header
Mallorca

Zonnig Mallorca

Mallorca is meer dan een feesteiland. Ontdek het afwisselende landschap en het betoverende achterland van dit Spaanse eiland. Plof neer onder een rieten parasol op een van de uitgestrekte stranden, ontdek het bruisende nachtleven of ga voor een actieve vakantie en trek erop uit met de fiets.

Inspiratie voor hotels op Mallorca

Lekker eten op Mallorca

Geniet van verse gerechten

Best gewaardeerde hotels

Aparthotel Alcudia Garden

Driesterrenhotel Alcudia Garden is een resort met nette, sfeervolle appartementen tussen de palmbomen. Voor de kids is er een animatieteam zodat je zelf ook optimaal kunt genieten. Ontspannen? Dat doe je in de sauna. Vanuit het hotel wandel je zo naar het strand, maar je kunt ook uitrusten bij het zwembad van het aparthotel.

Aparthotel Marins Playa – Cala Millor

Driesterrenhotel Marins Playa is een goede uitvalsbasis om Cala Millor te verkennen. Je geniet hier van prachtige kamers en bent zo op de levendige boulevard van deze plaats. Daar vind je talloze restaurants en barretjes. Eenmaal terug in het aparthotel kun je nog even genieten van de zon en kunnen de kids spelen op de piratenboot in het zwembad.

Aparthotel Protur Safari Park

Bij aparthotel Protur Safari Park zorgt het personeel ervoor dat het je aan niets ontbreekt. De kamers zijn schoon, het eten is erg uitgebreid en bij de zwembaden is het goed vertoeven. Je komt helemaal tot rust tussen de palmbomen. Het viersterren resort is groot in omvang waardoor er voor iedereen wel wat te doen is. Voor de kinderen is er een animatieteam.

Hotel Primasol Cala d'Or Gardens

Het driesterrenhotel Primasol Cala d’Or Gardens is een gemoedelijk en gastvrij hotel op het Spaanse eiland Mallorca. Je geniet hier van gemoderniseerde ruime kamers die goed worden schoongehouden. Lekker als je met het hele gezin gaat: de kamers hebben een groot balkon of tuin. Voor de kids is er veel vermaak.

Aparthotel Inturotel Cala Azul Park

Driesterrenhotel Inturotel Cala Azul Park is een prachtig complex met een mooi zwembad en uitzicht op zee. Na een lekker en gevarieerd ontbijtbuffet wandel je vanuit het hotel zo naar het strand. In de ochtend is het prachtig om de zonsopgang te zien in de tuin van het complex. Tip: vraag een kamer met uitzicht op zee.

Leukste gebieden in Mallorca

Dichtbij het centrum van Palma de Mallorca - Hotel BQ Belvedere

Een bezoek aan de sfeervolle hoofdstad van dit Spaanse eiland mag niet ontbreken. Palma de Mallorca is het bruisende hart met volop historische juweeltjes. Vanuit driesterrenhotel BQ Belvedere ben je met de bus zo in het centrum. Je geniet hier ook nog eens van ruime kamers, goede service en lekker eten.

De waterliefhebber gaat naar Cala d'Or  - Aparthotel Club Martha's

Een echte waterliefhebber? Bezoek dan de gezellige zandstranden van Cala d’Or en snorkel in het kristalheldere water. Bekijk ook de levendige haven in het stadje en kijk hoe exclusieve jachten aanmeren. De stad verkennen doe je vanuit viersterren aparthotel Club Martha’s. Geniet van schone nette kamers, goede animatie en lekker eten.

De verschillende gezichten van Playa de Palma - Aparthotel Leman

In Playa de Palma komen alle facetten van dit eiland samen: de levendige drukte, maar ook rust en mooie natuur. Verken het stadje vanuit een van de betere hotels in Playa de Palma. Aparthotel de Palma beschikt over kamers die van alle gemakken zijn voorzien televisie en minibar. Ook het eten is hier om te smullen.

