Albufeira

Voor een strandvakantie aan de mooiste kust van Portugal, de Algarve, ga je naar Albufeira. Albufeira is tegen de rotsen aangebouwd en staat bekend om haar prachtige witte huisjes. Bezoek het oude stadscentrum of drink een verkoelend drankje op het strand. In Albufeira vind je bovendien prachtige hotels die je vakantiegevoel helemaal compleet maken.

hotels Albufeira

We hebben een aantal aanbieders voor Albufeira voor je op een rij gezet:

Corendon

Dagen regen895631012678

Reviews over Albufeira

• 8stan19-01-2020

Rustgevende (winter)vakantie

Prachtige natuur, afwisseling mooie gele zandstranden en kliffen. Fijn om te wandelen. Vele bezienswaardigheden in de buurt en tot een straal van 50 km

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 10Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in januari 2020

• 8hennie20-11-2019

Geweldig mooie vakantie gehad in november

Solar de São João dicht bij de strip van Albuferia zelden zo een geweldig mooi en super netjes onderhouden en schoongemaakt appartment gezien en ik heb er al een paar gezien in verschillende landen deze mensen zijn top en super lief en helpen je overal mee elke dag schoongemaakt van mij een 10

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in november 2019

• 7JanJ23-10-2019

Toeristisch met verrassend goede eetgelegenheden

Waren in Quinta Pedra dos Bicos met op korte afstand een Intermarche. Bij verschillende adressen in de omgeving van het complex en elders in Albufeira gegeten. De restaurants My Sushi (heerlijke Susi's onbeperkt eten voor € 15,95 en Ribeiros (met name overheerlijke kabeljauw en dorade, als onderdeel van 4-gangen menu voor € 12,95) waren voortreffelijk, dus bij deze van harte aanbevolen. In het centrum bezochten wij na 9 jaar weer eens Snack Bar O Zuca. Het was destijds ook een erg goed adres, maar de heekfilet die wij hier nu bestelden was matig. Wil je goed en erg goedkoop eten, ga dan naar de supermarkt Pingo Dos. Je er kunt al een behoorlijke maaltijd krijgen voor nog geen 4 euro. Verder hebben wij een aantal bezoekjes aan leuke bezienswaardigheden herhaald.

• 7Uitgaanslevenn

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in januari 2019

• 9Eva S27-06-2019

Super leuke plek voor iedereen

Samen met mijn zusje van 26, zaten in het rustige gedeelte van de het nieuwe deel van albufeira. In de vakantie van 11 dagen hebben wij genoten van lekker eten en een leuk oud gedeelte, als je rustiger zit heb je helemaal geen last van het uitgaan. Wij zijn zelf 3 x uitgegaan en dat was super leuk! Wij zaten in app Elma, mooi, groot en goedkoop! Alles bij elkaar hebben wij een top vakantie gehad!

• 9Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Sfeer in stad
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in juni 2017

• 5Danny van kolck17-06-2019

Als je van stappen houd, een aanrader.

Beste wel leuk om even te zien, maar erg druk, veel dronken Engelsen. Echt een typisch uitgaans dorp.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur
    • 6Omgeving
    • 6Sfeer in stad
    • 5Stranden
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 10Wim en Hennie Romkes12-06-2019

Geweldig gezellige oude stad met veel winkeltjes en leuke gezellige terrasjes en veel restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. Mooie schone stranden en een gezellige haven waar je ook veel vis kunt eten. We moeten de ( beruchte) trap op naar ons hotel maar was heel goed te doen

• 10Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

• 9Hellen Verberne11-06-2019

Super mooi uitgaans leven en fijne tempratuur

Heel mooi ook op de strip was t super Wel moet je vele straatjes hoog en laag lopen. Dus wel beetje conditie hebben.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 8Zorg voor natuur

• 8Jannah10-06-2019

Lekker afwisselend.

Deze vakantie verbleven we in een kleinschalig appartementen complex met zwembad op de heuvel/berg die uitkijkt over het oude gedeelte. Dit was perfect omdat we konden genieten van het uitzicht, een mooie wandeling naar beneden hadden en na een paar drankjes s avonds met een goedkope taxi weer voor onze deur afgezet werden.

Albufeira is toeristisch en er zijn aardig wat jongeren die hierheen trekken. Echter vonden wij de sfeer goed en zijn er genoeg opties om de omgeving wat te verkennen.

De zoektocht naar het perfecte rustige strandje is erg leuk op een scooter. Ook is het aan te raden een boot tripje langs de kust te boeken! Het is heerlijk op het water en het uitzicht is prachtig!

Het nieuwe gedeelte vonden wij persoonlijk wat minder. Erg veel Engelse toeristen en discotheken. Leuk voor 1 avond maar voor sfeer en lekker eten moet je echt in het oude gedeelte zijn.

Al met al een heerlijk locatie!

• 7Uitgaanslevenn
    • 8Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Jan T02-06-2019

Nooit meer

Albufeira, het Valkenburg aan de Algarve.

• 8Omgeving
    • 5Sfeer in stad