hotels in Blumenau

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Blumenau

Reviews over Blumenau

• 4steven26-06-2009

niet als toerist

Ik heb 4j in Blumenau gezoond, en de toeristische sfeer vergaat al gauw na een 5-tal dagen. De hypocrisie van de brazilianen is heel groot: als toerist ben je heel welkom met je euros(elke buitenlanders is immers heel rijk volgens hen), maar als buitenlands resident is het bijna onmogelijk om te worden opgenomen in hun sociale kring. Ze zijn heel trots op hun Duitse roots, waar ze ook alles voor doen om te behouden, en voelen zich ook beter dan de gemiddelde braziliaan. We mogen echter ook niet de Italiaanse roots vergeten. De stad werd gesticht door een Duitse familie, maar samen met Italiaanse kolonisten begon de stad aan een prachtige groeiperiode, die tot op heden nog steeds expandeert. Daarom, naast het traditionele Oktoberfest (volgens enkele bronnen het grootste in Zuid-Amerika) is er ook het zomerse Italiaans feest. Wat men moet onthouden van deze stad is, in mijn mening, niet de stugge, Duitse cultuur, maar wel de prachtige natuur en gezellige dorpjes die de stad omgeven.

• 3Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 8Omgeving
    • 5Sfeer in stad

Alleen gereisd in april 2009

• 10dieter24-11-2008

Fantástico

Recomendo a todos, uma cidade muito linda. exelente, roteiro na regiao, uma festa muito bonita em outubro

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Omgeving

Gereisd met vrienden in oktober 2008

• 8F.B. Dijkstra07-12-2007

Blumenau is een Duitse stad in de deelstaat Santa Catarina in Brazilië. In oktober wordt het Bierfest gevierd. Het is er Duitser dan in Duitsland. Als toeristen kom je eigenlijk alleen Brazilianen en Argentijnen tegen; nauwelijks of geen Nederlanders.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur