Penang - Georgetown

Penang - Georgetown

8.6Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Penang - Georgetown voor je op een rij gezet:

hotels Penang - Georgetown

Reviews over Penang - Georgetown

• 9Charlie wulff21-11-2018

De hemel

De place to be als je van lekker eten houdt! Regel een streetfood wandelkaart bij de tourist office en plan je dagen rond de verschillende foodmarkets.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Elly 19-09-2014

Leuke plaats voor een dagen

Wij verbleven 4 dagen in Georgetown. De stad is centraal gelegen en leuk om in dagen te bekijken. Daarnaast is het centraal geleven voor het maken van uitstapjes in de directe omgeving zoals Taman Negara N.P. Penang, Penang Hill, de marina,china town en Little India. Je komt hier meer voor de natuur, andere culturen als voor shoppen.

Er rijd vanaf het busstation een gratis free Cat pendelbus door de stad langs de bezienswaardigheden met als eindpunt de haven. Vanaf het busstation kun je voor een paar euro met bus naar Taman Negara of bus 204 Penang Hill en de kustplaats Batu Ferringhi bekend om zijn avondmarkt. Wij hebben ons prima vermaakt

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2014

• 8Christa en Dick18-08-2013

Leuke stad, veilig!

Leuke stad met veel bezienswaardigheden en met de gezellige Red Garden Foodcourt. Mooie shoppingmalls en de kleurrijke wijk Little India. Het bezoeken waard!

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in juli 2013

• 8Roos24-02-2013

Oude sfeervolle binnenstad.

17-01 t/m 21-01-2013. Met de bus v.a. Hotel Paradise Sandy Beach gemakkelijk naar Georgetown te reizen. Het oude Fort Cornwallis met buskruithuisje is zeer zeker de moeite waard. Er staat een klokketoren ter ere van Kon. Victoria op een drukke rotonde met daarnaast een moderne staalconstructie. Er zijn prachtige hindu- en chin. tempels en kerken, alle van binnen te bezichtigen. De moskeeën zijn niet van binnen te bezichtigen. We hebben een prachtig chin. huis uit begin 19e eeuw bezocht, geheel als museum ingericht. Naar Penang Hill met het tandradtreintje. Zeer steil omhoog. Een prachtig uitzicht over de omgeving. De ferryhaven, Jetty, ook leuk om te bezoeken.

Gereisd met partner in januari 2013

• 7brian03-02-2013

leuke stad

leuke stad met veel bezienswaardigheden.het beste kun je een brommertje huren, en het hele eiland rondrijden, er is genoeg te zien.achter het bayview hotel is een straatje met terrasjes, barretjes en clubs.het historische gedeelte van de stad is prima lopend te verkennen

• 5Stranden

Gereisd met partner in januari 2013

• 7Hanneke03-09-2012

Drukke stad met mooie gebouwtjes

Georgetown heeft leuke straatjes met mooie, oude gebouwtjes. Maar het is ook een hele drukke stad. Het is bijv. levensgevaarlijk om er zelf te rijden (met auto of scooter) en de weg de stad uit te vinden door alle eenrichtingswegen. Georgetown biedt veel voor toeristen, zoals accomodaties (veelal basic) en restaurantjes en vormt daarmee een prima plaats om te verbliven. Een bezoek aan Penang is echter pas volledig als je Georgetown uit bent geweest.

• 7Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2012

• 7Angela02-09-2012

Sja (deel 2)

Niet veel te beleven, slecht shoppen.

• 1Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 9Rene01-08-2012

leuke plek, wel erg druk

leuke stad georgetown, met chinatown, little india, en varanen op straat

• 9Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 8christajoan18-07-2012

Heel divers

Ik heb geen geschikt strand gezien om aan te liggen. Wel voldoende eettentjes en barretjes om gezellig buiten te eten en leuk om door de stad heen te wandelen.

• 9Sfeer in stad
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Chris07-03-2012

genoeg te zien in Penang - georgetown

Wij zijn hier 3 dagen verbleven tijdens onze rondreis. Er is veel te zien in Georgetown en omgeving. Ga zeker eens naar Penang hill. op eigen gelegenheid kost het niet veel met het treintje naar boven. Verder wonen hier geloof ik de meeste Chinezen van maleisië. Wat je ook overal op het eiland terugziet in zowel mooie tempels alsook de sfeer die er hangt. Vonden wij heel prettig. Toch net weer een tikkie anders dan het vaste land. Stranden zijn hier niet veel soeps, kun je beter voor naar Langkawi gaan met de ferry.

• 9Uitgaanslevenn
    • 6Stranden