Nagasaki

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

stedentrip hostels Nagasaki

Reviews over Nagasaki

• 9Viviane17-09-2012

Blij dit gezien te hebben.

Onvoorstelbaar tot wat de mens in staat is te doen! De geallieerden (waartoe onze voorvaderen dus ook behoorden) nomineerden een aantal steden in Japan om de atoombon te "mogen" ontvangen... Precies of ze waren steden aan het nomineren om de olympische spelen te mogen organiseren. Nagasaki werd als "reservestad" uitgekozen. Spijtig genoeg is de bom daar gevallen, net op het moment dat het vliegtuig wilde terugvliegen wegens te veel bewolking ging het wolkendek net lang genoeg open om de bom te droppen. Heel de stad en omgeving staat in het teken van "de bom". De sfeer is er natuurlijk nog naar. Je moet het wel gezien hebben vind ik.

• 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 5Sfeer in stad

Gereisd met partner in mei 2011

• 8anja_504-08-2012

Interessant vanwege betrekkingen met Nederland

Aanraders wat betreft bezienswaardigheden: dejima, vredespark en atoombommuseum. Bij Dejima Wharf langs de waterkant kan je heerlijk buiten eten op het terras. Het restaurant op de hoek heeft een Engelstalig menu en lekker Italiaans eten.

• 7Cultuur
    • 7Omgeving
    • 8Sfeer in stad

Alleen gereisd in augustus 2012

• 8G & R08-06-2009

Hollands Japan

Oude Nederlandse nederzettingen. Centrum van Japans katholicisme. Spannend uitgaansleven, vooral Victor's Bar. Chinese drakenbootraces plus festival eind juli is geweldig.

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 9Omgeving

Gereisd met partner in juni 2009

• 7Fred24-10-2006

Nagasaki is geweldige open vriendelijke stad. De sfeer is open en men spreekt best aardig engels. Openbaar vervoer is erg goed geregeld met de trammetjes. Daarnaast is het atoombom museum een must!

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur