Rio de Janeiro

hotels Rio de Janeiro

We hebben een aantal aanbieders voor Rio de Janeiro voor je op een rij gezet:

Reviews over Rio de Janeiro

• 9Jan Tienstra12-03-2010

Het wordt iedere keer beter

Gouden tip voor de strandgangers: Ga nou eens niet naar die hele bekende grote stranden, maar ga naar de wijk Urca. Ga naar het grondstation van de gondel naar de suikerbroodberg. Daar heb je een klein strandje, het praia vermelha. Dit ligt op vrij toegankelijk militair terrein, is dus uitstekend bewaakt en er is absoluut niets te vrezen van mensen die het niet goed met je voor hebben. Aan het strand ligt ook een tuin, waarin apen vrij spel hebben. Tijdens je strandverblijf kun je dus ook heerlijk aapje voeren. Ondanks de bescheiden afmetingen van het strand is er toch alles aan eten en drinken verkrijgbaar en dat tegen nog veel lagere prijzen dan op de grote stranden. Enne......kom je met de (huur)auto? Geen probleem. Die kun je gegarandeerd kwijt voor 2 real!

Gereisd met partner in februari 2010

• 9Jan Tienstra12-03-2010

Oerwoud in de stad

In de stad, globaal tussen de wijken Tijuca en Barra de Tijuca, ligt het nationale park van Tijuca. Dit is met 155 vierkante kilometer het grootste binnen stadsgrenzen gelegen oerwoud ter wereld. In dit park vind je ook het wereldberoemde Christusbeeld. Het oerwoud is een echt oerwoud, met authentieke en ongerepte flora, van de rotsen kletterende watervallen, adembenemende uitzichten en allerlei vrij levende beesten, zoals diverse apen, miereneters, luiaards, vliegende katten enzovoorts. Heb je hierna nog niet genoeg van al het groen, ga dan ook naar de Jardim Botanica in de wijk Botafogo. Daar vind je werkelijk ongelooflijke planten. En die zijn deels ook nog te koop in de winkel van het park.

Gereisd met partner in februari 2010

• 8stephanie07-08-2010

ik kan niet wachten om er weer heen te gaan

HEel mooi je land alles is goedkoop kleren kun je voor goedkoop kopen en de bikinis oelala voor de rest is het leuk om uit te gaan gezellige sfeer etc

• 10Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in juni 2010

• 10karla carrere15-10-2015

maravillosa ciudad

Rio es mucho mas que sus clasicos no se pueden perder una caminata por el barrio de urca bordeando la bahia de la guanabara mientras se aprecia el atardecer desde el bar urca imperdible realment.El fuerte de copacabana vale la pena una visita conociendo su museo y su tradicional cafeteria colombo.De sus 40km de playas se pueden destacar no solo las famosas ipanema leblon y copacabana tambien barra da tijuca , recreio dos bandeirantes , prainha praia da reserva y barra da guaratiba son espectaculares.Una caminata por el centro historico conociendo la plaza xv la casa francia brasil, la iglesia de la candelaria el centro cultural del banco de brasil el museo de arte de rio con su renovada plaza maua realmente bellisima.

• 10Sfeer in stad
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in oktober 2014

• 8Henk26-03-2010

Grandioze stad

Er geweest tijdens carnaval 2010.

Rio is de cidade maravilhosa ! De stad is werkelijk omgeven door mooie natuur. carnaval vieren ze er zoals nergens ter wereld. In een woord; geweldig.

beste bars e.d. vind je in Lapa. Blijf wel in de buurt van de bars, je kunt anders zo nietsvermoedend een kleine favela binnenstappen en dat kun je maar beter niet doen.

taxi's en bussen rijden als idioten.

in het weekeinde [gedurende de zomer] is het al vroeg druk op de stranden. Er op tijd bij zijn, anders kun je achteraan gaan aansluiten.

bem viagem !

Henk

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in februari 2010

• 7gaston_marloes23-05-2011

Geweldige stad

Toch wat onzeker toen we aankwamen, je hoort zoveel onaangename dingen over Rio. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Rio heeft een geweldige indruk op ons gemaakt. We hebben rondreis gemaakt door Brazilië, Uruquay, Argentinië en Chili.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met vrienden in oktober 2006

• 9Jess02-08-2010

Geweldig!

Ben er 5 weken geweest. Was eerst doodsbang van al die verhalen, maar volgens mij moet je gewoon pech hebben als je net beroofd wordt. Ik heb de hele stad gezien, alleen in Rio Noord voelde ik me wat onveilig, maar voor de rest, kon er overal zo rondlopen alleen. Metro was goed te doen, doe het alleen niet in de spits want je komt er niet in/uit. Stranden vond ik wel tegenvallen, zeer hoge golven aan copacabana, verder mega druk natuurlijk. verder heel veel shoppingcentra, goeie restaurants. Bus spotgoedkoop, maar ze rijden als idioten. Let op als je een taxi neemt want ze lichten je op. Tips : bezoek het christusbeeld, suikerberg, botanische tuin, maracana, tijuca woud, maar ga ook de stad uit. Ik had een tweetal braziliaanse vrienden die me rondleiden, gewoon super. Spreek wel portugees, want met engels kom je niet ver. Ik ga zeker een keer terug. Top stad!

• 9Omgeving
    • 6Stranden

Alleen gereisd in maart 2010

• 9rgossy27-02-2010

Wereldstad

Oa hier geweest zo ook in Sao Paulo waar je zsm weer weg moet wezen wegens de grote drukte. Verder in Foz geweest waar een van de mooiste wereldwonderen zich bevinden. Watervallen zo hoog als wolkenkrabbers met miljoenen liters water. Ook het Penatal gebied bezocht met de nodige krokodillen en mooie natuur.

Gereisd met vrienden in augustus 2003

• 9Tim29-08-2008

Cidade marvilhosa

Rio de Janeiro is echt een van de bijzonderste steden ter wereld. De combinatie van strand, metropool en bergen is ongekend en het uitzicht hierop vanaf de Pao Acucar is echt een aanrader. Om ook de andere kant van Rio eens te zien is het erg interessant om aan een tour deel te nemen door Rio's grootste favela Rocinha.

Wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Zorg er voor dat je nooit zichtbaar met dure spullen rondloopt en neem 's avonds een taxi, dan kan er weinig gebeuren. Het zou echt zonde zijn als je je door de slechte verhalen af laat schrikken!

Gereisd met partner in mei 2008

• 1jeroen van den bos18-12-2007

Op het eerste gezicht een mooie stad, maar ze is vuil, en we werden in de buurt ipanema met een pistool bedreigd, en beroofd van ons geld, zonnebrillen en tennisschoenen. En de politie gaf ons echt geen veilig gevoel. Toeristen worden uitgebuit door taxi's en restaurants.

Ik kom hier nooit meer terug

• 1Omgeving
    • 1Uitgaanslevenn