• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

hostels Osaka

Reviews over Osaka

• 9Jeroen18-11-2018

Food heaven

Foodie-heaven! Wie gek is op (Japans) eten kijkt z'n ogen uit in Osaka. Wij verbleven 2 dagen in dotonbori, waar je overal wordt verleid door de grote reclameborden, en 2 dagen in tennoji. Overal zijn leuke restaurantjes en piepkleine (oden) bars te vinden.

De bezienswaardigheden zijn hier ook leuk, maar het eten is waar je het echt voor moet doen. In het andere is Kyoto beter ;-)

• 8Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met partner in september 2018

• 7Stefanie26-07-2017

Drukke en moderne stad

Wij zijn 2 dagen in Osaka geweest. In vergelijking met andere steden die wij bezocht hebben vond ik Osaka een van de mindere steden. Het ontbreekt hier aan charme van het oude Japan, vind ik. Voornamelijk nieuwe gebouwen en attracties. Het kasteel wordt aangeprezen als een Must see maar vonden wij tegenvallen. Wel hebben wij de bovenste verdieping van de Umeda Sky Building bezocht. Om binnen te komen moet je ongeveer 10 euro betalen maar dan heb je wel een prachtig uitzicht over de hele stad.

• 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2017

• 7Michel11-05-2014

Erg Japans, maar aangename stad

Weinig oude monumenten, weinig faciliteiten voor buitenlanders, weinig Engelstalige info, maar wel een op en top Japanse stad, die toch aangename verrassingen herbergt.

• 7Cultuur

Zakelijk gereisd in april 2014

• 9dennis16-09-2012

Fantastische Plek

Leuke bestemming om even rond te kijken. We zijn hier geweest omdat we op doorreis waren. Maar leuk om ff te vertoeven voor een paar uur!!

• 10Cultuur

Gereisd met partner in november 2007

• 8ERNST GRANNEMAN30-05-2011

Interessante stad

Met name (ook) de steden Kyoto en Nara zijn cultureel heel interessant !

• 8Cultuur

Zakelijk gereisd in mei 2011

• 8Jostravels02-12-2010

Veel entertainment, maar niet cultureel

Osaka is een grote echte stad. Denk dus aan veel hoge gebouwen, druk verkeer (snelwegen op viaducten door de stad), herrie en neonlichten. Maar dat maakt het wel een leuke stad om als contrast met de culturele stad Kyoto te bezoeken. Gewoon lekker winkelen, eten, drinken en rondlopen zijn hier de leukste dingen om te doen. Dit is zeker geen stad die je per se moet zien, maar wij genoten van het echte stadse niet-toeristische. De Dotonbori is het hart van het entertainmentdistrict met volop eettentjes en pachinko-hallen. Hier zie je ook alle bekende neonreclames. Wij hebben hier ook heerlijk gegeten op de derde verdieping van een Okonomiyaki-restaurant waar een teppanyaki zat waar heerlijk gekookt werd op de plaat.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

• 9Hakan Pinar08-10-2009

Osaka leeft!

Prachtige stad met veel mogelijkheden eten, stappen, cultuur! kortom prachtig

• 9Cultuur

• 3Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2009

• 7M. Lebon15-03-2009

Metropool

Osaka is een nieuwe stad, weinig oude cultuur en sfeer. Kyoto is veel Japanser en vriendelijker.

• 6Omgeving

Gereisd met vrienden in maart 2009

• 9Nes22-01-2008

Osaka is naar mijn ervaring het meest Europese stad in Japan. Het is een hele mooie stad met aparte gebouwen en bruggen. Osaka kasteel is een aanrader maar Himeji (in de buurt van Osaka) moet gezien worden. Daar is de bekende film The last Samurai met Tom Cruise grotendeels opgenomen. Heb je de kans om naar Japan te gaan, gewoon doen. Trouwens, luchthaven Kansai is helemaal te gek.

• 9Cultuur

Gereisd in januari 2008