hotels Makadi Bay

Reviews over Makadi Bay

Mooi hotel, met goede restaurants , leuke animatie

m, 17-5-2018

Erg mooi hotel ,mooie zwembaden met leuke glijbanen voor een ieder..

Goede ligging vanaf vliegveld.

Heerlijk eten en eten in steakhouse ,aziaat en mediterean restaurant is erg lekker en makkelijk te reserveren.

Kamers zijn schoon en netjes,rest van hotel wordt ook netjes bijgehouden.

Personeel is allemaal even vriendelijk.

Animatie is erg gezellig en doet erg zijn best, ze organiseren van alles.

Schuimparty, colorfestival.

Thanks to momo and mohamed and the rest of animation at slides pole.

Mr. Said El Atiek General Manager, hotel, 19-5-2018

Beste Gast,

Bedankt om uw indrukken van ons resort te willen delen!

Wij hopen u spoedig terug te zien.

Met vriendelijke groet,

Het hotel management

Heerlijke vakantie!

Pieter N, 17-5-2018

2 weken in mei naar Makadi Spa geweest.

Het is een domein met 4 hotels. Makadi Spa is hiervan het duurste en is adults only. Je geniet dus tevens van alle faciliteiten en restaurants van de andere hotels. Voor het aquapark van zusterhotel Sunwing dien je een extra te betalen. De naam Makadi Spa kan misleidend zijn; het hotel heeft geen eigen Spa-center, maar richt zich wel op rust, comfort en vele eetmogelijkheden. Het is niettemin wel mogelijk om massages te boeken.

Aangezien het een groot domein is, is het zeer aangenaam wandelen over de dijk, langs de winkeltjes, barretjes en restaurantjes etc, zonder dat je de beveiligde hotelzone hoeft te verlaten.

Makadi Spa staat vooral voor rust en wat meer luxe ten opzichte van de andere hotels. Er zijn 5 à la carte restaurants, exclusief voor gasten van Makadi Spa. Niettemin kan je daarnaast gebruik maken van nog zo'n 10-tal à la carte restaurantjes elders op het domein. Hoewel men in sommige restaurantjes voor bepaalde gerechten toeslag vraagt, kan je overal uitgebreid dineren (tot 4 gangen, zowel 's middags als 's avonds) binnen je all inclusive. Wij hebben 2 weken zeer veel gevarieerd qua eten, en hebben nog niet alle restaurantjes kunnen doen, laat staan alle gerechten. Dit vonden we één van de grootste pluspunten van het hotel. De kwaliteit van het eten is bovendien zeer degelijk. Tip: beperk je zeker niet tot enkel de restaurants van enkel Makadi Spa!

Het viel sterk op dat zeker 80% van de gasten Duitsers waren. Op zich niet storend, maar aan het centraal gedeelte aan het zwembad bleken onze oosterburen onderling vaak erg sociaal, met vele (ongetwijfeld boeiende) gesprekken. Dit werd door andere gasten, en ook door ons, als storend ervaren. Je wil er immers genieten van de rust. Gelukkig zijn er langs de 2 grote zwembaden plaatsen genoeg waar je je rustig kan leggen.

De 2 zwembaden waren heerlijk. Allebei erg groot, waardoor je nooit een druk gevoel hebt in het zwembad. De infinity pool is zalig, met een mooi uitzicht op de zee. Het andere zwembad heeft dan weer een ondiep gedeelte, waar je lekker kan liggen zonnen in het water.

De service van het personeel was over het algemeen goed te noemen. In de restaurants werkt het personeel hard om iedereen goed en snel te bedienen, meestal met een glimlach (hier hoef je heus niet telkens fooi voor te geven). Sommigen waren wat minder vriendelijk, net zoals je overal vriendelijke en minder vriendelijke mensen hebt. De kennis van het Engels bij het personeel was vaak vrij beperkt, zeker in de restaurants. Men spreekt je regelmatig aan in (tevens gebrekkig) Duits, omdat men daar blijkbaar vertrouwder mee is.

De kamers vonden wij prachtig; ruim, afgewerkt met dure materialen en stijlvol ingericht. Het onderhoud was ook goed, de kamer was steeds zeer proper.

Van muggen en ander ongedierte hebben wij amper hinder gehad, hoewel we nooit anti-muggen producten hebben gebruikt. Het hotel bespuit de planten e.d. met muggenwerende producten. Zeer handig.

In de lobby heb je altijd gratis wifi, en een goede verbinding. Als je overal wifi wil, dien je een toeslag te betalen.

In tegenstelling tot de andere hotels op het domein, is er zowel overdag als 's avonds geen animatie in Makadi Spa. De nadruk ligt op rust en comfort. Wil je toch eens animatie? In de andere 3 hotels ben je evenzeer te gast!

Indien je de zee in wil aan het privéstrand van Makadi Spa, heb je waterschoenen nodig. Aan de uithoek van het domein is een pier. Deze komt uit in een prachtig koraalrif. Hiervoor heb je geen waterschoenen nodig, uiteraard wel een snorkelset of zwembril. Je kan er onder toezicht zwemmen. Zelf zijn wij geen fervente zeezwemmers, maar dit moet je absoluut gedaan hebben als je hier geweest bent!

Er zijn tal van leuke excursies die je vanuit Hurghada/Makadi Bay kan doen. Wij vonden Desert Adventure geweldig; met quad en buggy door de woestijn razen, op bezoek in woestijndorpje waar je even met kamelen rijdt, panoramisch uitzicht over de woestijn,

Gizela, 12-5-2018
    Super mooi hotel zijn hier 8 dagen geweest van 1 mei tot en met 8 mei eten erg lekker veel variatie kamer was lekker ruim en netjes schoon. We hebben 3 excursies gedaan dat is ons super goed bevallen we zijn naar Luxor geweest heel veel gezien daar een tocht over de Nijl gedaan wel erg heet in Luxor. 2e excursie was naar de mahmya dat was echt geweldig net een paradijs daar mooi kunnen snorkelen veel verschillende vissen gezien en mooi koraal. 3e excursie was een mega jeep safari dat vonden de kinderen ook super leuk quad en buggy gereden naar de bedoeïenen geweest in de woestijn op de kameel geweest en als afsluiting diner en een avondshow in een wordt super vakantie gehad ga zeker nog eens terug zeker niet gevaarlijk.

Zou zo weer gaan

Ooijen, 12-5-2018
    Netjes goed onderhouden en verzorgd park. Kamer niets op aan te merken precies goed. Mensen erg behulpzaam en vriendelijk. Alles wat je vroeg werd meteen geregeld. Wij hebben hier echt een week heerlijk relaxed, genoten en heel veel gelachen met het entertainment team. Strand netjes bij beach gedeelte waar je met een busje naar toe kunt. Al bij al top vakantie gehad. Wel ver van hurgada af maar voor een week snorkelen of duiken een top lokatie

Prachtig complex, slecht eten!

Marjolein, 11-5-2018

Prachtig hotel met grote en mooie kamers. Zeker de familiekamers waren meer een de grootte van een appartement dan een hotel kamer. Het waterpark is erg leuk en de zwembaden mooi. Voldoende ligbedden en het personeel was uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Ben al vaak in Egypte geweest, maar nog nooit zulk slecht eten gehad. De keuze in het buffet restaurant was zeer beperkt en de kwaliteit gewoon slecht. Wel voldoende keuzen aan snacks en voor lunch kon je Italiaans a la carte eten en Tropica heerlijke burgers met patat.

Makadi Bay scoort een 8,5 uit 10, op basis van 587 reviews