hotels in Kosice

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

stedentrip hotels Kosice

Reviews over Kosice

• 9Lalalalala18-07-2016

Toffe plek

De sfeer is top. Er is eigenlijk niet veel te doen. Maar het is daar wel top.

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

juli 2016

• 9Irma Westerhuis11-10-2014

Gezellige sfeer en niet te toeristisch.

Veel historische gebouwen te bezichtigen. Een heerlijk landklimaat. De mensen zijn erg vriendelijk. De meeste jongeren spreken Engels. Het is een studentenstad. Ze vinden het ook leuk om hun Engels met je te oefenen, ook de serveersters. Het is er nog niet overvol met toeristen. Je kunt uren een boek zitten lezen op een terrasje. Niemand valt je lastig.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2014

• 8Paul21-09-2013

Tot onze verbazing een zeer gezellige stad

We wilden tijdens onze rondrit door Slowakije toch eens naar Kosice toe. We verbleven in een vrij nieuw studiootje net buiten het stadscentrum. Tijdens de wandeling naar het stadscentrum toe zijn de oude betonblokken flats nog duidelijk kenmerk van het verleden, maar toen we eenmaal het stads centrum binnenliepen voelden we een ontzettend gezellige-, ongedwongen sfeer. er is een variatie van goede restaurants voor weinig geld (+/- 10 euro een complete avond maaltijd).

Gereisd met partner in augustus 2009

• 8Jan-Nelwendels01-11-2011

schitterend centrum

Kosice is een schitterende oude stad waarvan een lange straat in het centrum wel heel bijzienswaardig is. Aan deze straat liggen de meest belangrijke gebouwen. Loop eens binnen in de St.Elisabethkathedraal, zeer mooi. Ook leuk is de zingende en dansende fontein, maar eigenlijk is het hele centrum bijzonder mooi. Op een terrasje zal je je verbazen over de wel zeer lage prijzen.

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2011

• 8Mieke28-08-2011

heel sfeervol !

Kosice wordt dan Europese culturele hoofdstad, en men werkt er momenteel hard aan. De Hlava, eens een drukke weg dwars door de stad, is nu een heerlijke plek om te vertoeven: autovrij, omzoomd door prachtige gebouwen en heerlijk flaneren en terrasjes doen. Met enkele fonteinen, concerten in de zomer, mooi park dat er op aansluit, ... Ook de zoo even ten noorden van de stad is zeker een bezoek waard met z'n bruine beren, evenals de bobsleebaan ernaast. Absoluut een aanrader voor wie in de buurt is !

januari 2011

• 7Maurits 10-01-2011

Beetje somber

Wij waren niet in Kosice, maar daar in de buurt. Op een augustusdag staken wij per fiets de Hongaars/Slowaakse grens over bij Pribenic en fietsten naar Kralovsky Chimec. Na eerst ook in Roemenie en de Oekraine geweest te zijn stak Slowakije daar positief bij af. Maar toch een beetje somber. Wel heerlijk fietsen. Fatsoenlijke wegen en bijzonder rustig. Genieten van de omgeving en de natuur, dat was onze korte kennismaking met Slowakije. Want aan het eind van de dag gingen we Hongarije weer in. Op weg naar Budapest.

• 7Cultuur
    • 6Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in augustus 2006

• 7desi25-02-2009

Bardzo ładne miasto

Zachęcam do zwiedzenia Koszyc,jest to urocze miasto, z bardzo ładną starówką,szczególnie ładną katedrą i gmachem opery,przed którą w takt specjalnie skonstruowanego urządzenia składającego się z dzwonów i dzwonków tańczy fontanna,taka miniatura tej z Barcelony,wieczorem mieni się różnymi kolorami.W Koszycach łatwo znależć kwaterę na kilka dni,już po wyjściu z pociągu na dworcu miejscowi prześcigają się w ofertach.Teraz po wejściu Słowacji do strefy euro na pewno będzie drożej ale warto.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur