Sorteren

Academica Hostel

Patricia
    21-6-2012

Prima hostel!

Ik had een kamer voor mij alleen geboekt.

Had dus m'n eigen keukentje en badkamertje. Dat was wel fijn.

Alleen pannen, borden, bestek moest je in de gemeenschappelijke keuken beneden lenen.

De kamers zijn basic.

Tegenover het hostel zit een supermarkt, in de latere uurtjes kan je nog bij het tankstation terecht, vlakbij een leuk parkje aan het water, en de tram richting het centrum is ook op de hoek (het is ook lopend te doen).

Veel drukte

heer Timmermans
    14-6-2012

Een prima hostel, ook gratis sauna gelegenheid erbij. Ruime kamers met kookgedeelte. Het was er zuiver en had een goede douch.

Redelijk

D. Zuidstra
    3-7-2009

In februari hier geweest met school. We kwamen pas rond 1 uur aan in Helsinki, toen nog met bus en tram. Tramhaltes vlakbij hostel. Eentje was erg dichtbij, maar was bij een hoge trap die in februari met nogal wat ijs bedekt is (geen succes dus, vooral niet met koffers).

De weg naar het hostel is eerst asfalt, daarna steen, maar dat ligt onder een dikke laag sneeuw. Dan een rare heuvel en een soort ijsbaan voor de poort.

Ook geen lift aanwezig, dus om 1 uur 's nachts je koffer twee etages opslepen, en dat na een vermoeide ries (vliegtuig + tram).

Kamers zagen er goed uit. Wc's en badkamers kon wel wat beter; er weinig er te weinig (4 op een verdieping van 20 kamers).

Eten was erg slecht. Ochtend: melk, hard fabrieksbrood en koude pannekoeken. Avond: elke dag anders, maar ze maakten 'sochtends het eten voor 'savonds al. Dat zetten ze dan in bakken, maar 's avonds werd dit niet opnieuw opgewarmd, waardoor er alleen koud eten was.

Helsinki was voor de rest super ervaring!

Het hostel is schoon en de counter is 24 uur per dag (door

Marijn
    3-8-2007

Het hostel is schoon en de counter is 24 uur per dag bemand (door vriendelijke studenten). De kamers worden niet opgeruimd tijdens je verblijf, tenzij je dat expliciet vraagt. Je kunt 's ochtends gebruik maken van de sauna. Internet is prijzig (2 euro per half uur). De kamers zijn erg warm. Wel met eigen badkamer, koelkast en keukentje (maar geen keukengerei).

Het is ongeveer een kwartiertje lopen naar de stad. Er zijn wel tram- en bushaltes vlakbij en het metrostation Kamppi is ongeveer 5 min lopen.