India leven. Er is voor toeristen niet veel te beleven of te doen, maar had deze trip en ervaring niet willen missen. Wij hebben een wandeltocht door het centrum gedaan en zijn naar het national park ten noorden van Mumbai geweest. Beide een aanrader.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 1Stranden

Zakelijk gereisd in oktober 2012

• 0Monika29-04-2012

Naprawdę warto!

Każdy choć jeden raz powinien odwiedzić Indie, a w szczególności Mumbaj. Miasto światowego biznesu, ale też niewyobrażalnej biedy, która uczy wielkiej pokory do życia. Hindusi bardzo przyjaźni turystom, a szczególnie "białym", którzy są dla nas równie egzotyczni jak my dla nich. Uważają nas za atrakcję turystyczną i chętnie pozują do fotografii.

Zakelijk gereisd in februari 2012

• 10Dagmara23-04-2012

Cudne miejsce

Uwielbiam Indie i Bollywood, dlatego zwiedzenie Bombaju dla mnie było marzeniem. Najbardziej marzyłam o zwiedzeniu Indyjskiej Fabryki Snów. Każdemu fanowi Bollywood polecam to miejsce. Z innych miejsc, nie tylko bombajskich, polecam plaże Goa oraz Świątynię Taj Mahal, wybudowaną na pamiątkę Mumtaz Mahal, przedwcześnie zmarłej żony Shahdżahana. Atmosfera także jest cudowna. Jako biała dziewczyna wzbudzałam niezwykłe zainteresowanie, zwłaszcza wśród mężczyzn. Jeden z nich zaproponował mi nawet statystowanie w filmie :)

• 6Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 5Stranden

Gereisd met partner in januari 2012

• 8Mark15-01-2012

Complete chaos, maar erg leuk

Een enorm chaotische stad, maar wat wil je met 18miljoen inwoners in een stad die niet groter is dan de provincie Utrecht. Vanwege het zakelijke karakter van deze trip helaas weinig vrije tijd gehad. Door locals wel een prachtige "toeristische" rondrit door Mumbai gehad. Wat een stad...! Eten is echt een happening hier, van het street food tot de vele heerlijke restaurants. Ik kom hier graag nog eens terug!

• 10Cultuur

Zakelijk gereisd in november 2011