Calcutta (Kolkata)

hotels in Calcutta (Kolkata)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Calcutta (Kolkata)

Reviews over Calcutta (Kolkata)

• 6Han07-01-2017

Drukke stad met interessante bezienswaardigheden.

Interessant is de bloemenmarkt onder de Howrah Bridge. Bij de Kali tempel was het zo druk dat we 2 uur in de rij moesten staan om er in te kunnen. Dat hebben wij dus niet gedaan. Bij de Kali tempel konden we wel de pool (tank) zien en enkele beeldjes buiten het hoofdgebouw. De Jain tempel is interessant. Je mag niet in de tempel, maar de tuin bij de tempel is zeker de moeite waard. Het Moeder Theresa huis is eenvoudig. Het Victoria Memorial was mooi. We hebben rondom het gebouw door de tuin gelopen. De Bara Bazar (oude straatjes) is het echte oude Calcutta. Bijzonder druk met het normale Indiase leven.

• 2Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 6Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in november 2016

• 9fay-d22-11-2012

very interesting city

a place worth seeing at least once ina lifetime. The noises, the colours the cultural sites.

• 6Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in maart 2012

• 7Jan02-06-2012

pozdrawiam kalkute

Bardzo mi si e tu podobało, i ta pogoda

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2012

• 7bjent05-05-2012

Stad van uitersten

Kolkata is een stad van uitersten: Van modern en rijk tot bittere armoede. Dit alles direct naast en door elkaar. Interessante uitstapjes mogelijk naar Belur Math, de tempel van Kali Maa en het Victoria memorial. En het eten...waanzinnig goed. Het Indiaas museum heeft een mooie collectie, maar is erg stoffig... Een stad die niet de reis waard is, maar als je in de buurt bent wel even moet bekijken.

• 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in april 2012

• 1CASI08-08-2011

NUNCA MAS

Muy triste. mucha pobreza. hay que ir a ayudar en vez de vacaciones. toda ayuda es poca

• 2Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 2Omgeving

Gereisd met vrienden in januari 2011

• 6Jan27-04-2011

Te groot contrast tussen arm en rijk

Hiatt hotel is te luxe, tewijl met op de straat in een vuilnisbelt woont

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad

Zakelijk gereisd in april 2011

• 10Manita Choudhury21-03-2011

Meest Fantastische stad!

Kolkata is een hele hectische drukke stad maar heeft zoveel mooie gebouwen en de inwoners zijn vriendelijk en zeer onderlegd in poëzie, theater, dans en literatuur. Vergelijk een prachtige stad als deze niet met Nederlandse steden en bekijk hem niet met Nederlandse ogen (in dat geval: blijf dan veilig in je eigen stad/dorp) Ja er is armoede, ja er is rijkdom, er is heel veel maar observeer de stad en leer de stad kennen zoals de Indiërs hem kennen, ik kom er al 30 jaar, van kind af aan en er is sindsdien heel veel veranderd en vernieuwd. India is India en zo zal het altijd blijven, duik erin en beleef ervaar en voel!!!

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad

januari 2011

• 7folieske23-02-2010

Drukker dan druk

Het meest chaotische verkeer ter wereld, en dat wil wat zeggen. Artsgevaarlijk om over te steken, maar beeld je in dat je een kikker bent, hop iedere keer een meter verder, klauter over autodaken en bumpers, en dan lukt dat wonderwel. Men gebruikt geen richtingaangevers maar zwaait met een rode zakdoek met grote witte stippen, ondertussen claxonerend (helaas geen handen aan het stuurwiel). In het Kalighat gedeelte de Moeder Theresa-stichting en de Kali tempel met Daksineswartempel. De botanische tuinen hebben we helaas geen foto's van. Ook sjiekere stukken, zoals het Victoria Memorial en de plek van de ambassades. Grote verschillen dus. Wij waren er tijdens Holi festival, en dat hebben we geweten! Bent u er lange tijd: bezoek Mayapur en Gour ruines (Malda district), beide toppers!

• 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in februari 1996

• 5Dennis02-01-2008

Zeer indrukwekkende stad Ben hier geweest voor zaken Mensen zijn vriendelijk en behulpzaam veel vervuiling in de stad De economie trek aan in de stad ,en dat is te zien

• 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 5Omgeving

Zakelijk gereisd in december 2007

• 3emiel09-12-2007

Een chaotische smerige stad, ik denk 1 van de minder aantrekkelijke van India, ondanks dat laat het een aparte indruk achter, en zal je je in ieder geval verbazen.

Echt onveilig is het er overigens niet.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur