Chichen Itza

hotels in Chichen Itza

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Chichen Itza

Reviews over Chichen Itza

• 10Lilian28-02-2018

prachtige maya-plaats, wel toeristisch

Deze maya-plaats is geweldig mooi, veel te zien maar je mag niet ergens in of op klimmen (dit kan wel in Uxmal). Erg toeristisch (ook al druk om 8.00uur 's morgens) dus veel kraampjes maar je kan daar de beste souvenirs kopen voor weinig geld, daarna nergens meer zoveel gezien (afdingen is daar gebruikelijk). Wij hadden een hotel om de hoek wat erg handig was omdat we via de achteruitingang naar binnen konden. We hebben helaas niet de sound en light show gezien maar ik heb begrepen dat deze ook in het engels om 21.00uur te zien is en het lijkt me een aanrader (mooier dan Uxmal)

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 10fernando m. morgado 01-10-2013

aventurasno mexico

estive neste local maravilhoso,7dias em set.2013,e fiquei radiante por ver pessoalmente,porque já tinha algumas referências mas através de alguns comentários.mas é realmente diferente nós presenciarmos as belas paisagens,monumentos,praias e a simpatia de todo povo mexicano,um até sempre

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in september 2013

• 9martin en feara07-04-2013

Mooie Mayasite.

Mooie Mayasite waar je heerlijk kunt ronddwalen. In tegenstelling tot Mayasite in Palenque kun je hier nergens naar boven klimmen. Veel Mexicanen die je hun koopwaar laten zien. Men is niet opdringerig. Leuk om hier paar uurtjes rond te dwalen. Palenque vonden wij echter veel mooier en interessanter. Mijn man en ik maakten rondreis met huurauto door Mexico.

• 9Omgeving

Gereisd met partner in maart 2013

• 9Margriet260724-07-2012

Toffe excursie

Als je in Mexico bent dan moet je dit echt wel zien! 2 uur rijden vanaf Cancun en fantastisch hoe de maya's dit hebben gebouwd, Zonde als je toch daar bent om daar niet naartoe op een excursie te gaan.

• 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2010

• 8Conny28-02-2012

Allee de tempels al!

Chitzen Itza is alleen al een bezoek waard vanwege de gelijknamige tempelruines.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Zakelijk gereisd in augustus 1989

• 9Melanie31-01-2012

Geweldig

Wij zijn hier met een excursie heen geweest en het was echt schitterend! Het is heel erg groot, dus na 1 dag hadden we eigenlijk nog niet alles gezien. Je kan inderdaad het beste met een gids gaan.

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in december 2010

• 9Chris16-11-2011

bijzondere maya site

Deze maya site heeft heel veel indruk op ons gemaakt. Als je de verhalen van de gids hoord over hoe een ontwikkeld volk de maya's waren voor die tijd. echt bizar. Zoals heel dit bouwwerk is, zo bijzonder. Vooral de tempel van Kukulcan. één bonk historie. Enig nadeel is de enorme drukte met toeristen, maar goed wat verwacht je dan bij 1 van de 7 wereldwonderen! Ik geef een 5 voor sfeer omdat wij een foto wilden maken met een carnavalsvlag voor de tempel van Kukulcan en binnen no-time kwamen er 2 bewakers op ons af met mitrailleur! Ze dachten dat dit één of andere politieke vlag was of zo. Onze gids heeft moeten praten als brugman om hem terug te krijgen. Niet doen dus!

• 5Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 2007

• 9Backpackguru 05-11-2011

Prachtige gebouwen

Heb het inmiddels 3 x bezocht, maar het blijft indrukwekkend. Jammer van die enorme drukte tegenwoordig, maar wel begrijpelijk met al dat moois.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2009

• 9gilbert 05-04-2011

Fantastisch !!!

Hadden de uitstap naar chichen itza in playa del carmen geboekt,de chauffeur was tevens onze gids.Al in de voormiddag,voor de eerste drukte, kwamen in de site aan.Wij mochten toen nog tot boven op de kukulcan tempel klimmen,waarvan je een mooi uitzicht had op een groot deel van de site.Een goede uitleg van de gids over de maya cultuur maakte er een mooie en leerzame uitstap van. Op de terugweg bezochten we nog een onderaardse cenote waar we in gezwommen hebben.

Gereisd met vrienden in mei 2005

• 9Chris 30-01-2011

Prachtige Mayastad, maar teveel dagjestoeristen

Chichen Itza kende zijn bloei tussen 600 en 1200 na Christus. Vooral bekend is de ‘Piramide van Kukulcan’. Deze piramide werd gebouwd over een andere piramidetempel, die nog volledig intact is. In het heiligdom bevindt zich een rode jaguar-troon, de Chak Mo’ol. Dit is een achteroverleunende menselijke figuur. Het gezicht is naar één kant gericht en de figuur houdt een schaal vast waarin de offerharten werden gedeponeerd. Drakenkoppen met uitpuilende ogen en slangen met uitgestoken tongen moesten de monumentale bouwsels beschermen tegen duivels en indringers. Bezoek zeker ook de balspelbaan en de ‘Cenote de los Sacrificios’, een waterpoel die ongeveer 25 meter dieper ligt, en waar volgens de legende maagden werden geofferd aan de regengod Chac. Spijtig is dat de site van Chichen Itza het ganse jaar door werkelijk overrompeld wordt door horden Noord-Amerikaanse toeristen, die voor een bezoek van één dag van Cancun naar hier afzakken.

• 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 1991