Ervaar het uitgaansleven van El Arenal - Hotel Marina Playa de Palma

Wil je het bruisende nachtleven van Mallorca ontdekken? Bezoek dan de boulevard van El Arenal en wandel langs de vele leuke kroegjes en discotheken. Verken deze stad vanuit driesterrenhotel Marina Playa de Palma. Vanuit je ruime kamer met recent gerenoveerde badkamer ben je binnen een paar stappen op het strand.

Levendig Alcudia - Aparthotel Viva Sunrise

Ontdek het historische levendige centrum van Alcudia en wandel door de smalle straatjes met middeleeuwse stadsmuren. Op zoek naar een goed hotel? Echt genieten is het in driesterrenhotel Viva Sunrise. Hier tref je een uitstekende keuken, vriendelijk personeel en goed uitgeruste appartementen.

Top-5 tips voor Mallorca

Fietsen langs de kustlijn

Wie denkt dat Mallorca vooral een feestbestemming is, heeft het mis. Naast het bruisende centrum en de betoverende baaien geniet je hier ook van leuke activiteiten. Het eiland wordt steeds bekender onder mountainbikers als fietsvakantie. Doe het iets rustiger aan en fiets langs de kustlijn.

Vaar om het eiland

Bekijk het eiland op een andere manier en vaar eromheen. Geniet van een georganiseerde boottocht en zon op het dek of huur zelf een bootje. Zo leer je de prachtige kustlijn met imposante rotsen en het diepblauwe water kennen. Of verken Ibiza en pak de ferry vanuit Palma.

Mountainbiken in het Tramuntangebergte

We noemden eerder al dat dit eiland steeds bekender wordt onder mountainbikers. Vooral in het noorden van Mallorca vind je toffe fietsroutes voor beginners en gevorderden. Onder leiding van een gids kun je de prachtige route van Port de Soller naar het ruige Tramuntangebergte ontdekken.

Wandelen door natuurgebied s’Albufera

Ben je een echte natuurliefhebber? Bezoek dan het bijzondere natuurreservaat s’Albufera. Je vindt hier het grootste moerasgebied van de Balearen. Ontdek ook de duinen, stranden en eilandjes in dit gebied. Je hoeft geen entree te betalen om het allemaal te verkennen.

Bezoek het geweldig mooie Valldemossa

Een van de authentieke dorpjes van Mallorca is Valldemossa. Het is een van de mooiste bezienswaardigheden van het eiland. Breng een bezoek aan het Kartuizerklooster en ontdek al het moois in de prachtig aangelegde tuin.

Lekker eten op Mallorca

De lekkerste Paella

Een bezoek aan het bruisende Mallorca is niet compleet zonder een hap van het bijzondere visgerecht paella. Dit doe je bij restaurant Sa Foradada, tussen de kustplaats Deya en het bergstadje Valdemossa. Je geniet van een geweldig uitzicht en krijg de lekkerste paella van Mallorca voorgeschoteld.

Mercado de San Juan

Volgens local Astrid, die al ruim 19 jaar op Mallorca woont, mag je de Mercado de San Juan niet missen. Deze streetfoodmarkt ligt midden in Palma. Je vindt hier allemaal verschillende tentjes waar je eten kunt halen en een lekker wijntje kunt drinken.

Visrestaurant C’as Patro March

Geniet van een onwijs mooi uitzicht over zee vanuit visrestaurant C’as Patro March en smul van een lekkere maaltijd tussen de locals. Je krijgt hier echte verse vis voorgeschoteld. Tip: boek een tafeltje vlak voor zonsondergang en zie hoe de zon in de zee verdwijnt.

Mercado Santa Catalina

Mercado Santa Catalina ligt dicht bij Palma. Je kunt hier je inkopen doen om dit vervolgens klaar te maken in je appartement, maar hier in de buurt kun je ook heerlijk eten. Je vindt er leuke restaurantjes en barretjes voor overdag of ’s avonds.

