Edinburgh

We hebben een aantal aanbieders voor Edinburgh voor je op een rij gezet:

Reviews over Edinburgh

• 10Henk03-03-2018

Indrukwekkend

Dit was onderdeel van onze rondreis door Schotland. Een geweldige stad om te bezichtigen en te winkelen. Groot centrum.

• 9Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in september 2017

• 9Kirsten11-08-2018

Verrassend authentieke wereldstad Edinburgh

Pittoreske wereldstad vol geschiedenis en theater. In augustus is het festivalmaand en is het drukker dan anders. Bovendien kom je er dan unicorns in alle kleuren van de regenboog tegen maar ook traditioneel geklede schotten. Leuk om te ontdekken waar alle verhalen van Harry Potter zijn geboren! Aanrader: Gost tour door Edinburgh!

• 9Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Yomina08-04-2015

Prachtige oude stad

Wij hebben genoten van Edinburgh: de burcht, the Royal Mile, Holyrood House, Scottisch Parlement, Arthur's seat, de pubs, de winkels en bovenal de vriendelijke mensen

april 2015

• 10Bianca Terlouw12-05-2013

Geweldige stad! Wat een historie!

Het is handig om met zo'n citybus de stad rond te gaan! Het is een geweldig centrum met zoveel historie! Met die bus krijg je eerst een idee en daarna kan je overal uit en instappen waar je wilt op die route. Edinburgh castle is erg mooi! Echt een dorpje op zich!

mei 2013

• 10Tom Nikkels29-07-2007

Wat een schitterende stad is dit zeg ! Het begint al met het openbaar vervoer op de luchthaven. Met de snelbus ben je in 25 minuten in het centrum en heel goedkoop. De sight-seeing toers zijn goed verzorgd. De meeste musea zien er keurig verzorgd uit (soms gratis). Op de hoek van de straat word je door een bagpipe-speler toegespeeld. Het algemeen park biedt voor elk wat wils, waarbij het kasteel uitsteekt boven Princess street. Kortom verademend deze stad. Jammer dat het prijspeil zo hoog ligt !

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd in juli 2007

• 9M. Smits31-07-2007

Voor ieder wat wils in Edinburgh! Ook voor kinderen zijn er genoeg dingen te doen, bekijk bijvoorbeeld eens het gratis museum van Schotland met een speciale kinderafdeling. Natuurlijk veel cultuur in Edinburgh, maar als je van rust houdt kun je ook aan je trekken komen. Wij bezochten Cramond aan zee en het oude jachtterrein van de koningen (midden in de stad!) Veel pubs natuurlijk en bier zonder schuim. Edinburgh kan echter wel een schrobbeurt gebruiken: de meeste mooie gebouwen zijn zwart geblakerd. Voor de rest kun je je prima voor een dag of 5 vermaken in Edinburgh!

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met familie in juli 2007

• 8Jori09-12-2005

Edinburgh is een hele mooie stad. Zou zo weer terug willen. Wij zijn er in december geweest en dan is er een kerstmarkt, ijsbaan etc. Erg mooi allemaal. Je kunt echt uren ronddwalen in de stad. Mooie gebouwen, heel veel steegjes, leuke winkeltjes etc. Het is wel een beetje een spookstad maar dat is juist het leuke aan Edinburgh. Zou zeker nog een keer terug willen maar dan een keer kijken hoe het in de zomder in Edinburgh is...

• 8Cultuur

Gereisd in december 2005

• 8Dave23-01-2014

Schotse historie

Fijne stad om lekker rond te wandelen en cultuur op te snuiven. Voldoende winkels en horecagelegenheden. Vriendelijke schotten. Edinburgh Castle geeft je een blik op de Schotse historie.

• 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2003

• 10Jean Mertens03-12-2006

In aanvulling op bovengenoemden:

Topper is de murder and mistery tour. Dit is de live versie van de Dungeons.

Uitgaan:Pub the royal oak in infirmary street.Life folk muziek.

• 10Uitgaanslevenn

Gereisd in december 2006

• 9dunja willems18-09-2006

Misschien ben ik wel bevooroordeelt, want mijn roots liggen hier, maar het is de stad waar ik mij helemaal thuis voel. Ik moet er minimaal 1 x per jaaar heen. Als ik er ooit een eigen stekje kan bemachtigen, dan zal ik dat zeker doen. Het moest er alleen niet zo duur zijn.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd in september 2006