Antalya / Lara / Kundu

Antalya / Lara / Kundu

8.2Fantastisch

De opties voor hotels in Antalya zijn eindeloos. Denise zegt zelfs: ‘Antalya is voor mij de beste plek van Turkije’. Antalya is dan ook best een bijzondere badplaats. Natuurlijk zit je hier net als in de rest van Turkije goed voor een all-inclusive vakantie. Maar met de hotels in Antalya kun je alle kanten op. Wil je naast chillen op het strand bijvoorbeeld ook cultuur snuiven? Of houd je ervan om op culinaire ontdekkingstocht te gaan? Er zijn verschillende locaties in Antalya die deze wensen vervullen. Wij vertellen je waar je moet zijn, zodat je weet op welk plekje jij het liefst wilt verblijven. Daarna kun je gemakkelijk een keuze maken tussen alle hotels in Antalya.

Lees meer over Antalya / Lara / Kundu

hotels Antalya / Lara / Kundu

We hebben een aantal aanbieders voor Antalya / Lara / Kundu voor je op een rij gezet:

Corendon
Corendon
Stip Reizen
Stip Reizen
Prettig Reizen
Prettig Reizen

Over Antalya / Lara / Kundu

Antalya ligt aan de voet van het Taurusgebergte. Het is een prachtige bestemming met een rijk verleden. Antalya werd in de 2e eeuw gesticht door koning Attalus II. Het heeft een oud centrum en een toeristisch havengebied. De nauwe straatjes met houten huizen, winkeltjes, thee- en koffiehuizen zijn een lust voor het oog.

Een stad met een rijke historie

De oostelijke poort van de stadsmuur werd in de 2e eeuw versierd met drie triomfbogen ter ere van het bezoek van de Romeinse keizer Hadrianus. Maak een wandeling langs de stadsmuur en bewonder de verschillende elementen uit het verleden. Een echte liefhebber van vroegere tijden? Neem dan ook eens een kijkje in het Archeologisch museum, waar voorwerpen tentoongesteld worden van de prehistorie tot aan de Ottomaanse tijd.

To do's in en rondom Antalya

In Antalya vind je een bruisend nachtleven met moderne nachtclubs en discotheken. Maar ook rustzoekers zitten goed in Antalya dankzij de vele parken en het prachtige uitzicht op het Taurusgebergte. Even buiten Antalya liggen de ruïnes van Aspendos, waar je een goed bewaard Romeins theater kunt bezichtigen. Dit theater wordt nog steeds gebruikt voor culturele evenementen en is zeker een bezoekje waard.

Liever een middagje naar het strand? Antalya zelf heeft een grillige rotskust, maar niet ver van de stad vind je een aantal mooie zandstranden waar het heerlijk vertoeven is.

Weer & Klimaat Antalya

Dagen regen101075311014610

Reviews over Antalya / Lara / Kundu

• 5brigitte egberts07-09-2015

winkels

Genoeg winkels in Lara, maar geen gezellige plaats als je Side gewend bent. Autos rijden als gekken over de straat. Maar in principe hoef je het resort niet af te gaan, het zijn allemaal 5 sterren hotels waar genoeg te doen is. Met de bus naar Antalya is goed te doen en dat voor een euro. Prachtige stranden

• 4Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 6Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur

augustus 2015

• 7Pascal Morel28-07-2016

Véél minder hotel dan vorige 4 jaar

Hotel Titanic Beach Lara (Antalya)

Het was de vijfde maal op rij dat we dit hotel gekozen hadden omdat het zéér goed was. Dit jaar was het op alle vlakken véél minder goed. Bediening in restaurant en bars was rampzalig, veel te weinig personeel. In de bars was het soms 30 minuten wachten tot je een bestelling kon doorgeven. het was zo erg dat we verplicht waren zelf onze consumpties te gaan halen.

De animatie s'avonds was ook véél minder dan vorige jaren. Nergens meer live muziek aan de bars, wat vorige jaren alle dagen wel het geval was.

Wat ons ook opviel dat er veel turken in het hotel aanwezig waren en deze kregen altijd voorrang voor alles.

• 1Sfeer in stad
    • 9Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur

juli 2016

• 8Helma, Patrick en Nike09-12-2013

Antalya

We zijn 1 dag naar Antalya stad geweest. Met name old town was mooi en leuk om doorheen te wandelen. Mensen allemaal vriendelijk. Sommige winkeliers wilden je puschen om iets te kopen dmv aanbiedingen/laten proeven e.d., maar als je duidelijk liet merken dat je dat niet wilde lieten ze ons met rust. Wat ook aanrader is, is het haventje nabij old town.....klein maar overdag al super gezellig. Bij avond moet het zeker een genot zijn. Ivm ons zoontje dit niet kunnen testen...!!

• 9Omgeving
    • 9Cultuur

september 2013

• 8Denise31-07-2018

Het is zeker een aanrader

Antalya is voor mij de beste plek van Turkije met zijn mooie hotels en wandelboulevards en oh zoveel shoppingcenters.Er is ook een grote open markt en dat heet daar Bazar,daar vind je zoveel koopjes echt de moeite om eens te doen.Criminaliteit heb ik daar niet gezien,dus het is niet wat de meeste mensen zeggen hoor.

• 5Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in november 2016

• 9Robbert16-05-2015

Lara is toeristenbunker

Lara is leuk voor een dag of 10 maar de meeste dagen zul je in het zwembad of aan het strand liggen.

• 8hannie beentjes21-05-2015

Komen er al jaren

Voor de zonaanbidders en kooplustigen, in de omgeving is er ook voldoende van Turkije zelf te zien. Waterval Antalya, Manavgat watervallen, side opgravingen Aspendos theater etc.

• 10Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Zorg voor natuur

• 10fam klaassen05-05-2015

dichtbij luchthaven

geen gezellig centrum bij hotel

• 7Zorg voor natuur
    • 7Stranden

april 2015

• 7Fred04-09-2015

Mooie zandstranden

Mooie brede zandstranden. Je kunt ruim een uur over het strand wandelen richting Kunda

• 6Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

september 2015

• 8Koopman10-06-2015

Goede bestemming. Dicht bij het vliegveld.

Antalya is een leuke stad om te bezoeken.

• 8Zorg voor natuur

• 6Frank en Marielle15-06-2015

Lara stelt niet veel voor

Lara stelt niet veel voor. Voor shoppen, uitgaan en gezelligheid kan je beter de bus of taxi naar Antalya nemen.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving