• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Erfurt

Reviews over Erfurt

• 9conny02-08-2018

een topstad!

Erfurt is de hoofdstad van de mooie regio Thuringen en je kunt er beslist meerdere dagen doorbrengen als je alles wilt bekijken van de mooie kerken en musea. Wij waren er maar 1 mooie zomerdag en hebben voornamelijk alles aan de buitenkant bekeken van de prachtig gerestaureerde historische gebouwen. Natuurlijk zijn we wel de Dom en de Severikerk in geweest. Toevallig vielen we middenin een internationaal folklore festival waardoor alle grote pleinen een muzikaal dansfestijn boden, super gezellig! Ook aan horeca is er geen gebrek dus een topstad voor langere tijd wat ons betreft.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Seb30-08-2016

Heerlijke gastvrije stad!

Erfurt is een heerlijke, gastvrije stad. Veel mooie plekken om eens langs te lopen, veel groen en een groot aantal goede horecagelegenheden.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in augustus 2016

• 8Gustav02-04-2015

Romantische Altstadt

Die Landeshauptstadt Thueringens mit über 200.000 Ew. besitzt eine sehr romantische Altstadt mit vielen Sehenswuerdigkeiten, aber auch Geschaeften und Boutiquen, Gasthaeusern und Cafés . Im Mittelpunkt der große Domplatz. Sitzt man auf einer der Cafeterassen hat man eine gewaltige Aussicht auf den Domberg. Der Aufstieg über die vielen Treppenstufen zum Dom lohnt sich. Besonders sehenswert die Kraemerbruecke, der Fischmarkt mit Rathaus, das Augustinerkloster und die Zitadelle Petersberg. Sie ist eine weitgehend erhaltene barocke Stadtfestung.

Gereisd met partner in maart 2015

• 9Heer Leys17-02-2015

4 dagen in het vroegere Oostblok

Een stad die echt de moeite is om te verkennen. Met Arnstadt en Gotha in de buurt is een 4-daagse trip héél goed gevuld. De Oostblok-periode is écht wel voorbij!

• 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2014

• 9siejeabut21-12-2014

prachtige stad

Super schoon. En mooie kerstmarkt.

Gereisd met vrienden in december 2014

• 9R.v.Slegtenhorst23-09-2014

Mooie Stad vol cultuur

Erfurt in Thuringen is een stad met veel bezienswaardigheden oa. Citadel Petersberg, Joodse synagoge, Kramerbrucke, Raadhuis, Domplein met de st. Marien en de st. Severi kerken, de Aldstad met vele mooie vakwerkhuizen ook door de stad heen zijn nog meerdere kerken en diverse bezienswaardig heden te bewonderen. De stad ziet er goed verzorgd uit en is bij mooi weer geweldig om doorheen te lopen en wil je echt meer zien heb je zeker 2 dagen nodig. Erfurt moet je zeker bezoeken als je in de buurt bent.

Gereisd met partner in september 2014

• 8rocopi7912-05-2014

gezellige stad

Hele mooie gebouwen en hele fijne terrasjes. Het ijs in de vele ijszaken is niet te versmaden, heerlijk. Het is ook heel leuk winkelen.

Gereisd met partner in mei 2014

• 8Erik20-11-2013

Boeiende stad

Erfurt is een boeiende stad. Veel leuke winkels en winkelstraatjes. Je proeft er nog de Oost-Duitse sfeer van vroeger, al verdwijnt die wel steeds meer.

• 7Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in februari 2010

• 9Alexander21-07-2013

Een leuke stad voor een dagtrip

We hebben een erg leuk dagje gehad in Erfurt. Mooie gebouwen en gezellige straatjes. Vooral de Krämerbrucke vonden we erg leuk.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juli 2013

• 8ton29-06-2013

gezellige wandelstad

mooie straatjes een grote dom en een citadel. veel koffiegelegenheden en winkels.

Gereisd met partner in november 2003

10 van de 27 reviews gezien