header
Dublin

Het gastvrije Dublin

Wie aan Dublin denkt, denkt al snel aan Ierse pubs en pints, klavertjes vier en whiskey. En terecht! Maar de Ierse hoofdstad heeft nog meer te bieden. Wie kiest voor een stedentrip Dublin kan rekenen op Ierse gastvrijheid, kleurrijke architectuur en een rijke geschiedenis. Je kunt bovendien kiezen uit één van de vele gezellige hotels.

Inspiratie voor hotels in Dublin

Op ontdekkingsreis in Ierland

Dagtrips vanuit Dublin

Top 3 hotels in Dublin

Hotel Sandymount is goed gelegen

Hotel Sandymount is een ideaal hotel voor een bezoek aan Dublin. Het ligt net iets buiten het centrum, maar wel vlakbij het stadion. Wie gebruik maakt van het openbaar vervoer is bovendien binnen tien minuten in het hart van de stad. Een toplocatie voor een citytrip Dublin dus!

Sfeervol Hotel Arlington

In het hart van bruisend Dublin ligt Hotel Arlington. Binnen enkele minuten ben je bij de hoogtepunten van de stad, zoals de Temple Bar en de winkelstraten. Het hotel zelf heeft een moderne en sfeervolle inrichting, waardoor je je er al snel thuis voelt. Bovendien kun je bij Hotel Arlington rekenen op ruime kamers en grote bedden.

Op stap bij Hotel Temple Bar

Hotel Temple Bar is perfect voor wie wil opgaan in het nachtleven van Dublin. De gelijknamige uitgaanswijk Temple Bar ligt op slechts vijfhonderd meter afstand. Ook in het hotel zelf heb je een gezellige bar waar je kunt genieten van een goede Ierse pint. Bovendien zijn de kamers in Hotel Temple Bar chique afgewerkt.

Overnachten in hartje Dublin

Hotel Academy Plaza ligt heel centraal

Hotel Academy Plaza is hét hotel in Dublin voor wie niets van het stadsleven wil missen. Vanuit Acadamy Plaza ben je namelijk in een mum van tijd bij de Temple Bar, het Croke Park-stadion en vele andere must see’s van Dublin. Een hechte familie runt het hotel, waardoor je bij aankomst al wordt ondergedompeld in Ierse gastvrijheid.

Gastvrij hotel The Castle

In Hotel The Castle zit je ook goed als je het bruisende stadsleven aan je voeten wilt hebben. Bovendien kun je als je aankomt op het vliegveld in een rechtstreekse shuttle naar het hotel stappen. Wel zo makkelijk! Naast een goed ontbijt en een gastvriendelijke ontvangst heeft dit hotel een ouderwetse indeling met veel trappen en tussenverdiepingen.

Kleurrijk Hotel Trinity City Hotel

Het Hotel Trinity City Hotel ligt op vijf minuten lopen van Trinity College. Een perfect startpunt voor een geweldige citytrip. Door de bijzondere inrichting en het gebruik van veel kleuren heeft het hotel een geheel eigen sfeer. En ook al ligt Trinity City Hotel in een drukke straat, dat hoor je bijna niet. Een rustig verblijf middenin Dublin.

Zeker zien in Dublin

Typisch Iers: Guinness Storehouse

Een rondleiding door de Guinness-brouwerij mag tijdens een stedentrip Dublin eigenlijk niet ontbreken. Wie een bezoek brengt aan het Guinness Storehouse wordt van begin tot eind meegenomen in het verhaal van dit bijzondere stout bier. Bovendien staat er aan het eind van de rondleiding een versgetapte Guinness voor je klaar.

Het oude Trinity College

Trinity College is één van de oudste universiteiten van Ierland, wat het al bijzonder maakt. Bovendien heeft het gebouw, dat in hartje Dublin ligt, een prachtige bibliotheek. Deze is gebruikt voor de opnames van onder andere de Harry Potter- en Star Wars-films. Ook ligt hier het Boek of Kells, een van ‘s werelds oudste boeken.

De whiskey’s van Old Jameson Distillery

Ierland en Dublin staan bekend om hun Guinness-bier, maar ook om hun whiskey's. Om hier meer over te weten te komen is het leuk om de oude stokerij van Jameson te bezoeken. Bij de Old Jameson Distillery kun je een interactieve rondleiding volgen, waarbij je wordt meegenomen in de geschiedenis van dit bijzondere bedrijf.

