header
Londen

Londen: bruisende cultuur en het drukke stadsleven

Londen heeft voor ieder wat wils. Struin over de markt op Notting Hill of ontdek de rijke geschiedenis van deze wereldstad. Voor cultuurliefhebbers is er Tate Modern en het Royal Opera House, maar ook modeliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen.

Inspiratie voor hotels in Londen

Top-5 lekker eten en drinken

Op de leukste plekjes

Hotels met vier sterren

Hotel Guoman The Tower biedt een prachtig uitzicht

Hotel Guoman The Tower is een uitstekende uitvalsbasis om Londen te voet te verkennen. Dit alles na een lekker, uitgebreid ontbijt. Vanuit je mooie kamer geniet je van een prachtig uitzicht over de Tower en de Bridge. Wat wil je nog meer?

Vertoeven in de mooie tuin van Hotel K+K George

Hotel K+K George is een goede uitvalsbasis voor een citytrip naar Londen. Lekker dicht bij de metro, prima wi-fi, ruime kamers en een heerlijk ontbijtbuffet met bubbels. Na een dag wandelen is het goed toeven in de grote, mooie tuin van het hotel.

Het gunstig gelegen Hotel London Bridge

In Hotel London Bridge geniet je van schone, moderne kamers. Dit alles op loopafstand van de London Tower en de Tower Bridge. Het personeel doet er alles aan om het je naar de zin te maken en ook het ontbijtbuffet is een goed begin van de dag.

Hotel Novotel Waterloo als lekkere uitvalsbasis

Of je nu met de metro gaat of Londen te voet wil verkennen: hotel Novotel Waterloo is een lekkere uitvalsbasis om de stad te ontdekken. Met een verblijf in dit hotel ben je verzekerd van ruime, nette kamers en goede bediening. ‘s Ochtends hoef je de deur van het hotel niet uit voor een lekker en uitgebreid ontbijtbuffet.

Baden in luxe in Hotel Apax City of Londen

Een verblijf in Apax City of Londen is baden in luxe. De kamers zijn voorzien van een groot bed, luxe lakens, een gigantische flatscreen, inloopdouche en gratis wi-fi. Een echte topper, want het hotel ligt ook nog eens op een paar minuten lopen van de Tower Bridge.

Beste citytrip hotels

Hotel Best Western Phoenix in een gezellige straat

Driesterrenhotel Best Western Phoenix ligt in een gezellige straat met leuke restaurantjes. Vanuit hier ben je met de metro zo in het centrum van Londen. De kamers zijn eenvoudig ingericht, maar worden erg goed schoongehouden. Zin in een kopje thee of koffie? Die zet je lekker op je eigen kamer.

Hotel Columbia verdient een derde ster

Hotel Columbia is de twee sterren-beoordeling ontgroeid. Wat ons betreft mag er een derde ster bij. Dat merk je aan de schone, nette kamers met goede bedden, een lekker ontbijtbuffet en de mooie ligging van het hotel. Vanaf hier ben je met de metro of de bus zo in het centrum van Londen.

Goede service in Hotel H10 London Waterloo

Viersterrenhotel H10 London Waterloo staat bekend om de goede service en het uitgebreide ontbijtbuffet. Vanuit de skybar heb je een prachtig uitzicht over de stad en als je geluk hebt geniet je ook van een mooi uitzicht in je luxe kamer. Dit alles op ongeveer tien minuten lopen van Waterloo.

Van alle gemakken voorzien in Hotel Travelodge London Stratford

Hotel Travelodge London Stratford beschikt over nette kamers die van alle gemakken zijn voorzien. De bediening is vriendelijk en tijdens het ontbijtbuffet is er voor ieder wat wils. Dit alles op ongeveer vijftien minuten lopen van het Stratford station. Honger na een dag wandelen? Bestel dan een lekkere hap in het hotel voor een redelijke prijs.

Geniet van moderne snufjes in Hotel Best Western Delmere

Het kleinschalige driesterrenhotel Best Western Delmere is voorzien van mooie, verzorgde kamers met moderne snufjes. Denk bijvoorbeeld aan een regendouche en smartTV. ‘s Ochtends staat er een lekker continentaal ontbijtbuffet klaar. Met een volle maag begin je aan een wandeling naar het Paddington Station om Londen te verkennen!

5 to-do-tips voor Londen

decoration

Een ritje met de black cab

Ze worden ook wel de beste taxi’s ter wereld genoemd: de black cabs. In Londen word je namelijk niet zomaar taxichauffeur: daar gaat een heel traject aan vooraf. Doe eens gek en doe niet alles met het openbaar vervoer, maar stap in een black cab!

London Eye in het donker

Een ritje in het gigantische reuzenrad staat waarschijnlijk al op je lijstje. Extra bijzonder is het wanneer je instapt als het donker is. Geniet van de lampjes die het betoverende Londen verlichten en laat je verrassen door het uitzicht.

