hotels in Andermatt

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hotels Andermatt

Reviews over Andermatt

• 9myra10-02-2018

heerlijke plek

Veel sneeuw, rust en prachtige skipistes, langlaufpistes en wandelpaden!

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 7van Diepen22-09-2013

Een toeristische(r) toekomst

Naar ik heb begrepen is het oude dorp Andermatt, gelegen op de kruising van paswegen, een sneeuwzekere wintersportplaats die zich steeds meer ontwikkelt tot een toeristische bestemming voor alle jaargetijden. Nu Defensie in deze oude garnizoensplaats zijn activiteiten vermindert, ondergaat het dorp ter compensatie een economische impuls door de realisatie van hotels, appartementen, winkels, een golfbaan en een vakantie-resort met allerlei voorzieningen, die de levendigheid en aantrekkelijkheid ongetwijfeld zullen vergroten. Nee, ik word voor dit praatje niet gesponsord door het plaatselijke toerismekantoor. De bouwkranen en reeds gerealiseerde nieuwbouw die ik tijdens mijn verblijf heb gezien, zeggen wat dat betreft genoeg (al lijkt de economische crisis ook hier enigszins een remmende factor te zijn). Gelukkig gebeurt het wel in een passende bouwstijl, zodat het authentieke dorp niet teveel geweld wordt aangedaan.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Alleen gereisd in augustus 2013

• 9Tereza24-08-2013

Great place

Very nice small place which is just perfect starting point for your trips.

• 5Cultuur

januari 2013

• 10Yvonne Kooistra10-08-2013

Levendig!

Mooie plaats met supermarkt, vele restuarants en barretjes.

• 10Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad

juli 2013

• 8Rira12-11-2012

Netter Kleiner Ort

Typisch Schweizer Bergdorf. Im Sommer recht ruhig aber sehr schön und beschaulich

Alleen gereisd in augustus 2012

• 8Ann18-08-2011

Duivelsbrug

Op doorreis naar Locarno, passeerden we vlak voor Andermatt de Teufelsbrücke. Ondanks de centrale ligging werd de Gotthardpas pas laat ontsloten. Oorzaak hiervoor was de wilde Schöllenenschlucht die een onoverkoombare hindernis vormde. De in 1198 door de Urner gebouwde brug werd om die reden dan ook "Teufelsbrücke" ofwel Duivelsbrug genoemd. Het meesterwerk scheen de mensen een pact met de duivel toe. Al snel ontdekten de kooplieden dat de snelste route naar Italië over de Gotthard voerde.

Gereisd met vrienden in juli 2005

• 8Anna19-06-2011

Prachtig bergdorp langs de Gotthardpass

Ik kom al jaren in Andermatt, in de zomer.

Andermatt is een rustig middelgroot bergdorpje aan de Gotthardpass. Vergeleken met de andere dorpjes heeft Andermatt veel winkeltjes en en restaurantjes. Tevens een station,diverse kerken, gondelbaan en uitgangspunt voor de mooiste wandelingen. Hoe het hier in de winter is weet ik niet.

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 2011

• 8Fam. Bulk24-02-2011

fantastisch leuk dorpje en geweldig ski gebied!

Binnen een half uur zit je boven op 3000m en kan je zwart afdalen tot in het dorp. Geen groot gebied maar er komen binnen een paar jaar meerdere liften bij. Erg weinig uitgaansleven, maar als je daar niet voor komt is het een prima skigebied.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur