De Franse hoofdstad Parijs is een van de grootste Europese steden en heeft dan ook veel te bieden. Denk maar eens aan de vele musea, kerken, het Louvre en natuurlijk de Eiffeltoren! Het is de ultieme bestemming voor een romantische citytrip door de sfeervolle omgeving en romantische bistro’s.

We hebben een aantal aanbieders voor Parijs voor je op een rij gezet:

Zonuren2h3h4h6h7h7h8h7h6h4h3h2h
Dagen regen171416151513111212141516

Reviews over Parijs

• 10Frank06-08-2013

Mooie stad, maar doe iets aan de straatverkopers.

We hebben Parijs al zeker 15x bezocht, en iedere keer merken we dat de straatverkopers zich steeds meer opdringen. Waar ze 15 jaar geleden nog geduldig met hun cowboy hoeden en leren tassen de toeristen stonden op te wachten staan ze nu aan je armen te trekken om armbandjes te knopen. Dit legt wel een negatieve nadruk op de Parijs ervaring. Ergens op je gemak iets bezichtigen, of lezen is er niet bij. Om de haverklap wordt er iets aangeboden, lichtgevende vliegers, eiffeltorens, laserlampjes, armbandjes, flesjes water en bier. Men schroomt zelfs niet om kleine kinderen te belagen totdat deze in tranen uitbarsten, hoewel met de juist aanpak wordt je in 1x met rust gelaten......! ;-)

• 9Uitgaanslevenn

juli 2013

• 7Marc30-05-2017

Parijs nA de aanslagen.....

oei oei, we laten ons niet klein krijgen door de dreigingen en aanslagen, we leven gewoon door, maar niet echt. Wat is er van de stad van de liefde over? gebarricadeerde gebouwen, ambassades, politie in groepjes, gewapende soldaten, "geheime"agenten met oortjes in, continu controles bij winkel ingangen, etc, etc. nee, we leven niet gewoon door, we zijn (terecht?) bang. desalniettemin is parijs een prachtig monument, verzameling van historische gebouwen, groot goed cultuur, en best goed te bezoeken.

• 4Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

april 2017

• 10Fam.Willemsen23-04-2014

Parijs is super!

Levendige stad met veel historie

• 10Zorg voor natuur

april 2014

• 10A van Hout20-10-2013

Parijs behoeft geen beoordeling, dat is TOP

Parijs blijft leuk. Voor de zoveelste keer in Parijs geweest en je ontdekt nog steeds nieuwe dingen. Nu voor het eerst met mijn zoon van 10. Dan zie je Parijs weer met andere ogen, geweldig.

oktober 2013

• 10Bart28-01-2014

Mooie bestemming voor iedereen

• 10Zorg voor natuur

januari 2014

• 9Wim09-09-2013

Hele mooie stad met veel cultuur

Om Parijs goed te kunnen bekijken heb je wel een week nodig. Veel mooi oude gebouwen en redelijk goed onderhouden. Parijs ademt geschiedenis. Er is veel te doen en dat is iedereen wel bekend. Wij hebben ons goed geamuseerd in Parijs. Een min puntje; Parijs is prijzig en vooral duur op de terrasjes. In de buitenwijken is het een stuk goed koper.

• 9Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn

augustus 2013

• 8truus21-04-2014

super

Koop via internet kaarten Le Effel om lange wachtrijen/irritaties te voorkomen of ga later de avond rond 9u erheen

• 8Zorg voor natuur
    • 8Cultuur

april 2014

• 8magda_gerritzen_103-09-2013

Bron van cultuur en charme!

mooie sfeervolle stad, prachtige gebouwen, pleinen, grandeur! vele toeristische trekpleister bezocht, maar ook de prachtige parken, de opera, groot min punt: de vele groepen buitenlanders die je van alles afhandig willen maken, zwendel om geld te bemachtigen van de toeristen, zakken rollers enz.

• 9Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Peter13-09-2013

Altijd gezellig.

De lichtstad waar altijd wel iets te doen is. Alles wat je bezoekt, alles wat je doet, je hebt er altijd wel iets naar je zin.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in februari 2007

• 8Maarten07-08-2013

Schitterende stad

Tja, waar te beginnen. We hebben 3 dagen door Parijs gelopen en de Eiffeltoren, de Notre-Dame, het Louvre, de Seine, de parken en nog veel meer gezien. Het is een stad waar teveel is om te bekijken en waar je rustig een week rond kunt lopen.

Veel cultuur en romantische plekjes, maar ook lekkere restaurantjes en leuke barretjes. Helaas betaal je wel overal de hoofdprijs in het centrum, dus als je wat goedkoper wil eten moet je de achteraf straten of buiten het centrum proberen.

Het metro systeem is zeer goed geregeld, maak hier zeker gebruik van als je alles wil zien. Koop een toeristen kaart voor 1 of meerdere dagen.

De inwoners spreken zeer slecht Engels, de winkeliers en restaurant/bar personeel matig tot slecht. Alleen op toeristische locaties kan je met Engels uit de voeten.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2013