hotels in Friedrichstadt

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Friedrichstadt

Reviews over Friedrichstadt

• 9Maurits 21-11-2012

Hollands sfeertje in Friedrichstadt

Op de fiets door Noord-Duitsland bleven wij - vanwege materiaalpech - even hangen in Friedrichstadt. Wat is dit een leuk stadje. Er hangt een Hollands sfeertje. De huizen in de hoofdstraat hebben Hollandse gevels en dat heeft te maken met de komst van Nederlands remonstranten in de zeventiende eeuw. Gelukkig is er in Friedrichstadt een hele goede fietsenmaker. Wij konden weer verder trappen, richting Heide.

• 9Cultuur
    • 8Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in augustus 2012

• 9Bert Alberts01-11-2009

Regelrechte verrassing!

Wàt een verrassing, deze Hollandse stad in Noord Duitsland! Bedankt Appie, dankzij jouw tip werden we nieuwsgierig. Haven Hususm met leuke terrasjes is ook de moeite waard!

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving

Gereisd in november 2009

• 8Appie Beijer05-06-2008

Leuk stadje met smalle straatjes en veel oud-Hollandse geveltjes (hals- en flessehals). Is ooit door gevluchte Hugenoten opgebouwd als havenstad, volgens het (hier rechthoekige)Amsterdamse stadsbeeld; ook grachtenrondvaarten! Licht vlakbij de Duitse Waddenzee (historische havenplaats Husum) met mogelijkheden tot boottochten naar de Halligen (piepkleine eilandjes voor de kust). Ligt ong. 140 km ten N-W van Hamburg, 80 km onder de Deense grens; ideaal om de reis naar Scandinavie te onderbreken! Schitterend (want vrij vlak) fietsgebied, veel goedkope accomodaties in de vorm van huisjes, appartementen en vakantiewoningen; ook campings in de buurt. Per spoor bereikbaar.

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur