Santa Caterina

hotels in Santa Caterina

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Santa Caterina

Reviews over Santa Caterina

• 7CD04-02-2013

Knus rustig dorp met lekkere pittige pistes.

Leuk klein ski gebiedje, met vooral mooie rode pistes. In januari liggen veel pistes en het dorp grootste deel van de dag in de schaduw, maar het direct aangrenzende gebied Sunny Vally is heerlijk zonnig. Het dichtbijgelegen skigebied van Bormio is echt top. Heel veel brede rode pistes en mooie liften. Met 2 cabines zit je van 1200 op 3000 meter en kun je vervolgens in 1 keer naar beneden skien! Beide skigebieden niet echt voor beginners. Santa Caterina is een prima uitvalsbasis om het skigebied van Bormio te verkennen, want Bormio is qua dorp niet echt spannend (beetje grauw en vrij laag, 1200 meter). Reis met de auto naar Bormio, want bus is ingewikkeld. Parkeer bij kabine (€2 p dag). Santa Caterina ligt hoger en in de sneeuw en je krijgt er een echt wintersportgevoel. In het dorp zijn wel 2 leuke cafetjes/pubs, maar het bruist er niet echt. Wij waren in januari en het was er erg rustig. Geen Nederlander gezien, wat ook wel eens lekker is. Met name veel Italianen, Polen en Engelsen.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 5Skigebied beginners
    • 9Skigebied gevorderden
    • 5Après ski

Gereisd met partner in januari 2013

• 9Henk08-01-2008

Wij, gezin met 3 kinderen (7, 9 en 11) vonden het een heel leuk ski gebied, lekkere lange afdalingen, goed pistes. Zon liefhebbers moeten 's middags (iedergeval in december) met de cabine lift even naar de andere kant van de berg. Er zijn slechts 2 blauwe afdalingen, dit was het enige punt waar je moest wachten voor de schoteltjes lift, bij alle andere liften kon je zo doorlopen. Rood is denk ik voor iemand die een beetje kan skieen goed te doen, brede afdalingen dus ruimte genoeg om lange bochten te maken. De 2 zwarte afdalingen zijn ook prima te doen, meer donker rood dan zwart. Er valt verder niet zo heel veel te beleven, klein dorpje. Best nog een stukje rijden vanaf Livigno, zeker nog 75 minuten. Wij vonden het erg leuk hier.

• 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad