• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Melaka

Reviews over Melaka

• 8Nine17-01-2016

Mooie binnenstad en veel te doen

Melaka heeft een prachtig oud centrum, waar alles te voet is te doen. Wij hebben twee keer de nightmarket meegemaakt. Een feest, ondanks de drukte. Veel gezelligheid! Na twee dagen heb je alles gezien, maar dan heb je wel twee ontzettend leuke dagen gehad. Wij hebben ook nog een fietstocht gemaakt door de kampungs. We zouden met zijn vieren met een gids gaan, maar kregen nog een kudde van 20 mensen mee. Aardige omgeving, maar de gids vertelde niet veel nieuws voor ons. Voor de prijs niet de moeite waard om je in de hitte zo uit te sloven.

• 8Omgeving
    • 4Stranden
    • 6Zorg voor natuur

juli 2015

• 9Martinus27-05-2015

Oud Nederlandse stad

Voor de cultuur snuivers onder ons is het een geweldige stad.

• 10Omgeving

Gereisd met partner in januari 2015

• 8Elly 18-09-2014

Leuke stad om zelf te ontdekken

Wij zijn met een georganiseerde tour vanuit Kuala Lumpur naar de historische stad Melaka gereisd. ( 2 uur rijden ) We hebben het A-Formose Fort bezocht met uitzicht over de stad en een aantal chinese tempels,het historische centrum, Dutch square, en bezoek aan een authentiek schoenmakersbedrijfje wat handgemaakte schoenen verkoopt die vroeger werden gemaakt voor ingebonden voeten. Het oude centrum is een bezoek waard.

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2014

• 6Leoni03-06-2014

Mooie historische stad voor 1 of 2 dagen

Melaka is een mooie, maar rustige en compacte stad. Niet veel hoogbouw. Toen wij er waren ook niet veel toeristen. Het boulevardje langs de rivier is leuk, maar verder zijn er niet veel voetpaden. Je kunt je ook door een riksja laten rondfietsen. De historische gebouwen zijn erg mooi, maar in 1 ochtend wel te zien.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in mei 2014

• 9sunshinesaya12-01-2014

Een plaats met historie! Een aanrader

Deze plaats heeft historie. Je ziet Portugese, Britse en Hollandse invloeden in de gebouwen. Helemaal leuk als je jezelf er van tevoren iets in verdiept. Verder zijn er veel geloofshuizen te bezichtigen. Verschillende culturen leven hier naast elkaar. China Town heeft leuke smalle straatjes, waaronder de Heeren Street. In deze wijk is er veel mogelijk t.a.v. uitgaan. In het weekend zijn de prijzen van de slaapgelegenheden wel wat hoger. Maar twee dagen is te kort om hier te zijn. Ik zou graag wat langer zijn gebleven. Een rondje op de fiets is leuk om te doen, al adviseer ik om een guided tour te boeken. Ik vermoed dat je dan veel meer ziet. Zij weten immers de weg en leuke plekjes. Zelf moet je alert zijn om het links rijden, fietsen op de autoweg en dat zorgt ervoor dat je meer met het verkeer dan de omgeving bezig bent. Maar echt een bezoek waard.

• 9Sfeer in stad

Gereisd in november 2013

• 7Hugo06-09-2013

Leuk als je van geschiedenis houdt

Het is natuurlijk een bijzonder gegeven dat de VOC op deze locatie handel heeft gedreven. De overblijfselen en sporen zijn duidelijk zichtbaar en ook interessant. Naast het stadhuis en de kerk zijn er tal van andere historische bezienswaardigheden. Zo zijn er 2 oudhollandse straten waar Nederlanders hebben gewoond.

Het jammere is dat oude panden volgebouwd zijn met restaurants. Het stadhuis wordt nog een aantal maanden gerestaureerd; je ziet er dus weinig van. Bovendien rijden er riksja's met keiharde muziek tussen de oude gebouwen. Het lijkt of de Maleisische overheid weinig waardering heeft voor de geschiedenis. Om die reden staat het centrum ook niet meer op de werelderfgoedlijst.

Het blijft een centrum wat de moeite waard is. Op de dag wel erg heet. Wij hadden binnen een dag wel gezien.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2013

• 9Paul04-05-2013

Historische bestemming

Kleine compacte stad met veel cultuur, veel tempels, gezellige winkelstraten. Must-see bezienswaardigheden: - Stadthuys. - Jonker Street ((Jalan Hang Jebat) met tempeltjes, antiekwinkeltjes, kraampjes enz. - Rondvaart. Door Melaka over de rivier. - Portugese poort, de ruïne van het fort en kerk met de grafstenen van de VOC (uit de Nederlandse tijd). - Cheng Hoon Teng tempel, een prachtige Chinese tempel, nog vol in gebruik.

• 7Stranden

april 2013

• 9Roos24-02-2013

Historische stad

14-01-2013 Rondleiding met privégids. Er is heel veel bewaard gebleven uit de VOC-tijd, zoals het 'Stadhuys', wat nu een museum is. Veel Ned. huizen die nu bewoond worden door chinezen, die er een chin. detail aan hebben toegevoegd. Alles is gerestaureerd met geld v.d. Unesco. Ook zijn er oude grafstenen bewaard gebleven in het fort met Ned. tekst. Er bestaat nog een 'Jonkerstreet' en een 'Heerenstreet'. Er is genoeg te zien als je veel wilt lopen, onderweg kun je voldoende plaatsjes vinden om te eten en drinken.

• 9Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2013

• 7Hilleen212-10-2012

erg toeristisch....

bezoek vooral de straatjes achter de 'hoofdstraten'. Voor je het weet loopt je samen met 1000 andere toeristen (mn chinezen/aziaten) in een stroom achter elkaar. Bezienswaardheden waren niet heel bijzonder, kijk vooral naar de schoonheid van de echte bevolking. Straatje parallel aan chinatown (centre) is een aanrader. Mooie boedistische tempel, waar vrijwel geen toeristen komen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 5Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2012

• 7Hanneke03-09-2012

Leuk voor 1 dag

Melaka is een stad met weer een totaal ander uiterlijk en andere sfeer dan bijv. KL. De koloniale gebouwen maakt het een bezoekje waard. Zelf vind ik 1 dag voldoende (vanuit KL met de bus). De kerk op de heuvel en het Stadhuys vond ik de mooiste plekken.

Gereisd met partner in augustus 2012

10 van de 44 reviews gezien