hotels in Cherating

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Cherating

Reviews over Cherating

• 7Nine17-01-2016

Een rustig dorpje met een gemoedelijke sfeer

Cherating is een dorpje waar weinig te beleven valt, zeker tijdens de ramadan. Maar de ' lazy' sfeer, de mooie zee en de vriendelijke mensen zijn de moeite waard. Wij kwamen om de schildpadden te zien broeden op het strand. Geweldig om mee te maken, zeker ook het uitzetten van de kleintjes. Jammer dat er zoveel toeristen tegelijk worden meegenomen.

• 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 6Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 8Zorg voor natuur

juli 2015

• 10Ingrid Klein Kiskamp19-08-2013

erg leuk voor volwassenen en kinderen

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

april 2013

• 7arjenirene09-01-2012

Relaxed sfeertje

Cherating Bij Turtle sanctuary kun je babyschildpadden loslaten bij zonsondergang. Er is een tour bureau waar je je mobielnr. kunt achterlaten en middenin de nacht kun je worden gebeld om het eieren leggen ve schildpad mee te maken.

Bij Hafiz maak je een mooie mangrovetocht per boot of de avond vuurvliegjes tocht.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

november 2011

• 9JilR25-08-2008

Heel relaxed oord aan de Zuid Chinese Zee

Wij vonden Cherating een verademing. Heerlijk relaxte sfeer en vooral niet zo'n gelovige mensen [lopen hier in spijkerbroek ZONDER hoofddoek] waardoor je je niet heel de dag bekeken voelt.

Hebben hier alles gekregen waarvoor wij kwamen! - vuurvliegjes 's avonds in de mangrove - schildpad die 105 !!! eieren op het strand komt leggen ['s nachts] - jonge schildpadjes - net uit ei - los laten op strand - mangrove tocht einde middag waarbij wij 5 slangen, zeker 8 apen, 3 lizzards & 1 rivier schildpad hebben gezien. Deze excursies hebben wij allemaal met Hafiz geregeld van Cherating River Trips / schuin achter Payung Café waar je overigens heerlijk kunt eten. Deze man is zeer enthousiast en doet zijn werk met veel plezier!

Voor een strandvakantie moet je hier NIET komen maar als je voor natuur en een relaxte sfeer gaat ben je hier aan het juiste adres - voor een paar dagen!

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd in augustus 2008

• 4Michael02-07-2007

We zijn hier verbleven bij Ranting Beach resort. Dit resort heeft geschakelde chalets voor 2, 3 en 4 personen. De chalets hebben volledig of deels uitzicht op zee. De prijzen zijn relatief hoog. In dezelfde plaats zijn leukere alternatieven beschikbaar zoals Payung Guesthouse en Cherating Cottage. Het plaatsje zelf leek wel uitgestorven ondanks dat wij hier eind juni waren. Je kan beter naar de Perhentians of Tioman gaan.

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 6Omgeving

Gereisd met partner in juni 2007

• 5Sabine10-06-2007

Ik vond het echt waar verschrikkelijk. We zouden hier drie nachten moeten zitten maar dat hebben we niet volgehouden. Het strand is niet veel bijzonder, het is er schoner en rustiger dan aan de westkust maar daar houdt het echt mee op. Ik moet wel zeggen dat we ook nog een slecht hotel hadden. Maar na de reisgids en toeristenifo uit Maleisie te hebben gelezen was het echt een domper toen we aankwamen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 5Omgeving

Gereisd in juni 2007

• 8Nora22-09-2006

Cherating is een klein relaxed toeristendorpje. Vriendelijke mensen in de winkeltjes. Helaas niet veel in Cherating zelf geweest, aangezien ons resort (Holiday Villa) zo 'n 5 km ervandaan lag. Goedkoop geinternet met een snelle verbinding bij een internet / touroperator-winkeltje. Bij deze laatste waren de tours een stuk goedkoper te boeken dan bij het resort zelf. Er waren ook meer soorten tours mogelijk. Het gebied waar dit dorp ligt vonden wij erg mooi, hoge palmen, brede stranden en veel traditionale huizen. De tijd heeft hier vergeleken sommige stukken op de Westkust stilgestaan. Kuantan is zo een 45 minuten rijden en heeft een prima winkelcentrum en enkele lekkere restaurants.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd in september 2006

• 8Paul Guyt20-10-2004

in cherating kom ik 2 maal per jaar als opstap voor mijn reizen door azie en als afzakker als ik weer naar nederland ga , cherating is erg leuk maar het kan per week verschillen met de drukte (dus gezelligheid) het is maar net of je het treft! ik kom er sinds 1990 en het is me altijd wel bevallen en de lokale bevolking is ook lekker relax. Eddy van travelpost is zeer betrouwbaar en voor een goeie hap kan je naar popinn (cherwood) of payung cafe )roman) gaan en voor de rest zijn er natuurlijk de restaurantjes met ook allemaal goed eten

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur