OrlĂ©ans

hotels in Orléans

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Orléans

Reviews over Orléans

• 8Joke16-03-2017

Mooie echt Franse stad

Wij waren op doorreis dus kunnen niet echt een goed beeld geven van de stad, alleen wat we van een vorige keer weten kunnen we noemen.

Gereisd met partner in maart 2017

• 8Cristien30-06-2015

Mooie stad

Veel eetgelegenheden. De Mac vlak bij 😀 verder niet veel bocht daar te moe van de reis

Gereisd met partner in juni 2015

• 7traveldan22-02-2015

Nice Place to visit.

Very nice City with a good feel to it.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd in december 2014

• 8Peter24-09-2014

levendig centrum

veel winkels, veel cultuur, fijne terassen

• 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2014

• 8givago19-09-2014

Stad van Jeanne d'Arc

Mooie stad aan de loire waar Jeanne d'Arc in de kijker wordt gezet:standbeelden ,geboortehuis van Jeanne d'Arc (nu museum)enz.. De kathedraal Staint-Croix is een prachtig bouwwerk,verder zijn er kerken en museums en in de omgeving van het martoiplein mooie gebouwen

Gereisd met partner in augustus 2014

• 8Harm Geurink25-08-2014

Prachtige stad

Mooie oude binnenstad....

augustus 2014

• 8framboos06-08-2014

Mooie, ondergewaardeerde stad

Mooie, ondergewaardeerde stad. Charmant oud stadsgedeelte met verschillende eetgelegenheden (aanrader: le mangeoir!). Alles goed te bereiken te voet. Je moet niet ver buiten Orléans gaan om meteen in de natuur te zitten. Aan de immermooie Loire is het heerlijk vertoeven!

• 9Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 10Agterberg21-06-2014

Prachtige stad

Rustige stad, en typisch Frans.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

januari 2014

• 9oetsie6105-05-2014

Hele fijne vakantieplek

Normaal rijden we zo snel mogelijk naar het zuiden en laten we Orleans liggen. Nu bleven we bewust eens een hele week daar.Ook bij slecht weer, zoals wij troffen, kun je je er prima vermaken. Musea volop. Veel kastelen in de omgeving, maar als het droog is kun je overal heel goed fietsen, echte fietspaden overal. En wandelen, overal goed aangegeven. Genoeg leuke eettentjes enz. Veel groene, mooie natuur, alles heel goed onderhouden en vooral schoon. Orleans als stad is ook echt veel opgeknapt, zeker een bezoek waard. Bij de camping en VVV heel veel goede informatie.Werkelijk een genoegen om daar eens een week te zijn

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2014

• 10rainbow14-09-2013

Prachtig historisch centrum!

Orléans, regionale hoofdstad van Centre, is gelegen aan de Loire. Deze stad heeft een prachtig historisch centrum, met veel vakwerkhuizen. Leuke eet-en drankgelegenheden, boeken-, en curiosita winkeltjes. Blikvanger is wel de kathedraal Saint-Croix, Belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis van Orléans, is de bevrijding van de belegering na een honderdjarige oorlog, door Jeanne d'Arc, onder wiens leiding op 8 mei 1429 de stad bevrijd werd. Jeanne d'Arc neemt dan ook een belangrijke plaats in, in het cultureel patrimonium van de stad. Ondanks het oude centrum, dat goed bewaard gebleven is, toch een ruim aanbod aan comfortabele winkelmogelijkheden, in grote mooi ogende complexen, met een ruim aanbod aan design, kleding en kunst.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur