hotels in Hokitika

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Hokitika

Reviews over Hokitika

• 8Conny31-03-2017

aan het strand

Hokitika is gelegen aan de westkust en voorzien van een lang gerekt zandstrand. In het dorp zijn er verschillende horecazaken en souvenirswinkels. Wij waren er ten tijde van een strandfestival, van wrakhout en ander spul wat aanspoelt waren allemaal kunstwerkjes gemaakt, bijzonder leuk om te zien!

• 7Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad
    • 8Stranden
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 4Karin30-12-2011

Saaie plaats

Hier slaap je alleen, om daarna zo snel mogelijk weer te vertrekken. Er is niks te beleven. De plaats wordt genoemd om de jade verkoop, maar als je goed kijkt en doorvraagt, blijkt de jade uit Canada geimporteerd te worden! De NZ handgemaakte jade staat achter slot en grendel en is vele malen duurder.

• 4Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 6Omgeving
    • 4Sfeer in stad

Gereisd met partner in december 2011

• 0Annemarie22-07-2010

Glowworm cave

Klein vrij onbeduidend plaatsje. Ruime straten in het centrum met diverse restaurantjes. Het ligt vlakbij het strand. Veel accomodaties liggen ten noorden van het centrum en liggen ook vlak aan het strand. Leuk is dat er in het uiterse noorden van het plaatsje een kleine glowworm cave is. Dus heb je ze elders gemist, dan kan je hier 's avonds nog een kijkje nemen (gratis).

Gereisd met partner in november 2008

• 8Marjan31-07-2009

Leuk plaatsje

Hokitika bekent van de glasblazers en het groene goud, jade. Er is een glasblazerij waar je de kunst kunt afkijken. Leuk om te zien! Verder zijn er diverse sieradenwinkels met jade. Het achterland is prachtig met name de Hokitika gorge.

• 8Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in februari 2009

• 9j.e.groeneveld24-10-2007

Hokitika ligt aan de westkust op het zuidereiland en is het middelpunt van de jade en greenstone industrie. de stranden zijn interessant, veel wrakhout wat mooie foto's kan opleveren.Grote supermarkt midden in het dorp.Een heel mooie katholieke kerk, ruime wegen kortom een prettige plaats om een paar dagen door te brengen.

• 8Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Stranden

Gereisd in oktober 2007

• 7Roland Manders07-02-2007

Het was slecht weer dus ik heb niet kunnen zien hoe het strand was... Dorpje was wel OK. We zijn in de plaatselijke kroeg geweest stappen en dan was wel leuk. De mensen zijn er erg vriendelijk.

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur