• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Luderitz

Reviews over Luderitz

• 8Lex13-02-2018

Leuke plek aan de kust

Klein stadje met 12500 inwoners aan een doodlopende weg van 122km. Schoon en van alle gemakken voozien en wat toeristische plekken rondom en in het stadje

• 4Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 3Rowena Meeder02-08-2011

Nooit meer, overslaan.

Wij vonden het verschrikkelijk tegen vallen. Wat een saaie plaats, hadden er spijt van dat we hier een overnachting geboekt hadden. Zeer saaie rit er heen, totaal niet de moeite waard. Overslaan dus.

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur
    • 1Omgeving
    • 1Sfeer in stad
    • 1Stranden

juli 2011

• 7berendm26-01-2010

Vergane glorie?

Ongeveer een kwart van de huizen staat leeg in Lüderitz, ook het haven gedeelte is niet meer dat wat het geweest. Dat maakt dat het een vrij rustige plaats is waar overigens nog wel heel goed de Duitse invloeden zichtbaar zijn. Het stadje op zich mag dan niet een toppunt zijn, het gebied er omheen wel, absolute must is een dagtrip door het Spergebiet of Diamond Area 1. Ook hier vergane glorie uit tijden dat er meer dan nu naar diamanten werd gezocht (en veelvuldig werden gevonden!). Er hangt een bizarre sfeer in dit verlaten stuk Namib woestijn. Als je geen tijd of zin hebt een hele dag te spenderen dan is een bezoek aan het oude verlaten mijndorp Kolmanskop (ookwel Ghost town genoemd) een goed alternatief. Het kan er behoorlijk waaien dus let op je camera, het fijne zand kan funest zijn. Een ander leuk tripje is een ruim 2 uur durend boottochtje naar de Afrikaanse pinguin kolonie op Halifax Island, onderweg kom je zeker veel dolfijnen tegen. Absoluut de moeite waard!

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur