Vakantie Hongarije
header

Vakantie Hongarije

Ontdek Hongarije

Bij Hongarije denk je al snel aan de bruisende hoofdstad Boedapest, waar veel te beleven is. Denk alleen maar aan het Sziget-festival, de badhuizen en de mooie architectuur. Maar Hongarije heeft veel meer te bieden. Ontdek de prachtige natuur rondom het indrukwekkende Balatonmeer, ga kamperen op één van de mooie campings en proef de Hongaarse keuken.

Bekijk accommodaties

Regio's in Hongarije

Inspiratie voor Hongarije

Top 4 zeker doen in Hongarije

decoration
Feesten op het Sziget-festival

Feesten op het Sziget-festival

Eén van de leukste festivals van Europa, misschien wel van de wereld, is Sziget in Boedapest. Op dit grote zevendaagse festival zie je de leukste artiesten optreden, bekijk je de meest bijzondere bouwwerken en ontmoet je de gezelligste mensen. Neem je je eigen tentje mee? Je mag zelf een kampeerplek uitzoeken, bijvoorbeeld direct aan de Donau.

Ontspannen bij de baden van Szechenyi

Ontspannen bij de baden van Szechenyi

Hongarije, en voornamelijk Boedapest, staat bekend om haar thermische baden. De baden van Szechenyi Baths & Pool zijn van alle Hongaarse baden misschien wel het meest indrukwekkend.Het enorme complex heeft verschillende baden met wisselende temperaturen. Heerlijk relaxed!

Plezier bij Annagora Aquapark

Plezier bij Annagora Aquapark

Een ander leuk wateruitje is het Annagora Aquapark bij het Batalonmeer, waar je je zeker een hele dag kunt vermaken. Annagora Aquapark is een leuk park voor jong en oud: er zijn verschillende glijbanen, van heel spannend tot kindvriendelijk. Extra fijn: een kaartje is erg betaalbaar.

Goedkoop naar de dierentuin

Goedkoop naar de dierentuin

Ga zeker een dagje naar de dierentuin van Veszprém, de Kittenberger Zoo. De dierentuin is erg ruim opgezet en er is van alles te zien. Bekijk bijvoorbeeld tijgers, apen of zeedieren. Helemaal mooi: voor een bezoek aan Kittenberger Zoo betaal je bijna niets. Dat is nog eens een leuk uitstapje voor het hele gezin!