• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Kalimpong

Reviews over Kalimpong

• 7peter12-07-2013

provinciestad in west bengalen india

Ik kan me volledig vinden in onderstaande beoordeling van Andrew. Zie verder de foto's.

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2013

• 4Danielle10-01-2009

natuur is mooi, maar de rest!!!

Er waren het afgelopen half jaar dat ik daar was een heleboel stakingen dat winkels voor een week of langer gesloten bleven. In de regen tijd zat het hele huis vol met schimmel en in de nacht werd je wakker gehouden door een man die vreemde geluiden buiten maakte op een fluitje.

De zomer maanden waren heerlijk.

• 6Cultuur
    • 7Omgeving

januari 2009

• 8Andrew06-01-2009

Een bezoek waard - genoeg te ontdekken.

Kalimpong is een aardig stadje in de West Bengal Hills. Zoals de meeste steden in dit gebied, is ook hier het stadscentrum voor de bezoeker niet aantrekkelijk. Van oudsher is de plaats een handelscentrum. Ook vandaag de dag heerst er een sfeer van bedrijvigheid. Voor de buitenstaander is het eerder chaotisch te noemen. Een historisch centrum ontbreekt. Wel zijn er elders nog sporen te ontdekken van de historie. Jezuïeten hebben een poging gedaan de boeddhistische bevolking te bekeren. Er staan dus enkele christelijke kerken. De merkwaardigste daarvan is St.Teresa’s Church. Dat ziet er uit als een boeddistische tempel maar is toch echt een kerk. Het is versierd met christelijke afbeeldingen, echter met de gelaatstrekken van de lokale bevolking. Ook zeldzaam in deze regio is de Krishna tempel Mangal Dham. Hoofd-attraktie blijft de Durpin Gompa; het grootste klooster in de buurt. De kassen met een collectie cactussen, Pine View, is alleen interessant vanwege het uitzicht over Kalimpong.

• 8Cultuur
    • 8Omgeving