Reviews over Castel Gandolfo

Geweldig!

Judith66,
    3-6-2011

Prachtig gelegen hotel met uitzicht op Lago Albano. Vanaf het treinstation is het wel een klim, maar zeker de moeite waard. De eigenaars zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam (en spreken goed Engels). Kamers zijn schoon en van alle gemakken voorzien. Ontbijt is uitstekend en er is voldoende keus.

Castel Gandolfo is een klein dorpje. Overdag zijn er wel toeristen aanwezig, maar 's avonds is er weinig te beleven (eind mei). Een paar restaurants zijn open, maar dat is het. Beneden bij het meer (ongeveer half uur lopen/terug een uur) zijn tal van restaurants en watersportmogelijkheden. Vooral in het weekend is het hier druk.

Marmeren vloeren en kroonluchters

Susanne,
    28-8-2010

Wij vonden dit een heerlijk uitstapje vanuit Rome. Het is echt een 'old school' paleisje met marmeren vloeren, fluwelen gordijnen, Louis XVI meubels en kroonluchters. Op het dak zit een zwembad, basic maar wel lekker. Vanaf de kamer een subliem uitzicht op het meer, kamer was reusachtig groot en mooi, goed bed ook. Niet duur: ca 110 euro met ontbijt. Vanaf het dakterras (waar ook het ontbijt wordt geserveerd) ultiem uitzicht 360': Castel Gandolfo met pauspaleis, meer, Rome en helemaal tot aan zee.

Goed restaurant met voor 25€ viergangenmenu inclusief wijn, water en prosecco.

Het hotelpersoneel zegt dat je niet van station naar hotel en van hotel naar meer kunt lopen, en regelt een peperdure taxi (15 euro voor 500 m). Maar als je geen zware bagage hebt kun je beter gaan lopen. Naar/van station misschien 20 minuten, naar/van meer 30 minuten.