Shoppen op de Old Spitalfields Market

Op zoek naar bijzondere koopjes? Bezoek dan de Old Spitalfields Market. Deze overdekte markt vind je in de wijk Shoreditch, aan de noordkant van de stad. Op zoek naar vintage? Verken de markt dan op een zondag.

Jack the Ripper Tour

Een bezoek aan Londen is niet compleet zonder een Jack The Ripper Tour. Tijdens de tour leer je meer over het nog altijd onopgeloste mysterie van deze seriemoordenaar. Je komt langs de locaties, leert meer over de moorden en het leven in de negentiende eeuw. Ook leuk: een Ghost Tour of Sherlock Holmes Tour.

Een bezoekje aan China Town

Midden in Soho lijkt het ineens alsof je in een totaal ander land terecht bent gekomen. China Town kun je haast niet missen. In dit deel van de stad wordt werkelijk alles aangegeven in het Chinees en veel Chinese toeristen trekken dan ook naar dit deel van de stad. Een aanrader om doorheen te lopen.

Top-5 lekker eten en drinken

Een drankje bij The Artesian

Het is een van de betere bars in de wereld: The Artesian. Geniet van de lekkere cocktails zoals de Morning Glory Fizz. Dit alles in het centrum van de stad, op ongeveer vijf minuten lopen van metrostation Oxford Circus.

Eten bij The Tramshed

De echte hipsters komen bij The Tramshed in de wijk Shoreditch. De voormalige tramremise is omgebouwd tot restaurant. Dat is erg leuk gedaan: je eet hier tussen de industriële invloeden. Dat alles voor een, voor Londense begrippen, betaalbare prijs.

Bezoek een pub

In Londen kun je niet alleen lekker eten, maar ook genieten van een lekker biertje. Dat doe je in een van de honderden pubs die de stad rijk is. The Harp in Covent Garden staat bekend om de gemoedelijke sfeer. Geniet hier van een lekker lokaal biertje na een dag citytrippen!

Bezoek een foodmarkt

Foodliefhebbers kunnen hun geluk niet op in Londen. Bezoek de nog onontdekte Maltby Street Market of breng een bezoek aan de bekende Borough Market. Ook leuk zijn de food stalletjes van de Camden Canal Market.

Franco Manca

Een citytrip naar Londen hoeft niet duur te zijn, maar eenmaal in de stad is zo’n trip toch duurder dan verwacht. Franco Manca is onderdeel van een keten waar je voor weinig geld ook nog eens lekker kunt eten. Voor slechts zes pond krijg je hier een pizza uit de houtoven.

Sorteren

1.150

hotels Londen

Reviews over Londen

Oke verblijf, maar niet nog eens

Inge P
    15-9-2018

Aangekomen matig vriendelijk personeel aan de incheckbalie. Met trage lift naar 1e verdieping . Verouderde kamer. Kledingkast sloot niet, lade van nachtkastje werkte niet, vlekken op behang. Badkamer ok. Klein maar alles aanwezig. Wordt echter minimaal schoongemaakt . Haren op tegels en wasbak . Bedden prima.Kamer aan voorzijde hotel. Raam kon open maar s nachts overlast uitgaanspubliek en gasten hotel stonden onder raam te roken. Kamers zijn redelijk gehorig . Ontbijt ok, te weinig ruimte in de kelder voor alle gasten, dus soms wachten .Personeel ontbijt erg aardig. Lounge en bar gezellig. Ligging hotel prima. Eetgelegenheden en winkels op loopafstand . Winkelcentrum Whiteley’s stelt echter niets meer voor, staat zo goed als leeg. Bushalte op loopafstand , evenals 2 metro stations . Ook Kensington Palace en Kensington Gardens en Hydepark op loopafstand. In de prijsklasse van dit hotel heb ik in betere hotels geslapen .

Prima.

Veer
    2-9-2018

Goed hotel met een perfekte ligging. Wine and cheese tot 20uur gratis wat nice is. Londen is gewoon duur dus kamers zijn prijzig. Bedden beetje hard voor mijn smaak. Geen restaurant verder.

Prima, modern hotel in het hartje van Londen

Kuiper
    27-8-2018

Prima hotel, heel goed gelegen zodat je eigenlijk overal in het centrum snel bent. Prima kamers, rustig en zeer schoon. Het personeel is erg vriendelijke en behulpzaam. Zeer goed ontbijt maar ook het avondeten is uitstekend. Wel stevig aan de prijs, zoals alles in Londen

Twee sterren zijn wat mij betreft te weinig!

Chris
    25-8-2018

Ik was hier 4 dagen met mijn elfjarige dochter en we hebben een top tijd gehad. Ruime, schone kamer met goede bedden en prima douche. Goed ontbijt, behulpzaam en erg vriendelijk personeel, WiFi altijd goed. Locatie is top. Kortom, als we weer naar Londen gaan, weten wij wel welk hotel het gaat worden!

Prima city trip hotel

Hellen
    24-8-2018

Prima hotel midden in het centrum schone kamer vraag om een kamer op de 9e verdieping dan heb je prachtig uitzicht prima ontbijt en heel behulpzaam personeel super hotel voor een citytrip