Sorteren

1.084

hotels Mallorca

Reviews over accommodaties in Mallorca

Voor ons liever wat kleinschaliger😉

Iris
    24-6-2018
    Het hotel bestaat uit 3 delen. Wij zaten in het 4-sterren gedeelte. Hoewel het een schoon hotel is vonden wij het vooral te massaal. Het viel ons wat tegen dat er rondom het zwembad weinig ruimte was waar bovendien alle bedjes smorgens al bezet werden met handdoeken. Op de een of andere manier hangt er een beetje een ongezellige sfeer. Er is elke avond animatie en hoewel ze erg hun best doen vonden wij dit het ook net niet. Daarbij stopt alles al om 23.30. Het hotel is erg brits gericht qua eten en drinken. Het eten was oke maar er was niet veel variatie. Wij hebben bijna elke avond buiten de deur gegeten. Santa ponsa is een klein plaatsje wat volgens ons ook erg Brits gericht is. Het is aan het strand juist veel minder massaal, erg fijn. T.o het strand zit het H10 hotel. Daar mag je ook gebruik maken van de bedjes alsook de lounge op het dakterras mits je wat drinken besteld. Echt een aanrader!

Een droom die ook eens werkelijk uitkwam.

f van weerden
    23-6-2018
    Heerlijk hotel. Geweldige ligging. Schoon hotel. Fantastisch eten en vriendelijk personeel. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Een heerlijk hotel! Echt een aanrader.

Moniek
    23-6-2018
    Wat een fijn hotel! De plaats Sa Coma is erg fijn; gezellig druk met genoeg winkels en horeca, maar niet zo'n massatoerisme zoals vele andere plaatsen op Mallorca. Wij zaten aan de straatkant en dat viel bij aankomst tegen, maar eigenlijk was het heel fijn. 's avonds konden we meegenieten van de live muziek van de bar aan de overkant van de straat en als we de schuifdeur dicht deden, was niks meer van de muziek te horen. Basic kamer. Super schone kamers. Jammer dat er geen waterkoker was. Enige nadeel was dat de kamers erg gehorig zijn. Je kunt echt pech hebben met je buren. Iedere dag werd de kamer netjes schoongemaakt en kregen we nieuwe handdoeken. Het eten was heerlijk en super gevarieerd. Iedere dag wat anders en voor iedereen vanalles uit te zoeken. Er zijn mensen die hier schrijven dat het eten niet gevarieerd is...???? heel raar dat ze dat zeggen. Het personeel in het hotel is super vriendelijk. Zelden zo meegemaakt.

goed budgetvriendelijk 4 sterren hotel

Patrick Jonckheere
    22-6-2018
    leuk hotel in rustige zone met veel winkels en pubs voor iedereen.niet zo goed voor mensen met diabetes want niets gevonden om te eten zonder suiker.animatie was wel leuk.vooral engelse en italiaanse gasten.

Een week genoten in dit hotel.

Ina Meertens
    21-6-2018

Prima hotel, wel wat gedateerd, maar goed schoon. Erg vriendelijk personeel. Ligging is prima, centraal. Als je het hotel uitloopt sta je meteen in het centrum. Strand dichtbij. Eten was prima. Veel Engelsen, geen groepen jeugd. ‘s Avonds voor de liefhebbers optredens.

Excursieaanrader: Islandtour.

Niet goed: in dit hotel kun je voor €25 een bedje aan het zwembad reserveren voor een week. Gevolg: sommige mensen hadden geen plekje aan het zwembad, terwijl er gereserveerde bedjes ongebruikt bij het zwembad stonden, omdat die mensen pas in de loop van de middag kwamen of soms helemaal niet.

Mallorca scoort een 7,9 uit 10, op basis van 5713 reviews