Reviews over San Quirico d'Orcia

Zeer fijne plek

robinhoeven22,
    19-9-2013

Dit hotel (eigenlijk officieel B&B) beschikt over schitterende kamers. Wij zaten op de bovenste verdieping en hadden een schitterend uitzicht over de Toscaanse heuvels. Verder was het personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. De tuin is werkelijk geweldig. Typisch Toscaans. Het ontbijt was (helaas) niet bijzonder, maar er was verder ook weinig op aan te merken. De ligging in het kleine, gezellige (en toch levendige) dorpscentrum is perfect. Gaan hier zeker nog eens naar terug.

Mooi hotel maar met een matige keuken

Schruers,
    31-8-2013

Eerste indruk, mooi hotel met een prachtige ligging, mooi zwembad en wellness center . Doch het eten is maar aan de matige kant . Vb keuze uit maximum 1 hoofdgerecht en als je dat niet eet kan je alle dagen een schnitzel in de plaats krijgen . Bij het morgenontbijt geen pistolets of zacht of hard gekookte eieren te verkrijgen wat ik toch een minpunt vind. Het personeel in het hotel vriendelijk en behulpzaam maar in het restaurant zeer nors .

Authentieke plek in een pand van 1000 jaar oud

Rich,
    22-8-2012

Hotel Casa Lemmi is een klein hotel met 6 kamers. Het ligt middenin het al een aantal duizenden jaren bestaande San Quierico d'Orcia. De kamers zijn ongelooflijk groot en door de muren van 1 meter dik geheel geluidsdicht

Mooi locatie zuidelijk in Toscane.

Lodewijk Bos,
    12-8-2012

Eens met laatste en eerdere beoordelingen. Heerlijk zwembad met duikplank en mooie ruime tuin met ligstoelen. Bij slecht weer kan je binnen zwemmen (normaal onderdeel wellness). Iets lager ligt een tennisbaan. Fantastisch uitzicht. Sfeer is relaxed, veel stellen al dan niet met jonge kinderen, niet veel tieners (tijdens ons verblijf Italiaans, Zwitsers en Nederlands). Je kan ook heerlijk binnen zitten en bij de bar wat drinken. Er is een fitnesszaal en 2 pingpong tafels. Service is vriendelijk en prima.

Voor een gezin van 5 zijn 2 appartementen naast elkaar prima. Het is een vide met 2 pers. bed en badkamer boven. Met 2 pits elek. kookplaat is koken enigszins behelpen en appartmenten zijn inderdaad gehorig (alleen lastig als je luidruchtige buren hebt). Aan beide zijde van het complex kijkt het terras uit op de parkeerplaats maar achterzijde is mooier (wij zaten aan de voorzijde, geen issue wat ons betreft). Basic maar goede accomodatie.

Geweldig hotel, prima restaurant

Ingrid,
    18-7-2011

Dit was vakantie met een hoofdletter V. We hadden een twee-kamer appartement geboekt met zijn tweeën, we houden van ruimte, maar dat bleken gewoon twee hotelkamers met tussendeur te zijn. In de ene kamer stond een kitchenette, niet echt geschikt om op te koken. We hadden dus twee badkamers, twee tweepersoonsbedden etc. Volgende keer (en die komt er zeker!) zou ik geen appartement meer boeken, maar gewoon een kamer. Die is groot zat en je hebt er altijd een terras bij.

Je kunt heerlijk eten in het naastgelegen Barbarossa restaurant (hoort bij het hotel), prima eten voor een perfecte prijs.

Het zwembad is geweldig, het uitzicht fenomenaal. We hadden op de dag van vertrek los een ontbijt geboekt, dat was wel erg prijzig voor het gebodene, maar dat was dan ook het enige minpuntje.

Prima ligging, net buiten het dorpje San Quirico, maar dat is te lopen.