Historisch hart: Dublin Castle

De Ieren beschrijven Dublin Castle als het historische hart van de stad. Dublin Castle werd gebouwd in de dertiende eeuw, op de plaats waar de Vikingen het land betraden. Vervolgens werd het met name door de Britten gebruikt als hoofdkwartier in Ierland. Kortom, een belangrijk stuk Iers erfgoed.

Op ontdekkingsreis in Ierland

Wicklow County-dagtrip

Een leuke dagtrip vanuit Dublin is een bezoek aan het wilde Wicklow County. Het oude graafschap wordt ook wel de laatste county van Ierland genoemd. Niet omdat het als laatste over was, maar omdat het als laatste is gesticht. Je kunt hier genieten van een prachtig heuvelachtig landschap en de overblijfselen van het christelijke erfgoed van Ierland.

Celtic Heritage dagtrip

Maak kennis met het Keltische erfgoed van Ierland tijdens de Celtic Heritage-dagtrip naar Boyne Valley. Tijdens deze dagtrip vanuit Dublin duik je via verschillende graafschappen de geschiedenis in. Zo stop je bij de tombes van Loughcrew, Trim Castle en de heuvel van Tara.

De vogels in Wildfowl Reserves

Een andere inspirerende dagtrip vanuit Dublin is een bezoek aan één van de vogelreservaten rondom Dublin. Er zijn namelijk verschillende Wildfowl Reserves in de county van de Ierse hoofdstad. Deze prachtige Ierse natuurgebieden bieden een rijke verscheidenheid aan flora en fauna. Echte aanraders zijn Broadmeadow en Malahide.

Natuurreservaat Bull Island

Iets uit de kust van Dublin ligt het natuurreservaat Bull Island. Vanuit de hoofdstad is dit een ideale plek om je even terug te trekken in de natuur. Het is heerlijk om hier even uit te waaien. Bovendien is het een toplocatie om vogels en zeehonden te spotten. Zo combineer je bruisend Dublin met de rust van prachtige natuur.

Sorteren

Reviews over Dublin

Duur, maar een aanrader.

Berg
    18-8-2018

Erg duur hotel in het hoogseizoen, maar verder alleen maar lof. Heel schoon, gelegen in rustig deel van Dublin. Vlakbij is een mooi pleintje met wat restaurants, barretjes en winkels. Daar kun je beter eten en drinken dan in Dublin stad.

Eenvoudig maar goed

Tom van der Duijn
    9-6-2018

Het hotel is eenvoudig maar goed. Ontbijt voldoet. Het enige is dat de badkamer aan de kleine kant is. De receptie is overigens 24 uur open. De kundigheid is ook er goed te noemen. Personeel weet goed waar de bezienswaardigheden zijn. Het voordeel van het hotel is dat het op 5 minuten wandelen van O' Connellstreet ligt wat één van de meest centraal gelegen plek van Dublin is. Je zit overval dichtbij dat is echt een pré van deze accomodatie.

Een uitje om nooit te vergeten.

Maria Fokkens
    15-4-2018

Prachtige,levendige omgeving. Vriendelijke behulpzame mensen.

Echt de moeite waard om een weekend of langer heen te gaan.

top voor een stedentripje!

Rico & Eva
    25-3-2018

ik (10 jaar) en mijn papa gingen een stedentrip maken. hiervoor was dit een ideaal hotel. alleen (lekker) ontbijt had je hier, maar in de omgeving had je genoeg restaurantjes om te kunnen lunchen/avondeten. een hele hoge paal in het centrum van Dublin hielp ons de weg wijzen. ik zou het niet aanraden als je hier heen gaat voor zonvakantie e.d. heen gaat. ook de kroeg in het hotel was een beetje saai. bijna geen mensen en ook het personeel was er (bijna) nooit. wij waren met zijn tweeën dan is de ruimte wel klein maar goed te doen. badkamer was mooi. ik zou wel aanraden om een kaartspel en een paar dobbelstenen mee te nemen. anders heb je in de avond niks te doen. wij hadden een prima verblijf!

Centraal gelegen

Juliette
    23-2-2018

Schoon en netjes, prima ontbijtbuffet.

Wel zeer gedateerd, wie heeft er nog lichtbruine lakens? Maar schoon en netjes en het grote voordeel is dat het heel centraal gelegen is, zijstraat van O Connell street.