Darjeeling

hotels in Darjeeling

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Darjeeling

Reviews over Darjeeling

• 8peter30-06-2013

drukke hooggelegen stad

drukke maar gezellige bergstad op ca 2000 meter hoogte. omgeving te bekijken via dieseltreintje uit de voor-vorige eeuw. gezellige winkelstraten, relatief weinig europese toeristen, wel veel indiase toeristen die de koelte zoeken. aantal interessante te bezoeken sites in de omgeving.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2013

• 6Rinus13-08-2012

Smoezelige stad

Darjeeling is een enorm uitgestrekte stad met eindeloze buitenwijken, het verkeer is er hectisch in de smalle straatjes met veel voetgangers, fietsers en handkarren. De wegen zijn er slecht en voeren langs kleine huisjes, krotten en eindeloze rijen winkeltjes die allemaal hetzelfde lijken te verkopen. We bezochten er de Lloyd Botanical Garden die in vroeger tijden een gerenommeerde tuin was, maar nu gedegradeerd is tot een nogal verwaarloosd volkspark. Een riviertje dat door de stad stroomde had meer weg van een open riool dan van een sprankelend bergbeekje, Darjeeling kwam bij ons dan ook over als een smoezelige, soms zelfs smerige stad. De omgeving van Darjeeling is wel fraai, als het helder weer is heeft men zicht op de besneeuwde Himalaya toppen en rond de stad liggen de berghellingen met eindeloze theeplantages.

• 8Omgeving
    • 6Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in mei 2010

• 9folieske16-02-2010

Een prachtige plek

Wij kwamen in het putje van de nacht aan, dus helaas niet naar Darjeeling met het treintje voor ons. Bedoeling was om er 5 dagen te verblijven, doch verkiezingen gooiden roet in het eten. Elk voertuig op 4 wielen werd door de regering opgesnord, dus inderhaast na 2 dagen met het allerlaatste busje terug. Reuze jammer, want het is een prachtige plek! De Zoo van Darjeeling is niet aan te raden: hoewel ze naar het schijnt er toen een witte tijger hadden, was die niet te zien. Wel aan te raden is de verkleedpartij: kost haast niks, veel pret mee te beleven, en fijne foto's.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 1995

• 8Andrew03-01-2009

De bakermat van top-thee.

Dankzij de thee geen onbekende naam. De stad ligt dan ook, tegen een heuvel, temidden van theeplantages en dat levert prachtige plaatjes op. Het bezoeken van de plantages, bekijken van de pluk en een rondleiding door een theefabriek is bijna verplicht. Overigens is echte darjeeling-thee kostbaar; ook zo dicht bij de bron. Het centrum van de stad is behoorlijk rommelig en weinig doet herinneren aan de invloed van de Engelsen. De Clock Tower en de St.Andrew’s Church zijn de duidelijkste koloniale invloeden. Vanaf het nabijgelegen Tiger Hill is er op een zeldzame heldere dag een fraai uitzicht op de Himalaya, inclusief de Mt.Everest. Geen geluk? Probeer het later eens vanaf Observatory Hill in de stad. Andere uitstapjes zijn met de Toy Train van/naar Ghoom, bezoeken van boeddhistische tempels, de zoo, het Mountaineering Institute en het Tibetan Refugee Center. De dichtstbijzijnde luchthaven Bagdogra is een paar uur rijden over zeer slechte bergwegen.Beste reisperiode: herfst of voorjaar.

Gereisd met partner in september 2008

• 8angelie k.13-06-2006

De omgeving van Darjeeling is prachtig met de theeplantages waar je doorheen rijdt naar de verschillende plaatsen (zeker nodig is een jeep met chauffeur, bij voorkeur geen Tata Sumo; heeft vrij weinig beenruimte). De vrouwen plukken de thee in de mist wat alles erg mysterieus maakt. In deze periode is het uitzicht over de bergen niet al te goed maar hiervoor krijg je een andere, zeer aparte sfeer terug. Ga ook langs bij de school voor arme weeskinderen in Pelling maar let wel op dat je geen geld geeft aan de eigenaar van de school (erg corrupt en steekt de overheidssubsidies in zijn eigen zak!!). Wel kun je spullen of geld geven aan de leraren persoonlijk, die het meteen goed besteden.

• 4Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving

Gereisd met vrienden in mei 2006

• 9Irma Hoen09-01-2006

Wanneer je in Darjeeling verblijft is Dekeling hotel een absolute aanrader!! Oprechte Tibetaanse gastvrijheid in een prachtig mooi, authentiek en schoon hotel!De omgeving is heel mooi en vraag vooral naar Jotti als taxi chauffeur want hij brengt je veilig en wel op de meest mooie plaatsen..!!

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd in januari 2006

• 8Remco08-05-2005

Darjeeling: een oud Brits toevluchtsoord voor de hete zomers ademt hier en daar nog het Brits koloniale verleden uit. Maar ook het drukke Indiase leven. Fantastische uitzichten over de Himalaya. Wij hebben gedurende 10 dagen onze kerst van 2001 in Hotel Silver Cascade doorgebracht, mooi hotel naar Indiase maatstaven gemeten. Wat ook aan te raden is om het toytreintje vanaf Siliguri te nemen, de rit over nog geen honderd kilomter duurt soms 9 uur, maar is legendarisch. Helaas was het kreng ten tijde van ons bezoek stuk...

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Omgeving