hotels in Lutherstadt Wittenberg

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Lutherstadt Wittenberg

Reviews over Lutherstadt Wittenberg

• 8Nynke van Dijk06-11-2016

Mooie stad

Mooie en geselliche stad,veel over Luther gezien en bekeken

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2016

• 10Baude Heike24-07-2013

Campinglaptz am Brückenkopf

Generlee die Lutherstadt ist bezaubernd!!!

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

januari 2013

• 10bremerseefahrer11-07-2013

Martin Luthers Wittenberg,das Rom der Protestanten

Die Lutherstadt war das Ziel unserer Kurzreise nach S.-A. Der Weg von Pretzsch nach W.berg war nicht weit,die Elbe längs,über die Brücke+wir waren mitten in W. Parkplätze gab es ausreichend,sogar kostenlos hinter den Grünanlagen.Ein paar Schritte+wir waren mitten in der Altstadt. Die autofreie Innenstadt machte einen sehr gepflegten Eindruck,,hier hat sich wohl in den vergangenen Jahren viel getan.Martin Luther war überall present. Die Stadt hat schon eine lange Geschichte, auch vor Luther haben hier viele berühmte Männer gewirkt.Aber ohne Luther+seine Zeitgenossen wäre Wittenberg nie zu der Stadt geworden,wie sie heute ist. Die Stadt an der Elbe mit ihren 19 Stadtteilen+50.000 Einwohnern ist in ihrer Altstadt ständig von Touristen besucht,überall sind Schilder mit berühmten Namen angebracht,die hier gelebt haben.Bei unserer Tour mit der Bimmelbahn hat uns der Zugführer auf alle Berühmtheiten hingewiesen, wir haben in der 1stündigen Rundfahrt richtig was gelernt. Sehenswerte Stadt Top

• 10Cultuur
    • 7Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juni 2013

• 9Müller26-05-2009

Lutherstadt Wittenberg

In den letzten Jahren hat sich in der Lutherstadt Wittenberg echt viel getan. Ich war vor ein paar Jahren schon einmal dort, da war noch ziemlich viel verfallen und alt aber dies hat sich wirklich ziemlich verändert. Es ist wirklich einer der schönsten Innenstädte die ich je gesehen habe und das Kulturelle Angebot ist auch einfach spitze!

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2009

• 8Margreet16-08-2005

Stad is erg in verval maar er blijft genoeg moois te zien over. Leuk om een keer te bezoeken, ook voor mensen die niks met Luther en Melanchton hebben.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd in augustus 2005

• 8riet beukert06-07-2005

Ik vond het een heel erg mooie stad. Bezocht het slot met kerk en Haus der geschichte over de periode na '45. (wat opmerkelijk genoeg helemaal geen aandacht besteedde aan de politiek aspecten van die tijd, dat is nog echt taboe). Het enige wat ik echt heel erg storend vond was het vele autoverkeer, vlak bij de stad en de omgeving. Ook was de Elberadweg om de een of andere reden die niemand mij kon vertellen afgeloten. Gevolg was dat ik konstant op een fietspad naast een drukke autoroute moest rijden. Ik werd gek van het zand van voorbijrazende vrachtwagens in mijn ogen en het ongelooflijke kabaal dat het autoverkeer veroorzaakte. En dit had juist een van de mooiste stukjes fietsroute moeten zijn hoorde ik van andere fietsers. Zo fietste ik een heel stuk tot het veer Coswig. Daarna kon ik de route naar Dessau weer volgen.

• 9Cultuur
    • 2Omgeving