hotels in Dimitsana

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Dimitsana

Reviews over Dimitsana

• 9Burkhardt18-03-2014

Klostertour

Für die Klostertour optimal gelegen. Sehr nett.

• 9Cultuur

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 10Ingrid Schur15-03-2014

Ein wunderschönes Dorf!

Dimitsana ist immer eine Reise wert - egal in welcher Jahreszeit!

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in maart 2014

• 9Jacqueline28-09-2012

Heerlijk rustpunt in een rondreis

Na Athene, Delphi en Olympia verbleven wij vier dagen in dit heerlijke bergdorp, waar we even helemaal tot rust zijn gekomen om daarna verder te reizen naar de kust en een aantal eilanden.

Wij logeerden in een sprookjeshotel, maar Dimitsana zelf is ook een sprookje. Het is een heel mooi middeleeuws dorpje met gezellige terrasjes en restaurantjes, waar je na een wandeling heerlijk kunt neerstrijken.

Vanuit Dimitsana hebben wij o.a. de tempel van Epicurius Apollo bezocht, wat ook zeker de moeite van de relatief lange autorit waard is. Hoewel het helemaal niet vervelend is om hier grote afstanden af te leggen: je wordt regelmatig verrast door een kudde berggeiten die je de weg versperren...

• 8Uitgaanslevenn

augustus 2011

• 9Hillie en Andries17-07-2012

Dimitsana is een schilderachtige plaats.

Dimitsana is een schilderachtige plaats in een bergvallei aan de rivier Lousios. Het moderne Dimitsana heeft mooie steegjes met hoge herenhuizen soms wel vijf verdiepingen hoog. Bezienswaardigheden zijn de bibliotheek met zeldzame en unieke drukwerken tevens een historische verzameling voorwerpen zoals de knokenkist van Yermanos en portretten van Nikolaos Makris. Het kerkelijk museum laat vooral iconen van kerken en kloosters uit de omgeving zien. Dimitsana heeft een mooie wandelomgeving een spectaculaire kloofwandeling is bijvoorbeeld van het nabijgelegen Stemnitsa naar het klooster Gortis.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Wilma27-05-2010

Erg leuk dorp

Wij hebben vanuit Dimitsana gewandeld. Men moet een geoefende wandelaar zijn en geen last van hoogtevrees hebben. Erg leuk en rustig dorp.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2010