hotels in Karlstad

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Karlstad

Reviews over Karlstad

• 9joy12-05-2014

Prachtige natuur

Perfect voor een minor in het buitenland

• 7Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Alleen gereisd in augustus 2013

• 8Rosenegg10-05-2012

Schwedische Idylle am Vänernsee

Südlich von Karlstad liegt eine schöne Halbinsel, die in den Vänernsee reinragt. Dort hatten wir ein tolles Ferienhaus in der Nähe von Skoghall gemietet. Dazu nur kurz: direkt am See, mit eigenem Boot, mit Sauna, sauber, neu, bestens eingerichtet, sehr freundliche Besitzer, die fließend Englisch sprachen. Die Halbinsel ist stark bewaldet, dünn besiedelt und bietet herrliche Natur. Schön auch zum Radfahren und Angeln. Die Küste ist teils mit Schilf zugewachsen, teils mit tollen Fels- und Steinformationen, die flach ins Wasser reinragen. Wirklich sehr schön für Naturliebhaber. Karlstad ist eine hübsche Stadt, mit schöner Fussgängerzone und allen üblichen Geschäften. Es wird aber auch Wert auf regionale Produkte (Stoffe) gelegt, so dass man überall typisch schwedische Dinge finden kann. Karlstad hat einen eigenen, richtig kleinen Flughafen, der von außen wie ein Bahnhofsgebäude aus dem letzten Jahrhundert wirkt. Kurze Flugzeit (ich meine 40 min.) nach Stockholm (Bahn 3 Stunden).

• 8Cultuur
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Brigitte09-07-2010

Gezellige stad met de natuur op fietsafstand

Leuke stad, om te winkelen, te wandelen of te verkennen op de (gratis op het grote plein te leen) fiets. Binnen een half uurtje ben je in een natuurgebied (Knappstad), of als je iets verder wilt gaan op het eiland Hammarö, waar het heerlijk rustig is, het fietsroute netwerk is er goed voor elkaar, en je kunt bij de fietsuitleen ook gratis fietsroutes en een fietskaart krijgen. Veel leuke restaurants in de stad, mooie parken, kortom voor elk wat wils.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2010

• 7Michael Swanink01-08-2008

Moderne stad, mooie natuur (15 min rijdenmet auto)

Wij zijn naar Karlstad geweest om bij te komen van onze rondreis in Scandinavie. Wij dachten in een groene omgeving uit te komen maar kwamen in een stad van 60.000 inw. Was dus niet volgens onze verwachtingen maar een kwartier met auto liggen mooie bossen en meren.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 1Stranden

Gereisd met partner in augustus 2008

• 8Standaert Annick11-08-2006

Karlstad is een mooie winkelstad waar het heel gezellig is om een terrasje te doen. We waren er een week voor dat de solden eigenlijk begonnen en het aanbod was veel groter en mooier dan in Göteborg een week later! Het was er zeer warm: 34°!!!!! Je leest dit goed: we zijn van 11 juni t.e.m 18 juni aan de oostkust geweest van Simrisham tot Västervik en het was er elke dag meer dan 30°. We hadden campings aan de zee uitgekozen maar rond een uur of negen 's avonds kregen we bezoek van de muggen. Muggenspray uit België maakt op hen niet veel indruk!!! Het beste koop je een muggenspray in Zweden, dat is straffer spul dan het onze!!! Voor de rest is het een unieke belevenis om 's nachts niet in het donker maar in het duister buiten te vertoeven.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met familie in juni 2006

• 8Siemen17-09-2004

Een echte studentenstad met vele terrasjes. In het midden ligt een mooi en gezellig plein. Verder zijn er twee campings in de buurt(ongeveer 15 minuten met de bus)

• 6Cultuur
    • 7Omgeving