hotels in Recife

We hebben een aantal aanbieders voor Recife voor je op een rij gezet:

Reviews over Recife

• 4German13-10-2018

Gewoontjes

Ik vind de kusten van jacumã,conde mooier en veel rustiger. Ook tambaba,fkkstrand zeer aangenaam. Recife is druk en gevaarlijk. Ik woon 5 maanden per jaar in jacumã. Veel aangenamer

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 3Omgeving
    • 2Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 10Maurice11-01-2015

Geweldige stad

Een prachtige stad met nog altijd zichtbare sterke Nederlandse roots. De oude binnenstad is zeker een bezoek waard, je waant je terug in de tijd tussen de oude loodsen in Nederlandse stijl. Liggend net onder Olinda, de plaats waar de Portugezen voor het eerst voet aan land zette.

• 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Alleen gereisd in januari 2008

• 8Familie19-05-2014

Mooie en leuke plek in Brazilië

Ga zeker Recife eens bezoeken. Een heerlijke stad om de braziliaanse sfeer te proeven.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juli 1994

• 9Ronald28-09-2012

Voor strand liefhebbers en niet voor kinderen

Deze plaats is niet echt geschikt voor kinderen, er zijn wel 2 speeltuintjes op het strand maar dat is erg klein en wellicht niet geschikt voor kleine kinderen. Voor Strand liefhebbers is het een paradijs, je kunt echt van 06:00 tot 18:00 lekker in de zon liggen, een duik nemen kan gevaarlijk zijn gezien recive beach een van de gevaarlijkste plekken op aarde is waar de meeste haai aanvallen zijn geweest... alleen al dit jaar 50x. Het vliegveld is erg mooi, en je kunt er van alles vinden, verwacht niet teveel westerse eet tentjes want ik heb ze niet gevonden, alles wordt eigenlijk zonder een saus geserveerd, en dan is een kipfilet zelfs ook droog.

• 6Uitgaanslevenn

Zakelijk gereisd in september 2012

• 1de Melo02-01-2010

Kriminalität

Recife ist eine der gefährlichsten Städte der Welt. Die Zahl an Morden ist - pro Kopf der Bevölkerung gerechnet - eine der höchten weltweit. Überfälle, vor allem in den "besseren" Vierteln (z.B. Boa Viagem), sind an der Tagesordnung. Öffentliche Verkehrsmittel sind nicht nur nicht ausgenommen, sondern sogar höäufig Ziel soilcher Attacken. Nie mit Wertsachen, (Uhr am Arm etc.) ausgehen! Bei Überfällen grundsätzlich sofort das vorhandene Bargeld rausrücken! Die Überfallenden sind oft drogenabhängig und sofort gewaltbereit, i.a. bewaffnet. Man rechne nicht mit Hilfe der lokalen Bevölkerung, nicht etwa weil die nicht gastfreundlich und hilfsbereit wäre, sondern weil sie selbst Angst hat, am meisten unter der Gewalt- Kriminalität leidet, oft auch nicht gleich versteht, worum es sich handelt. Ohne einigermaßen gute Portugiesisch-Kenntnisse sollte man besser nicht reisen, da Fremdsprachenkenntnisse äusserst selten sind. Der durchschnittliche Bildungsstand ist niedrig.

• 2Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 4Omgeving
    • 1Sfeer in stad

Alleen gereisd in juni 2009

• 706-08-2009

Niet-toeristisch, behulpzaam en vriendelijk volk

Er is ontzettend veel te zien in Recife: Marco Zero, Sculpture Island, Kahal Synagoge (1e synagoge in heel amerika), Ricardo Brennand, Francisco Brennand, Casa de Cultura, Capella Dourada, Sao Francisco, Mirabilandia. Aan het strand in Recife, Boa Viagem, heb je een Coca-Cola tent aan de boulevard, daar hebben ze heerlijke broodjes+taartjes! Ga ook vis eten bij Bar Restaurant Da Praia, ook aan de boulevard!

omgeving: - Olinda, moet je zeker geweest zijn, dit is iets toeristischer maar echt leuk om eens heen te gaan. Voor samba-liefhebbers, ga 's avonds in het weekend naar live samba kijken en luisteren, er wordt zelf muziek gemaakt en je mag uiteraard zelf ook dansen. het is gewoon buiten, entree 2 R$ (75 eurocent). Ook wordt er in het weekend 's avonds op het ''dorpsplein'' capoeira gedanst door de braziliaanse jongens/mannen, ontzettend leuk om even te zien. Ga lunchen bij: La Crepetaria (zoiets) gespecialiseerd in crepes, echt super lekker! - Calhetas, Porto de Galinhas, Gravata

• 6Cultuur
    • 7Sfeer in stad

juli 2009

• 8G. Telkamp12-07-2009

Beetje criminieel

Typisch Braziliaanse stad; strand, skyline en een groot verschil tussen arm en rijk. Deze stad met 10 miljoen inwoners is voor toeristen niet altijd de beste plek om te ontdekken. De criminaliteit ligt hier hoger dan in andere delen van Brazilie.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd met vrienden in juni 2008

• 6marc14-04-2009

Leuk voor een paar dagen

Mijn ex-vriendin komt uit Recife en ik ben er nu in totaal 6 keer geweest. Recife is op het eerste gezicht een leuke oude stad, maar als je er langer bent blijkt het allemaal wat tegen te vallen. Het oude centrum is echt OUD. De kanalen stinken. Het strand in Boa Viagem is aardig, maar niet speciaal. Olinda is mooi en zeker de moeite waard. Het uitzicht is prachtig!! Carnaval in Recife en Olinda is een topfeest en begint eigenlijk al op 1 januari. Het uitgaansleven is ok, maar waarschijnlijk komt dit door het gezelschap waarin ik was. Disco's e.d. moet je echt weten te vinden. De omgeving is wel prachtig. De stranden van Porto da Calinhas zijn schitterend, maar het is erg toeristisch. Calhetas is nog mooier en rustiger. Iets toeristischer maar wel rustig is Joao Passoa. erg mooi en bij zonsondergang wordt er door een saxofoonspeler de Bolero gespeeld. Erg romantisch. Kortom Recife niet bijzonder, Olinda moet je gezien hebben. Directe omgeving prachtig

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in maart 2008

• 7Jessy23-01-2009

Ik kom hier graag

Ik ben hier inmiddels 4 keer geweest, een aantal keer met Carnaval, ik vind dat ze het beste carnaval van Brazilië hebben, ik weet smaken verschillen. Hier spelen met carnaval zoveel verschillende bands dat er wel voor elk wat wils is. ik geloof dat er in Olinda wel 400 verschillende bands spelen. Je hoeft nergens entree te betalen (wat in Rio bijv. wel moet, levendige zwarte handel in toegangskaarten)

Ook ik heb gehoord van de criminaliteit, maar zelf nog nooit ondervonden. Het Strand bij Olinda en Recife is niet bijzonder, maar in de buurt zijn wel andere mooie stranden.

De stad zelf qua gebouwen verdient geen schoonheidsprijs, maar de muziek en de mensen maken veel goed!

• 6Omgeving

Gereisd met partner in januari 2009

• 9Gianpaolo26-07-2008

Una bellissima città affacciata sul mare

Recife è la capitale del Pernambuco. Una città poco adatta al turismo di massa ma speciale per gli amanti della cultura locale. Ricca di storia e di monumenti. Architettura olandese e portoghese. Olinda città famosa per il carnevale e per le chiese molto antiche. Possibilità di spostarsi con autobus molto confortevoli ed economici.

• 10Cultuur

Gereisd met vrienden in augustus 2007