hotels in Canyon de Chelly

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Canyon de Chelly

Reviews over Canyon de Chelly

• 7Jeroen11-01-2013

Klassieke canyon met ruïnes op onmogelijke plekken

Canyon de Chelly is een klassiek gevormde canyon, met steile wanden, een vlakke bodem met begroeiing langs de rivier en hier en daar een merkwaardige hoge rotspartij. Het meest intrigerende van Canyon de Chelly is echter niet de natuur, maar de restanten van vroegere bewoning op onmogelijke plekken tegen de steile wanden van de canyon.

Een autorit langs de uitzichtpunten op de zuidwand geeft een goed overzicht van de canyon. Bij White House Overlook kun je via een trail de canyon in, naar de White House ruïnes die je van boven ziet liggen.

Gereisd met partner in november 2012

• 8KPJR10-08-2009

Erg mooie canyon

Na de Grand Canyon is National Monument Canyon de Chelly de grootste canyon van de VS. Toch al wel weer een stuk kleiner trouwens dan de Gr.C., maar prachig om te zien. Veel groen onderin, het White House is interessant (overblijfselen van een eeuwenoude indianen-nederzetting). Er zijn diverse uitkijkpunten, die duidelijk vanaf de weg zijn aangegeven. Aan het einde van de door ons gereden South Rim Drive vind je Spider Rock, een 244 meter hoge monoliet. Mooi! Gratis toegang.

Canyon de Chelly is nog niet door de grote massa ontdekt kennelijk, want het was er erg rustig.

Chinle zelf is een ongezellige rotzooi. Staat midden in een indianenreservaat. Ze nemen het daar zo te zien niet zo nauw met het opruimen van afgedankte spullen, die worden blijkbaar het liefst ergens in de tuin achtergelaten (auto's, trailers, badkuipen etc.). Van de criminaliteit waarvoor wordt gewaarschuwd hebben we niets kunnen merken, al staat er -misschien veelbetekenend - wel een jeugdgevangenis in Chinle.

• 8Omgeving

juli 2009

• 7a.regoort13-08-2008

Leuk voor 1 nacht

Onze ervaringen in Chinle (Arizona). We maakten een overnachting in het Best Western hotel en via de receptie hadden we een gids geboekt voor een excursie naar Canyon de Chelly, het grootste indianenreservaat van de VS: Navajo’s Nation. Hier zijn veel overblijfselen van prehistorische Indianennederzettingen gevonden. Onze gids heette Ben (Benny) en we mochten kiezen uit een open of dichte jeep, wij kozen voor een open, zodat we van daaruit ook mooie foto’s konden maken. Het was wel een heel oud vehikel, dat rammelde aan alle kanten, maar dat maakte ons niet uit. De gids (zelf ook een Navajo indiaan) reed direct de kloof - en vervolgens meteen - de rivier in!! Het water spatte soms hoog op! Hij stopte op interessante plekken en wist veel te vertellen over hiërogliefen op de rotsen en verschillende rotswoningen van de Anasazi-indianen, de voorouders van de huidige Pueblo-indianen. De duur van de excursie was ruim 3 uur en was zeer de moeite waard.

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in mei 2008

• 8Mark13-08-2005

Mooi park. Nadeel was dat op de camping 's nachts dronken Indianen rondscheurden in pick-ups. Verder een prima gebied, erg mooi en rustig (hoewel er fors gewaarschuwd werd voor diefstal)

• 9Omgeving

Gereisd in augustus 2005

• 9J.Smink16-05-2005

Een fantastische plek. Ravijn kan je gemakkelijk betreden en biedt zeer mooie uitzichten en is niet druk bezocht door toeristen. In diverse souvenirwinkels kan je je arm kopen aan Indianen goederen.

Gereisd in mei 2005

• 9simone21-01-2005

Prachtig nationaal park. Overzichtelijk en ook mid zomer niet zo heet. Camper RV park op in het nat. park is klein maar OK. In de buurt weinig aanbod, dus ga daar gerust staan.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd in januari 2005

• 9Drees05-03-2004

Mocht je een trip maken langs alle voor de hand liggende nationale parken is deze uitstap zeker de moeite waard. Je hebt een goed uitzicht op de diverse indianen dwellings. Je hebt ook de mogelijkheid met een plaatselijke tourgids met de jeep de kloof in te gaan. Dit hebben wij niet gedaan, dus weet niet of het de moeite waard is. Park ligt in een indianen reservaat. Er staan ook langs de weg indianen souvenirs te verkopen. Er wordt in de gidsen wel extra aandacht gevraagd voor het afsluiten van je auto want er was in het verleden nog weleens een auto opengebroken als je terugkwam. Hebben hier zelf niets van gemerkt.

Gereisd in maart 2004

• 10Martin11-11-2003

Een prachtig park, een bezoek meer dan waard!

Gereisd in november 2003