hotels in Bad Suderode

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Bad Suderode

Reviews over Bad Suderode

• 7Martin02-05-2010

Rustig kuurdorpje in de Harz

Bad Suderode is een klein rustig kuurdorp in het natuurgebied 'Harz'. Wij waren er in het weekend van 30 april - 2 mei, wat een feestweekend is in het dorp. Op 30 april is er een soort heksenfeest, waarbij de winter verjaagd wordt en de lente onthaald. Vrouwen verkleden zich als heks, mannen als duivels. In een optocht loopt het hele dorp naar een bos aan de rand, waar schoonkinderen een verhaal uitbeelden. Daarna is het groot feest met muziek, bier en braadworsten. Erg gezellig om mee te maken! De dag erna wordt de mei-boom versierd op het dorpsplein en zijn er allerlei activiteiten. Het dorp staat bekend om het grote kuuroord en er zijn dan ook relatief veel hotels en pensions. De omgeving is erg mooi, je kunt er schitterend wandelen en mooie dorpen en stadjes bezoeken. Vooradl Quedlinburg, op de UNESCO erfgoedlijst, is heel erg mooi. Bad Suderode is leuk voor een paar dagen!

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Gereisd met partner in april 2010

• 8Marjo van Veen10-05-2009

Mooi gelegen dorpje

Wij waren in Bad Suderode begin mei 2009. Het is een rustig maar heel mooi gelegen dorpje

• 7Cultuur
    • 10Omgeving