We hebben een aantal aanbieders voor Lamu voor je op een rij gezet:

Reviews over Lamu

• 9dutchboy07-01-2015

Fantastische plek!

Twee dagen zijn we in 2005 op dit eiland geweest. Met een pendel motorbootje vanaf land er naartoe gevaren en in een hotel geslapen. De volgende ochtend een zeilbootje gehuurd dat bestuurd werd door twee jongemannen. Zij vingen vis voor ons, wat we ter plekke aten. Lekker in de zon gelegen op een ander klein eilandje en genoten van het uitzicht. Een ware belevenis!

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2005

• 8pleziereiziger01-08-2012

Fantastische plek

Voor Kenia een "on-afrikaans" eiland. Het heeft meer arabische invloed. Je ziet dat vooral in de gezichtstrekken van de mensen die daar wonen. Hele specifieke huizen. Prachtige witte en grote stranden.Niet heel veel entertainment, wel veel geschiedenis.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 1973

• 9yolanda14-08-2009

super onstpannen sfeer

Ik sluit mij aan bij de eerdere beoordeling, de sfeer is super. Iedereen is vrolijk op straat. Wij zijn 3 nachten op Lamu geweest en dat was precies goed. Tijd om lekker rond te slenteren, en alle swahili huisjes te zien, ook leuke houtsnij werk plaatsen, waar men je wil laten zien hoe ze de mooie deuren e.d. maken. Met het taxi bootje naar shela beach gegaan, daar lekker in de duinen gelegen. Er is een Masai markt als je richting Shela loopt, waar je leuke souveniers kunt halen. En natuurlijk een dhow trip gemaakt rond de eilanden, hier valt veel in te onderhandelen, aangezien er tig "kapiteins" met je de zee op willen. De prijzen lijken in eerste instantie stug, maar je kunt wel onderhandelen over langer weg blijven zodat je de zonsondergang kunt zien, en welk eten aan boord. Wij hebben een super dag gehad met kapitein Kelly, een rustige iets oudere man, die niet zo liep te leuren op straat. We verbleven in Amu house en dat is goed bevallen, aardige manager, en mooie aankleding.

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in augustus 2009

• 9Bruno13-02-2009

Unieke sfeer op dit eiland

De Lamu archipel is een uniek stuk van Kenia. Dat begint al als je land met een klein vliegtuigje op Manda Island. Het vliegveld is niets meer dan een onverhard stuk grond tussen de mangrovebossen. Vervolgens word je per boot naar Lamu Island gebracht. Lamu heeft nog veel Arabische invloeden. Je wordt elke ochtend ook gewekt door de moskees. Er zijn geen auto's op het eiland, alles wordt vervoerd met ezels. Het kilometers lange witte strand bij Shela (op een half uur lopen van Lamu stad) is echt prachtig. De huizen zijn gebouwd in echte swahili stijl, vaak zelfs nog met koraal en veel rieten daken.

• 9Cultuur
    • 10Sfeer in stad